Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

T.Vyšniauskas verslą kurti norintiems jaunuoliams pataria: „Visų pirma susiraskite darbą“

Jaunuoliui, sukančiam galvą, kaip pradėti savo verslą, skaitmeninės rinkodaros mokymų centro „Digital Academy“ įkūrėjas ir vadovas Tadas Vyšniauskas taria: „Ieškok darbo!“ Pasak jo, nereikia kreipti dėmesio į aplinkinius, jei jie sako, kad susirastas darbas nepakankamai prestižinis – bet kokia įgyta patirtis yra svarbi. Pats Tadas per savo studijų metus plušėjo išsijuosęs, o prieš pusmetį atidarė savo įmonę. Dirbdamas jos vadovu, jaunas verslininkas džiaugiasi nuosavos veiklos teikiamais privalumais, nepamiršta dirbant įvairius darbus įgytos patirties ir palieka atviras duris asmeniniam tobulėjimui.
Skaitmeninės rinkodaros mokymų centro „Digital Academy“ konferencija
Skaitmeninės rinkodaros mokymų centro „Digital Academy“ konferencija

Išmėgino ne vieną darbo vietą

T. Vyšniausko patarimą diktuoja jo paties patirtis: nuo 18-ikos metų jis dirbo įvairiose įmonėse. Savo karjerą pašnekovas pradėjo viešųjų ryšių įmonėje, kurioje buvo asistentas. Vėliau jis draugams ir kolegoms aktyviai pardavinėjo telefoninių mokėjimų planus. Dar viena sritis, su kuria jis susipažino per praktiką – konferencijų organizavimas. Jis taip pat užsiėmė internetinės reklamos pardavimais tokiose įmonėse kaip aruodas.lt, one.lt, 15min.lt, „Čili Holdings“, „Tipro Group“.

Tiek daug nuveikti ambicingas jaunuolis sugebėjo Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokykloje (VU TVM) studijuodamas Tarptautinio verslo administravimą ir vadybą. Tiesa, įgyta darbo patirtis turėjo savo kainą – bakalauro studijos tęsėsi kiek ilgiau nei 4-erius metus. Bet dėl to T.Vyšniauskas nesijaudina: naudinga ir įdomu jam buvo tiek dirbti, tiek studijuoti universitete.

„VU TVM pasirinkau todėl, kad šios mokyklos specialistai man atrodė kompetentingiausi tarptautinio verslo srityje. Man ir dabar praverčia pardavimų ir marketingo žinios, mikroekonomikos ir makroekonomikos išmanymas, labai įsiminė verslo etiketo paskaitos. Taip pat panaudoju ir darbovietėse įgytas žinias, nes galiu organizuoti konferencijas, dirbti su elektroniniais pardavimais ir reklama“, - tikina pašnekovas.

Nuo rūbininko iki įmonės vadovo

Jis yra įsitikinęs, kad nors iš pirmo žvilgsnio užimamos pareigos ir atrodo menkos ar nesvarbios, jos gali turėti daug įtakos ateityje. Verslininkas turi omenyje ne tik įgytas žinias, bet ir pažintis:

„Kartą nuėjęs į darbo pokalbį sutikau buvusį kolegą. Ankstyvoje jaunystėje mes kartu dirbome rūbininkais tuomet populiariame kazino ir buvome tapę gerais draugais. Mūsų keliams dar kartą susikirtus, šis užėmė įmonės vadovo pareigas. Užmezgėme verslo ryšius, o mūsų ankstesnė pažintis šioje situacijoje vaidino tikrai ne menką rolę. Tad ir rūbininko darbas gali suteikti milžinišką pranašumą. Kad ir kokį darbą dirbai, jei pasirodei gerai, ateityje tai bus privalumas“, - neabejoja pašnekovas.

Tad jo patarimas – niekada nebijoti darbo ir apie jį vyraujančių nuomonių. Nereikia klausyti, jei kas nors vadina darbą nepopuliariu, ar gąsdina, kad jis niekur neveda.

„Aš esu išbandęs daugybę darbų ir žinau, kad kiekvienas jų man davė apčiuopiamos naudos“, - tvirtina Tadas.

Tadas Vyšniauskas. Asmeninio albumo nuotr.
Tadas Vyšniauskas. Asmeninio albumo nuotr.

„Sava įmonė – tarsi kūdikis“

Verslininkas prisimena po studijų baigimo supratęs, kad atėjo metas sujungti dirbant ir studijuojant išmoktus dalykus ir įkurti savo įmonę:

„Savas verslas užtikrina, kad dirbu pats sau ir dėl asmeninio tobulėjimo, todėl mano motyvacija – didžiulė. Atrodo, kad kiekviena darbe praleista minutė atsiperka. Sava įmonė – tarsi kūdikis, kurį labai smagu auginti ir stebėti, kaip jis stiebiasi“, - tikina pašnekovas.

„Digital Academy“ – skaitmeninės rinkodaros mokymų centras, kurį vienija „Google“ sertifikuoti lektoriai. Iš įmonės organizuojamų mokymų žmonės išeina aiškiau suprasdami tokių įrankių, kaip „AdWords“, „Analytics“ ir „Facebook“ svarbą, galimybes. Daugiausia dėmesio sulaukia mokymai apie „Google Analytics“. Šis įrankis leidžia analizuoti internetinės svetainės lankytojų srautus, tirti jų elgseną, sužinoti, kiek laiko lankytojai praleidžia skaitydami svetainės turinį. Juo naudojantis galima apskaičiuoti marketingo investicijų atsiperkamumą ir konkrečią naudą, kurią svetainės savininkui atneša kiekvienas apsilankymas.

Neseniai įmonė pristatė naujus el. pašto rinkodaros mokymus. Mokymų metu dalyviai sužino, kaip prekes ar paslaugas siūlyti el. paštu neerzinant laiškų gavėjų, efektyviai padidinti pardavimus ir gauti papildomos asmeninės informacijos apie potencialius pirkėjus. Dar vienuose mokymuose dėmesys skiriamas socialiniam tinklui „Facebook“ bei galimybėms, kurias jis sutiekia verslui. „Digital Academy“ planuoja aprėpti dar daugiau temų ir pristatyti naujų aktualių mokymų.

„Internete publikuojama labai daug informacijos. Jos visos įsisavinti neįmanoma, tad reikalingas patyręs žmogus, kuris atskirtų itin svarbią medžiagą nuo teorijos, kuri nėra dažnai taikoma praktikoje. Tokia yra mūsų lektorių užduotis. Jie geba atskirti grūdus nuo pelų, nes yra praktikai ir turi naujausios informacijos, kurią patys taiko“, - teigia T.Vyšniauskas.

Jis priduria, kad informaciją daug lengviau priimti, kai ji pasakojama. Dėl to lektoriai treniruojasi kalbėti viešai. Jų užduotis – nelengva, nes jie turi aiškiai suformuluoti informaciją, vengti techniškų apibūdinimų ir kalbėti taip, kad klausytojas visąlaik išliktų dėmesingas ir laikas jam neprailgtų.

Mokymai – investicija į save

Tadas didžiuojasi įmonės veikla: juk mokymuose žmonės įgyja vertingų įgūdžių. Plėsti akiratį kviečiami ne tik profesinio pasaulio atstovai, bet ir studentai. Tačiau seminarai nėra pigūs, tad ar studentai išgali juos lankyti? Pašnekovas šypsosi: dažnai nemokama informacija yra daug sunkiau įsisavinama arba jai neskiriama pakankamai dėmesio.

„Studentus skatiname dalyvauti įvairiomis nuolaidomis. Nėra lengva jų prisikviesti, bet kartas nuo karto pavyksta. Juk mokymai yra investicija į save, savo žinių bagažą, o tai aktualu visiems. Aukštoji mokykla duoda bendros informacijos paketą, bet mes parodome, kokią konkrečią naudą elektroninis marketingas atneša. Ieškant darbo ši patirtis labai praverčia“, - įsitikinęs pašnekovas.

„Digital Academy“ savo klientus išmoko apskaičiuoti naudą iš skaitmeninės reklamos kanalų ir pamatyti, kurie jų yra efektyviausi. Atrodo, kad apie reklamą internete čia žinoma viskas. Tad kokią reklamos strategiją yra pasirinkusi pati įmonė?

„Reklamuojamės universitetuose: stengiamės sudominti jaunuolius ir rengiame pranešimus. Tai pat aš ir lektoriai pažįstame daug žmonių, su kuriais esame susidūrę per savo karjerą, tad taikomės ir į juos. Juk pažįstamiems daug lengviau paaiškinti, kuo mokymai yra naudingi. Be abejo, naudojamės reklama „Google“ paieškos rezultatuose ir vaizdine reklama „Google Display Network“. Pagal tai, ko žmonės ieško internete, bandome numatyti jų poreikius ir pasiūlyti savo paslaugas. Taip pat perkame „Facebook“ reklamą ir nuolat komunikuojame naujienlaiškiais. Patys kasdien naudojamės įrankiais, apie kuriuos mokome per užsiėmimus, tad žinome, kad tai atsiperka. Išbandome įvairius reklamos būdus ir ieškome vis naujų, nes norime pasiekti visus žmones, kuriuos gali sudominti mūsų veikla“, - sako Tadas.

Magistro diplomas Lietuvoje reikalingas

Dar vienas įdomus įmonės bruožas: ji – brolių verslas. Pašnekovas neslepia, kad dirbti su artimuoju yra labai gera patirtis:

„Aš ir brolis esame skirtingi: jis puikiai išmano elektroninį marketingą, o vienas mano gebėjimų – konferencijų organizavimas, tad įmonėje mūsų kompetencijos susipina. Darbuotis su žmogumi, kuriuo galima besąlygiškai pasitikėti ir kurio motyvacija yra neabejotina – džiaugsmas. Dėl to dažnai su verslu susijusias temas aptarinėjame ir po darbo“, - atvirauja pašnekovas.

Dirbdamas savo įmonės labui, T.Vyšniauskas nepamiršta asmeninio tobulėjimo. Prie jo gali žymiai prisidėti studijos, dėl to Tado galvoje jau kurį laiką sukasi mintis imtis magistro studijų:

„Manau, kad po bakalauro studijų turi praeiti tam tikras laikotarpis, reikalingas surasti save. Man šis periodas jau baigiasi, nors į konkrečias magistro studijas dar nenusitaikiau. Laikausi nuomonės, kad magistro laipsnis svarbus tiek dėl savęs įprasminimo, tiek dėl žinių įtvirtinimo. Ieškant darbo Lietuvoje, šis diplomas yra beveik būtinas“, - neabejoja pašnekovas.

Asmeninis tobulėjimas neapsiriboja vien studijomis. Jaunuoliams Tadas siūlo papildomai domėtis įvairiomis sritimis, daug skaityti ir neprarasti smalsumo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?