Mindaugo Levulio vadovaujama bendrovė „Dreamhouse” dirba gana neįprastai. Įmonė parduoda ir montuoja rąstinius namus, tačiau nei jų gamina, nei turi statybininkų. Pirkėjai tik užsieniečiai. Maža to, rąstai, iš kurių bendrovės „Dreamhouse” namai renčiami – ne standartiniai, o „šilti”. Tai M. Levulio darbuotojų išradimas. Per metus įmonė parduoda namų už 4 mln. Lt, tačiau nė vieno Lietuvoje. „Lietuviai perka kainą, ne kokybę”, – sako M. Levulis. Jo bendrovės siūlomi namai nėra pigūs, tačiau ir kokybė atitinkama. Dažnam lietuviui toks rąstinis namas atrodo per brangus, o įsigiję pigesnį, vėliau skundžiasi kokybe.
Mindaugui 27 metai, tačiau versle jis ne naujokas. Dirbti pradėjo dar mokykloje. Baigęs 10 klasių, ieškojo darbo vasarai. Taip jau nutiko, kad pirmasis darbdavys juo tapo ilgam. Mindaugui darbą pasiūlė medinių namų gamybos įmonės vadovas. Angliškai mokančiam jaunuoliui buvo patikėta klientų paieška užsienyje. „Dirbau nuo ryto iki vakaro, vasaros nemačiau”, – mena Mindaugas. Tačiau pastangos atsipirko su kaupu. Pirmą užsakovą jis surado faksu. Taip išsiųstu komerciniu pasiūlymu susidomėjo klientas Belgijoje. Jis nupirko 15 namų.
M. Levulį įdarbinusiai bendrovei sekėsi. Sekėsi ir Mindaugui. Dirbdamas jis baigė gimnaziją ir KTU marketingo studijas. Tapo bendrovės pardavimų vadovu. Prieš krizę 2008 m. įmonėje dirbo per 100 žmonių. Tačiau keletas nesėkmingų projektų nušlavė ne tik pelną, bet ir visą bendrovę. Buvusiam pardavimo vadovui Mindaugui reikėjo apsispręsti, ar ieškotis darbo, ar pačiam kurti verslą. Užsienyje užmegzti kontaktai, pažintys ir partnerių pasitikėjimas niekur nedingo, tereikėjo jais pasinaudoti įkūrus savo bendrovę. Į „Dreamhouse” M. Levulis pakvietė keletą buvusių bendradarbių, tarp jų ir buvusį darbdavį.
„Kai verslas sekasi, ir partnerių požiūris keičiasi”, – prabėgus penkeriems metams nuo bendrovės įkūrimo pastebi Mindaugas. Savo verslą jis lygina su traukiniu, kuris greitėja ir greitėja, o norinčių į jį įlipti daugėja.
Nors verslo kelyje, kai sekasi, nėra greitį ribojančių ženklų ir galutinės stotelės, svarbu nepralėkti pro reikiamą posūkį ir nenugarmėti į prarają. „Manyti, kad esi geriausias, užsimerkti ir nežiūrėti tolyn – labai negerai. Išgirsti pastabas iš šalies, į jas reaguoti yra kelias ėjimui pirmyn”, – savo požiūrį atskleidžia Mindaugas. M. Levulis mano, kad atėjo laikas įmonei susikurti prekės ženklą, o siekiant sustiprinti savo pozicijas užsienio rinkose, įkurti atstovybę svetur. Įvertinti jo verslą iš šalies ir patarti sutiko vienas sėkmingiausių naujosios kartos Lietuvos verslininkų, didžiausios pasaulyje atviros mobiliųjų aplikacijų parduotuvės „GetJar“ įkūrėjas I. Laurs ir SEB banko prezidento pavaduotojas, Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius Virginijus Doveika.
Ekspertai nemažą pagreitį įgavusiam M. Levuliui siūlo netikėtus sprendimus. Pristabdyti, įvertinti silpniausias kompanijos vietas ir sukti kitu, nepramintu rinkodaros keliu, kad ateityje plėtra būtų dar spartesnė.
Bendrovės „Dreamhouse” patarėju tapęs I. Laurs pasigenda kompanijos ambicijų plėstis sparčiau ir iškart remia M. Levulį prie sienos: ką įmonė turi padaryti, kad namų pardavimo rodikliai augtų ne keliais procentais, o keliais kartais?
„Matau potencialą augti ne dukart, o dešimt kartų. Tai ambicijų ir agresyvumo klausimas”, – drąsina I. Laurs.
M. Levulis planuoja investuoti į savo prekės ženklą ir veikti ne tik per partnerius, bet ir steigti atstovybes. Tačiau, konsultantų nuomone, tai nėra teisingiausias sprendimas. Kokį kelią pasirinks M. Levulis?
Verslo sėkmės istorijos – SEB banko ir LRT televizijos projekte „Lietuva gali” trečiadienį 21.30 val. per LRT televiziją.