Smailytė teismuose svaidosi žaibais: draudžiu naudoti vardą „Renata“!

Stomatologė Renata Smailytė, išgarsėjusi per nušalintojo prezidento Rolando Pakso skandalą ir išpopuliarinusi kavą su brendžiu, teisme kaunasi dėl vardo „Renata“ naudojimo.
Nesusitarė: R.Smailytė visomis išgalėmis reklamavo „Renatos“ brendį, o dabar siekia uždrausti šio prekės ženklo naudojimą.
Nesusitarė: R.Smailytė visomis išgalėmis reklamavo „Renatos“ brendį, o dabar siekia uždrausti šio prekės ženklo naudojimą. / Martyno Vidzbelio/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 Brendis

Per nušalintojo prezidento skandalą ryšiais su įvairiais veikėjais išgarsėjusi R.Smailytė prieš penkerius metus entuziastingai reklamavo brendį „Renata“. „Situacija buvo sudėtinga visai Lietuvai. Tai buvo sunkūs įvykiai man ir mano šeimai. Vienintelis dalykas, kuris buvo šmaikštus, tai kava ir brendis”, – specialiai naujojo brendžio pristatymui surengtoje spaudos konferencijoje 2004-ųjų kovą kalbėjo R.Smailytė.

Gerdavo bute Pušų gatvėje

Posakis „Kava su brendžiu“ buvo linksniuojamas, kai paaiškėjo, ką R.Smailytė veikdavo susitikusi su įtakingais vyrais viename bute sostinės Pušų gatvėje.

Didžiulį rezonansą sukėlusioje 2003 metų rudenį paviešintoje Valstybės saugumo departamento (VSD) pažymoje buvo paminėta, jog būdamas Valstybės sienos apsaugos tarnybos vadas Algimantas Songaila lankėsi skandalingai pagarsėjusio susivienijimo „XXI amžius“ vadovo Anzorio Aksentjevo-Kikališvilio apartamentuose. Vėliau A.Songaila viešai leptelėjo, kad su R.Smailyte ten  gėrė kavą su brendžiu.To pomėgio brendžiui didelio irgi neturiu, – pareiškė R.Smailytė.

Prezidento skandalo įkarštyje iš šios istorijos nutarta padaryti verslą. Kauno alkoholio gamybos bendrovė „Italiana International“ (vėliau pakeitususi pavadinimą į „Itainą“ – red. past.) pradėjo masiškai gaminti naują „Renatos“ brendį.

Pirmojo teismo nelaimėjo

Pirmadienį Lietuvos apeliaciniame teisme (LAT) R.Smailytė pasakojo, kad toks verslo planas buvo sumanytas su tuometiniu „Italiana International“ vadovu Valdu Jakučiu, kurį garsioji ryšininkė taip pat puikiai pažinojo. Tačiau 2004 metų pavasarį V.Jakutį Kaune nušovė samdomas žudikas.

Po šio įvykio tarp R.Smailytės ir jos vardinio brendžio gamintojų perbėgo juoda katė. Ponia Renata padavė bendrovę „Itaina“ į teismą, siekdama, kad nei šie, nei kiti verslininkai negalėtų naudoti vardo „Renata“.

Vilniaus apygardos teismas R.Smailytės skundą buvo atmetęs kaip nepagrįstą.

Bylą nagrinėdami apygardos teismo teisėjai nenustatė pagrindo naikinti prekės ženklo „Renata“ registraciją. Teisėjai pažymėjo, kad Renata Lietuvoje – populiarus vardas, tad teises į jį turi ne tik R.Smailytė. Be to, teismas pabrėžė, kad R.Smailytė vardo „Renata“ kaip prekės ženklo nenaudoja, o neleisti to daryti ir kitiems yra nesąžininga. Tačiau verslininkėi nepalankų sprendimą apskundė.

Smailytės reikėjo tik reklamai

Pirmadienį LAT teisėjų kolegija buvo įtraukta į diskusiją, kas išpopuliarino kavą su brendžiu ir kas turi teisę daryti iš to verslą.

R.Smailytė kategoriškai reikalauja teismo panaikinti Valstybinio patentų biuro sprendimą, kuriuo bendrovei „Itaina“ buvo leista įregistruoti žodinį prekės ženklą „Renata“.

Pirmadienį LAT posėdyje R.Smailytė ir iškart dvi jos interesams atstovavusios advokatės mėgino įtikinti, jog brendžio gamintojai „Renatos“ prekės ženklu naudojasi neteisėtai.

Savo ruožtu įmonės „Itaina“ atstovai ir ankstesniame, ir pirmadienį teisme bandė įrodyti, kad registruodami prekės ženklą „Renata“ neturėjo omenyje būtent R.Smailytės, o tik buvo pasikvietę ją į pagalbą kaip naujo brendžio reklamos personažą.

Sauliaus Chadasevičiaus/15min.lt nuotr./Ryškiu megztuku pasipuošusiai R.Smailytei teisme talkino dvi advokatės.
Sauliaus Chadasevičiaus/15min.lt nuotr./Ryškiu megztuku pasipuošusiai R.Smailytei teisme talkino dvi advokatės.

„Apeliantė propagavo savo pomėgį brendžiui“, – savo pasirinkimą, ką kviesti reklamai, teisme motyvavo „Itaina“ atstovaujanti advokatė.

Tarp brendžio gamintojų ir R.Smailytės dėl šio vaidmens buvo pasirašyta autoriaus sutartis.

„Itainos“ atstovai šią sutartį vertina ir kaip savotišką R.Smailytės sutikimą dėl vardo naudojimo, tačiau stomatologė aiškina tokios sutarties sąlygos nematanti.

Beje, per garsiojo brendžio pristatymus R.Smailytė viešai aiškindavo, jog jai priklausančią pelno dalį paaukos labdarai. Pirmadienį R.Smailytė 15min.lt tvirtino, jog pervedė 1000 litų kažkuriems vaikų globos namams, nors už dalyvavimą reklamose ji buvo gavusi ne tik šią kuklią sumą.

Apdovanojo ir Laurinkų

R.Smailytė pasijuto apgauta, kai sužinojo, kad dar prieš samdant ją reklamuoti naująjį produktą, brendžio gamintojai buvo kreipęsi į Patentų biurą, norėdami užregistruoti „Renatą“. R.Smailytė užpatentuoti to paties prekės ženklo neteko galimybės.

Teismas R.Smailytės teiravosi, ar ji asmeniškai dėjo pastangas, kad išreklamuotų kavą su brendžiu, ar taip išėjo savaime.

„Tas žinomumas man nebuvo toks mielas, kaip atrodo“, – teisme sakė R.Smailytė.

Ponia Renata pasakojo, kad buvo sumaniusi kalėdinį komplektą – buteliukas brendžio ir specialiai jos užsakymu pagaminta partija keraminių puodelių su užrašais apie Renatos kavą bei brendį.

„Dovanojau ir ponui Laurinkui, ir kitiems“, – buvusį VSD vadovą Mečį Laurinkų paminėjo R.Smailytė.„Kodėl tai nėra „Laura“, „Laima“, „Miglė“, „Onutė“? – bendrovės „Itaina“ atstovams tikinant, jog brendis Renatos vardu pavadintas atsitiktinai, retoriškai klausė viena iš R.Smailytės advokačių.

Buvo žymiausia Lietuvoje

Stomatologės advokatės priminė, kad po prezidentinio skandalo R.Smailytė buvo tituluojama žymiausia Lietuvos moterimi. Teismui buvo pateikta apklausa, pagal kurią net 76,1 proc. šalies gyventojų teigė žinantys Renatą Smailytę, o beveik 50 proc. apklaustųjų brendį „Renata“ siejo būtent su R.Smailyte.

Brendžio gamintojų manymu, Renata Smailytė visuomenei nėra žinoma kaip tiesiog Renata. Niekur žiniasklaidoje ji nėra pristatoma vien tik vardu: „Apeliantė buvo žinoma Smailytės pavarde, o ne Renatos vardu.“ Be to, „kalbėdama apie savo pomėgį brendžiui, apeliantė jo nevadino nei „Renata“, nei kitu vardu.“

Todėl, brendžio gamintojų atstovų manymu, jei taip jautriai reaguotų į vardo naudojimą, protestuoti ir prašyti panaikinti prekės ženklo registraciją galėtų ne tik Renata Smailytė, bet ir visos Lietuvoje gyvenančios Renatos.

Kodėl ne Laura ar Onutė?

„Ar čia bent jau moters vardas? Gal čia tiesiog raidžių derinys?“ – matydami, kaip įnirtingai „Itainos“ atstovai dabar mėgina atsieti „Renatos“ prekės ženklą nuo R.Smailytės, teiravosi teisėjai.

„Kodėl tai nėra „Laura“, „Laima“, „Miglė“, „Onutė“? Juk yra be galo daug gražių lietuviškų vardų!“ – replikavo viena iš R.Smailytės advokačių.

„Daugiau neturiu ką pasakyti. To pomėgio brendžiui didelio irgi neturiu“, – teismo posėdžio pabaigoje pareiškė R.Smailytė.

Sprendimą LAT paskelbs vėliau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis