„Eurovizijos“ nugalėtoja kaltinama plagijavimu: jos daina per daug panaši į „Seven Nation Army“?

„Euroviziją“ šiemet laimėjusi Netta Barzilai bei jos dainos „Toy“ autoriai sulaukė kaltinamų plagijavimu, kuriems pasitvirtinus iš Izraelio būtų atimtas šalies nugalėtojos titulas, skelbia „Times of Israel“.
2018 metų „Eurovizijos“ laimėtoja – Izraelio atstovė Netta Barzilai
2018 metų „Eurovizijos“ laimėtoja – Izraelio atstovė Netta Barzilai / „Scanpix“ nuotr.

Pranešama, kad JAV įrašų kompanija „Universal Music Studios“ Nettos Barzilai dainos „Toy“ kompozitoriams Doronui Medalie ir Stavui Begeriui atsiuntė laišką su pretenzija, kad daina pernelyg panaši į „The White Stripes“ 2003-iųjų hitą „Seven Nation Army“.

Tame laiške grasinama paduoti „Toy“ kūrėjus į teismą dėl galimo autorių teisių pažeidimo.

Jei plagijavimo faktas būtų įrodytas teisme, tada Netta ir „Toy“ būtų diskvalifikuoti ir iš šios dainos būtų atimtas „Eurovizijos“ nugalėtojos titulas, o Izraelis prarastų teisę rengti kitų metų dainų konkursą.

Daug kas jau anksčiau pastebėjo, kad abi dainos turi panašų ritmą, kas neretai pasitaiko tarp daugelio dainų. Tačiau „Universal“ advokatai teigia, kad dėl „Toy“ ritmo ir harmonijos yra pagrindo teigti, jog dainos melodija yra nukopijuota.

Vienas iš „Toy“ kompozitorių patvirtino, kad toks skundas tikrai gautas, ir šią savaitę jis išvyko į Jungtines Valstijas mėginti kaip nors išspręsti šį ginčą. Vienas iš variantų, kuris negrėstų teismu, būtų autorių teisių pasidalijimas, tačiau tokiu atveju „Toy“ nebebūtų originali daina, o tai prieštarautų „Eurovizijos“ taisyklėms ir taip pat grėstų diskvalifikavimu.

Štai šios abi dainos, sujungtos į vieną – galite dar kartą jas perklausyti ir įvertinti patys, ar jos turi panašumų:

VIDEO: ♫ Seven Nation Army + TOY | The White Stripes & Netta Barzilai Mashup ♫

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis