Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Saulius Urbonavičius-Samas apie eurovizinį Vilijos Matačiūnaitės pasirodymą: „Iki šiol matytas variantas – baisiai buitinis“

Televizijos prodiuseris Saulius Urbonavičius-Samas turi patirties „Eurovizijoje“: 2006-aisiais šis dainos „We Are The Winners“ bendraautoris kartu su grupe „LT United“ pats stovėjo konkurso scenoje Atėnuose ir pelnė Lietuvai iki šiol aukščiausią – šeštąją – vietą, pernai prisidėjo rengdamas nacionalinę „Eurovizijos“ atranką. Šiais metais S.Urbonavičius-Samas beveik nestebėjo atrankos laidų – kad Lietuvai konkurse atstovaus Vilija Matačiūnaitė, jam atrodė aišku iš anksto.
Saulius Urbonavičius-Samas
Saulius Urbonavičius-Samas / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Bendraudamas su Žmonės.lt S.Urbonavičius-Samas tikino matęs tik kelias šių metų nacionalinės „Eurovizijos“ atrankos laidas. Konkursas jam pasirodė ištęstas, jo baigtis – aiški nuo pat pradžių. „Man ten viskas buvo aišku iš karto – buvo akivaizdu, kad laimės Vilija. Aš esu profesionalas, pernai pats rengiau „Eurovizijos“ atranką, todėl mačiau, kaip viskas baigsis. Šįmet atranka užsitęsė, buvo stengiamasi parodyti kuo daug laidų, o pasirinkimo, kaip ir kasmet, nebuvo“, – kritiškai vertina prodiuseris.

Anot jo, nors šįmet atrankoje ir dainavo žinomesni dainininkai, išliko ta pati problema – nebuvo gerų dainų pasiūlos. „Nepamirškite, kad „Eurovizija“ yra dainos konkursas, o ne atlikėjų“, – sako jis.

S.Urbonavičiui-Samui  idėja, kad kūrinys ir dainininkas, atstovausiantys Lietuvai „Eurovizijoje“ , renkami atskirai, neatrodo nauja. „Retas atvejis, kada vienam atlikėjui skirta daina gerai suskamba kitų atlikėjų lūpose. Geriausiai kūrinys skamba atliekamas to atlikėjo, kuriam daina parašyta, ir pats dainininkas ja labai tiki. Matau, kad Vilija tiki savo daina, ir ją puikiai atlieka. Visi kiti?.. Jie kažką bandė, tačiau visi patys matė, kas ten buvo ne taip. Kalbant apie atrankai pasiūlytas dainas... Tai buvo badas, absoliutus badas“,  – sakė jis.

Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./„Eurovizijos“ atrankos finalo akimirka
Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./„Eurovizijos“ atrankos finalo akimirka

Šansų nedaug

Kalbėdamas apie Lietuvai atstovausiančią pačios V.Matačiūnaitės sukurtą dainą „Attention“ prodiuseris teigia, kad dviprasmiški vertinimai kūriniui adresuojami pagrįstai – yra ir už ką pagirti, ir prie ko prikibti. „Man asmeniškai ši daina patinka, bet žvelgiant iš profesionalios pusės, manau, dainai „Eurovizijoje“  šansų nedaug. Manau, ji ne plačiajai publikai.

Vis dėlto S.Urbonavičius-Samas pripažįsta, kad kartais „Eurovizijoje“ pasiseka ir „formato neatitinkantiems“ kūriniams: „Būna. Visa tai yra tikėjimo reikalas. Kadangi mes visada tikime, tikėkime ir šįmet. Kaip bus, pamatysime netrukus.“

Kritiškai S.Urbonavičius-Samas vertina ir iki šiol matytą V.Matačiūnaitės eurovizinį pasirodymą – tą, kurio metu atlikdama dainą „Attention“ dainininkė šoka kartu su choreografu Šarūnu Kirdeikiu, scenoje tėra dviese.

„Manau, iki šiol matytas variantas – baisiai buitinis. Tai buvo „joks“ pasirodymas. Galbūt čia, vietoje, jis ir geras, tačiau didžiojoje scenoje – kažin. Aišku, kiekvienas turi savo požiūrį. Aš matau daug variantų, kaip galima atlikti šią dainą. Kol kas atrodo, kad yra per daug prisirišta prie vieno varianto. Tikrai nenoriu patarinėti – o kam? Tiesiog, aš padaryčiau kitaip“, – sako prodiuseris.

Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Vilija Matačiūnaitė ir Šarūnas Kirdeikis
Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Vilija Matačiūnaitė ir Šarūnas Kirdeikis

Reikia reklamuotis

Anot jo, norint pasiekti gerų rezultatų „Eurovizijoje“ būtina savo dainą reklamuoti dar prieš pasirodymą – sunku pelnyti įvertinimus, jei daina nėra girdėta. „Savireklamą visada reikia organizuoti visais įmanomais būdais. Tokių stebuklų, kad iš niekur būtų „pykšt pokšt oi oi oi“, pasitaiko kartą per 50 metų. Toks šiuo metu yra pasaulis – reklamuotis būtina“, – įsitikinęs prodiuseris.

Tačiau gerai savireklamai reikalingos lėšos, o jų, kaip ir kasmet, trūksta: „Jei tik turėtume normalų finansavimą, būtų galima važinėti po skirtingas šalis, nufilmuoti gerą klipą. Deja, tokio dalyko neturime. Šiais laikais yra labai gera pigi priemonė – internetas. Jame galima bandyti save kaip įmanoma labiau „išsukti“.“

Paklaustas, ar, jo nuomone, V.Matačiūnaitei pakaks patirties tinkamai pasirodyti konkurse – juk renkant šalies atstovą šis aspektas komisijos gretose paminimas labai dažnai, S.Urbonavičius lieka diplomatiškas: „Patirties reikia tiek, kad dainininkas normaliai atliktų tą dainą ir galėtų padaryti bent 90 procentų to, ką sumanė. Visa kita yra pasiruošimo reikalas – kiek įdės širdies, noro, idėjų, taip ir bus. Pasirodymui reikia ruoštis.“

Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Vilija Matačiūnaitė
Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Vilija Matačiūnaitė

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs