Henry &Tommy Modric duetą žiūrovai išvys jau šeštadienio vakarą. Po praėjusią savaitę vykusio laidos filmavimo paaiškėjo, kad komisija duetui skyrė aštuonis balus. Muzikos apžvalgininkas R.Zilnys išgirdęs jų kūrinį „Neverpart“ sakė, kad pasirodymo laukti buvo verta „Galbūt daug kam staigmena, bet Tomas yra džiazo gurmanas. Man linksma, laukiau kažko, apie ką po to kalbėtų visas internetas – čia buvo tai.“
Duetas portalui sako, kad jų kūrinys „Neverpart“ yra apie vienybę: „Šią dainą galima suprasti įvairiai. Kartais suvoki, kad asmuo, su kuriuo esi, nėra tobulas, bet tu be jo negali gyventi ir jis tave daro geresniu. Iš tiesų, dainuojame ne tik apie žmonių santykius, bet ir apie valstybių santykius. „Neverpart“ netgi siejasi su šių dienų aktualijomis, pvz., „Brexitu“ ar pan.“
Jie pasakoja, kad ir duetą ne šiaip sau pavadino Henry&Tommy Modric. „Modric – jugoslaviška pavardė, o kaip veikiausiai jau pastebėjote, buvusios Jugoslavijos Respublikos valstybės „Eurovizijoje“ aiškiai parodo, kaip nepaisant įvairių karų ir skirtingai susiklosčiusių santykių, vienos kitas vis dar labai palaiko, suvien“, – paaiškina T.Sinickis.
Jis ir dainos žodžių bei muzikos autorius, tačiau prisipažįsta, kad daina tikrai nebuvo sukurta būtent „Eurovizijai“. Šį kūrinį jis parašė maždaug prieš penkiolika, kai dar turėjo grupę „Gravel“. „Tačiau tuo metu grojome kitokią muziką ir ši daina tarsi netiko, ji atrodė visapusiškai per švelni grupės repertuarui. Taigi ji niekad anksčiau nebuvo grota ar išleista.
Tiesa, iš pradžių svarsčiau, kad šį kūrinį turėtų atlikti kitas atlikėjas, tačiau, kai susivokiau, iki paraiškų atidavimo tebuvo likusi savaitė, tad nusprendžiau, kad kūrinį atliksiu aš ir Henrikas“, – portalui lrt.lt prisipažįsta T.Sinickis.
Nors daina parašyta seniai, pasak autoriaus, ji vis tiek išlieka aktuali – juk visais laikais žmonės myli, pykstasi, vyksta karai ir pan. T.Sinickio teigimu, visa tai galbūt suvokia protu, tačiau širdimi nepaaiškinama:„ Kam tie konfliktai? Galbūt todėl šios temos yra aktualios visais laikais, visose pasaulio vietose. Taika ir vienybė, manau, visada bus svarbios vertybės.“
Nors dažnai didžiojoje „Eurovizijoje“ skamba dainos, nebūtinai turinčios tam tikrą žinutę, o atlikėjai stengiasi sužavėti šou elementais, H.Piktuižis sako, kad dainų, turinčių labai aiškią žinutę, kartais susijusią su žmonių santykiais, politine ar socialine situacija šalyje.
„Pastebiu, kad tokios dainos dažnai laimi. Tarkime, Izraelio atstovė Netta Barzilai dainavo apie žmonių netobulumus ir žmonės tai „nupirko“, panašiai nutiko ir užpernai, kai laimėjo Salvadoras Sobralis“, – sako H.Piktuižis.
Jam antrina ir T.Sinickis: „Turime nepamiršti, kad „Eurovizija“ yra dainos konkursas, nors paprastai kasmet jame būna daug labai blogų kūrinių. Tačiau, kaip dainų autorius, galiu pasakyti, kad visada laimi gera daina, net jei ji neturi kažkokios žinutės ar potekstės. Bet laimėjęs kūrinys paprastai yra techniškai geras.“
Jis yra tikras – jei daina yra bloga, joks atlikimas jos neišgelbės, o jei daina gera – net ir prastam atlikėjui ją sugadinti sunku.
„Jei mums nepasiseks nacionalinėje atrankoje, kaltinti bus galima tik autorių – mane, kad parašiau nepakankamai gerą dainą.
Kai daina yra gera, universali, žmonės ją supranta. Kūrinio žinutė yra kažkiek svarbi, tačiau tai labiau viešųjų ryškių reikalas. Jei laimėtume nacionalinę atranką, turėtume anglams papasakoti, kad dainuojame apie „Brexitą“, tada į mus atkreiptų daugiau dėmesio“, – sako jis.
Ne kartą nacionalinės atrankos komisijoje sėdėjęs T.Sinickis pastebi, kad daugelis atlikėjų į konkursą ateina su kitų autorių parašytomis dainomis, tad ir būdamas komisijoje jis vadovaudavosi prieš tai minėtu principu, kad blogos dainos neišgelbės net ir labai geras atlikimas. Būtent todėl jis pasakoja, kad būdamas komisijoje ir komentuodamas atlikėjų pasirodymus, stengdavosi atsižvelgti būtent į tai, kaip parašyta daina.