„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

100 mln. dolerių investiciją gavęs Roberto Kupsto startuolis: „Iš pradžių mumis netikėjo“

Prieš 15 metų muzikiniame projekte „Kelias į žvaigždes“ išgarsėjęs Amerikos lietuvis Robertas Kupstas šiuo metu labiau stebina savo pasiekimais ne muzikos srityje, o versle. Prieš 7-erius metus pirmą kartą prisilietęs prie žemės ūkio verslo, šiandien Arabų Emyratuose įkurta jo kompanija „Pure Harvest Smart Farms“ džiaugiasi sėkme – iš Kuveito valstybinės investicijų bendrovės „Wafra“ gavo 100 mln. dolerių investiciją.
Robertas Kupstas
Robertas Kupstas / Scanpix ir asmeninio albumo nuotr.

Tarp Jungtinių Amerikos Valstijų ir Jungtinių Arabų Emyratų gyvenantis Robertas Kupstas karantino metu liko Vilniuje. Ir čia jis dienų veltui neleidžia – ruošia naują prekės ženklą, skirtą Lietuvos rinkai.

Darbų netrūksta ir svetur įkurtame versle. 2013-aisiais baigęs Stanfordo universitete magistro studijas, Robertas ėmė dirbti prie jam pačiam naujos idėjos – agroverslo, kuri gimė visai netikėtai – tiesiog pastebėjus, ko trūksta Arabų šalių rinkai.

„Stažuodamasis Abu Dabyje pastebėjau, kad šviežios daržovės yra labai brangios ir nekokybiškos. Nustebau sužinojęs, kad Arabų šalys didžiąją dalį savo maisto importuoja, o šviežias daržoves skraidina iš tolimų kraštų, tokių kaip Europa, Australija, Amerika, Šiaurės Afrika. Žinodamas, kad tuo metu šiltnamių technologijos jau buvo sėkmingai pritaikytos dykumų klimatui Arizonos ir Teksaso valstijose JAV, nusprendžiau siekti perkelti šias technologijas ir žinias į naujas rinkas Arabijoje“, – pasakojo R.Kupstas.

Radus dar du partnerius, kurie idealiai papildė komandą iš vadybinės ir techninės pusės, 2017-aisiais Robertas įkūrė kompaniją „Pure Harvest Smart Farms“.

„2018-ųjų rugpjūtį pastatėme pirmą bandomąjį šiltnamį Abu Dabyje. Praėjus vos porai mėnesių, nuo spalio sėkmingai skiname pomidorus ištisus metus, įskaitant ilgus, karštus vasaros periodus dykumoje“, – prisipažįsta jis.

Asmeninio albumo nuotr./Robertas Kupstas (kairėje)
Asmeninio albumo nuotr./Robertas Kupstas (kairėje)

Tiesa, pradžia nebuvo tokia paprasta, kaip gali pasirodyti. Pasak Roberto, investuotojai į jų sumanymą žiūrėjo skeptiškai – dar teko juos įtikinti.

„Iš pradžių investuotojai mumis netikėjo, kad galėtumėme vasarą auginti pomidorus dykumose, netikėjo, kad mūsų savikaina galėtų būti net keturis kartus mažesnė už konkurentų, kurie skraidina prekes iš Europos, netikėjo, kad mes kainos prasme galėtumėme konkuruoti su žymiai žemesnės kokybės produktais, auginamais žiemos sezonu JAE ar regioninėse šalyse“, – sakė verslininkas.

Tačiau įmonei įrodžius, kad dykumoje pomidorai gali augti ir vasarą, be to, kad finansiniai ir komerciniai rodikliai yra stiprūs – Robertas su kolegomis sulaukė didelio susidomėjimo tiek iš investuotojų, tiek valstybės.

„Lėšas siekėme pritraukti maždaug metus. Ir iš Kuveito valstybinės investicijų bendrovės „Wafra“ pritraukėme 100 mln. dolerių investiciją. Tiesa, mūsų bandomasis projektas, nors komerciškai sėkmingas, nebuvo pelningas, nes gamybinės apimtys yra per mažos. Tačiau kitame etape kvadratų atžvilgiu augsime 15 kartų, tada tikrai tapsime pelningi“, – kalbėjo jis.

Asmeninio albumo nuotr./Robertas Kupstas
Asmeninio albumo nuotr./Robertas Kupstas

Gauta investicija leis plėstis tiek JAE, tiek Saudo Arabijoje. Pasak Roberto, įmonės tikslas tapti rinkos lyderiais ir padėti išspręsti šių šalių maisto saugumo ir aplinkos apsaugos problemas.

„Lėšų pritraukimas, aišku, yra džiugus bilietas judėti į priekį, tai pažymi naujo etapo pradžią. Aš labai džiaugiuosi savo partneriais ir komanda, kuri įrodė, kad viskas yra įmanoma, jeigu tiki savo vizija, kas dieną keliesi anksti ryte ir atkakliai jų sieki. Tačiau tai suteikia daugybę papildomų atsakomybių“, – sakė R.Kupstas.

Anot Roberto, švęsti kompanija dar neskuba – tą padarys kitų metų pirmąjį ketvirtį, kai skins pirmąjį derlių iš naujųjų šiltnamių. Gera žinia ir ta, kad karantinas jų darbų visai nesustabdė, anaiptol – tik didina pardavimus.

„Maisto prekyba ir agroverslas yra vienos iš ekonominių sričių, kurios galbūt bus mažiausiai paveiktos šios globalios krizės. Vis dėlto žmonėms reikia valgyti. Be to, atšaukti skrydžiai neigiamai paveikė mūsų konkurentus, kurie prekes skraidino iš užsienio. O mūsų šiltnamiai yra pastatyti maždaug už pusantros valandos nuo miestų centrų, tad logistikos problemų neiškilo. Tiesą sakant, per šį laikotarpį pardavimai net padidėjo“, – kalbėjo jis.

Asmeninio albumo nuotr./Robertas Kupstas (kairėje)
Asmeninio albumo nuotr./Robertas Kupstas (kairėje)

Robertas sako, kad svarbiausia rasti sritį ar ekonominį sektorių, kuriam jaustumėte meilę, aistrą ar didelį susidomėjimą - tuomet ir aplankys sėkmė. „Kaip mano patirtis rodo, jei dirbsite tik dėl pinigų, tokia motyvacija ilgai nepadės.“

Todėl R.Kupstas ėmėsi dar vieno, jį asmeniškai dominančio projekto. Lietuvos rinkai jis pristato naują kombučios gėrimo prekės ženklą „Ohm!Bucha“.

„Gyvendamas Amerikoje, kur šis produktas yra labai populiarus, pastebėjau, kad Lietuvoje ir apskritai Europoje, išskyrus Didžiąją Britaniją, yra dar neužpildytas poreikis tokiam gaiviam, sveikam gėrimui – jis gaminamas iš juodos arba žalios fermentuotos arbatos. Tiesa, Amerikos lietuviai yra sėkmingai įkūrę vieną lyderiaujantį kombučios prekės ženklą JAV, todėl sumaniau ir aš pabandyti“, – pasakojo Robertas.

Vienas labiausiai patyrusių pasaulyje kombučios gamybininkų iš JAV padėjo sukurti receptą, skirtą ir Lietuvos rinkai.

„Esu vienas iš dviejų steigėjų šiame projekte. Natūraliu būdu naudodami ekologiškas žaliavas, gaminame gėrimą specialiai įrengtose patalpose Garliavoje“, – kalbėjo R.Kupstas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“