„2ru2ra“ ir vėl atsidūrė pastabių mados gerbėjų taikiklyje: kopijavo ar ne?

Vos prieš kelis mėnesius, 2015-ųjų pabaigoje prekės ženklas „2ru2ra“ savo gerbėjams pristatė tatuiruočių įkvėptą naujausią savo drabužių kolekciją „Ink on Skin“. Pirmadienį Žmonės.lt redakcija sulaukė skaitytojos Jovitos laiško: esą šie lietuvių drabužiai – rusų kūrėjų kopija.
„Tattoo Sweaters“ 2013 metų ir „2ru2ra“ 2015 metų modeliai
„Tattoo Sweaters“ 2013 metų ir „2ru2ra“ 2015 metų modeliai / Žmonės.lt skaitytojos Jovitos nuotr.
Temos: 1 2ru2ra

Po šiuo ženklu besislepiančios kūrėjos tuomet teigė, kad „tatuiruotos“ kolekcijos idėja joms gimė praėjusių metų vasarą. Būtent tada jos ėmė brandinti mintį, kaip dekoruoti audinį taip, kad piešinys primintų įprastą tatuiruotę.

Originaliai drabužiais žavėjosi ne vienas, kolekcijos modelius įvertino ir būrys garsių žmonių. Tačiau „2ru2ros“ kolekcija sulaukė ne tik liaupsių. Atidesni, mada besidomintys gerbėjai pastebėjo, kad „Ink on Skin“ kolekcija itin primena rusų kūrėjų drabužius. Kurie į rinką išleisti buvo porą metų anksčiau – 2013-asiais.

TAIP PAT SKAITYKITE: Naujausią „2ru2ra“ kolekciją įkvėpė tatuiruotės 

Žmonės.lt sulaukė skaitytojos Jovitos laiško, kuriame ji rašė apie dizainerės Annos Osmyekhinos ir jos prekės ženklo „Tattoo Sweaters“ kurtą kolekciją „Ien Levin Series“. Esą lietuvių kurti drabužiai – rusų kopija.

„Ien Levin Series“ 2013 metų kolekciją galite apžiūrėti ČIA.

„2015 metais „2ru2ra“ pristatė  kolekciją „Ink On Skin“, kurią visi šlovino kaip originalumo viršūnę ir kiekvienam save laikančiam madingu buvo privaloma turėti nors vieną tokį drabužį savo spintoje. Gaila, kad Lietuvos „dizaineriai“ pasisavina kitų idėjas ir jas pristato kaip naujoves.

Suprantama, jog šiuolaikiniame pasaulyje yra sunku rasti originalumo ir parodyti kažką, ko dar nebuvo matęs vartotojas, tačiau neetiška afišuoti produktą kaip originalų, kuomet nukopijuojama beveik identiškai.

Pastaraisiais metais Lietuvoje susikūrė daugybė prekinių ženklų, mados industrija auga sparčiu tempu ir Lietuvą pasaulyje ima garsinti naujos kartos dizaineriai. Lietuviškasis identitetas formuoja savo veidą, gera būtų matyti jį nenukopijuotą. Negi pats žodis „dizaineris“ praranda savo reikšmę?  Pasirodo šiais laikais dizaineriu tapti užtenka mokėti „pagooglinti“. Liūdna“, – Žmonės.lt rašė skaitytoja Jovita.

Renginio organizatorių nuotr./Olga Filatova-Kontrimienė
Olga Filatova-Kontrimienė

Kad panašumų yra – sunku ir ginčytis. Tačiau, ką apie tai mano pačios „2ru2ra“ kūrėjos, kol kas sužinoti nepavyko.

Žmonės.lt susisiekė su prekės ženklui atstovaujančia stiliste Olga Filatova-Kontrimiene, kuri šiuo metu yra išvykusi į Maskvą. Situaciją ji pažadėjo pakomentuoti artimiausiu metu, grįžusi iš Rusijos.

Žmonės.lt primena, kad „2ru2ra“ jau nebe pirmą kartą sulaukia panašių pastabų. 

Praėjusių metų pavasarį O.Filatovos-Kontrimienės kurta suknelė ne vienam pasirodė itin panaši į mados fotografo Alexo Cayley įamžintą nuotrauką, kurioje modelis Hannelore Knuts vilki „2ru2ros“ kūrybą primenantį drabužį.

TAIP PAT SKAITYKITE: Drabužių liniją „2ru2ra“ sukūrusi Olga Filatova-Kontrimienė sukėlė abejonę: ar nukopijavo idėją?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis