Aistis Mickevičius garsins Lietuvos vardą Japonijoje: „Patekti ten svajoja daugelis“

Sudėtingus vertinimo kriterijus įveikęs Aistis Mickevičius savo kūrybą ir Lietuvos vardą garsins Japonijoje – meninės parfumerijos kūrėjų geidžiamame Salon de Parfum renginyje. Netradicine, avangardine parfumerija japonų pavadinta Aisčio Mickevičiaus parfumerijos linija FUMparFUM į Japoniją keliauja po kasmetinio prisistatymo Pitti Fragranze Florencijoje. Apie tarptautines patirtis ir kultūrinius aromatų ypatumus kalbamės su FUMparFUM kūrėju Aisčiu Mickevičium prieš pat kelionę į Japoniją.
Aistis Mickevičius
Aistis Mickevičius / Asmeninio albumo nuotr.

Jau šią savaitę Jūsų kuriamo meninės parfumerijos prekinis ženklas FUMparFUM bus pristatytas tolimoje Japonijoje – garsiojoje Isetan Shinjuku universalinėje parduotuvėje Tokijuje vyksiančiame Salon de Parfum renginyje. Kaip pavyko tapti šio renginio dalyviu?

Per pažintis! Manęs žmonės to paties ir Pitti Fragranze meninės parfumerijos parodoj Florencijoj klausė, kai sužinojo, kad važiuosime į tą renginį Tokijuje. Patekti į Isetan svajoja daugelis, bet ten labai griežta atranka, savitos tradicijos, sudėtingi kriterijai, reikalingos svarios rekomendacijos ir tt. Mano prekės ženklui pasisekė, nes kažkada Milano Esxence parfumerijos parodoje susipažinome su japoniško parfumerijos prekės ženklo Ėdith kūrybos vadovu ir ši pažintis išsirutuliojo į ilgalaikę, gražią bičiulystę, kurios dėka ir buvome pakviesti sudalyvauti šiame kasmetiniame renginyje kartu su kitais trimis meninės parfumerijos prekės ženklais iš Europos.

Asmeninio albumo nuotr./Aisčio Mickevičiaus kvepalai
Asmeninio albumo nuotr./Aisčio Mickevičiaus kvepalai

Kaip kultūra įtakoja kvapų suvokimą? Kuo jums įdomi japoniškoji aromatų interpretacija?

Man labai smalsu pažinti ir patyrinėti Azijos šalių ir konkrečiai Japonijos parfumerijos vartotojų poreikius, pomėgius, lūkesčius ir pasirinkimus. Tai absoliučiai kitas pasaulis tiek kultūrine, tiek aromatų suvokimo prasme. Ne be reikalo autorinė, meninė, selektyvinė, aukštoji parfumerija, orientuota į individualų skonį, taip sunkiai užkariauja Azijos, plačiaja prasme, rinkas, mat ten kitas mentalitetas, kur kolektyvizmas dažnai nugali individą. Tačiau tuo pačiu konkrečiai japonai, kiek teko pastebėti, entuziastingai reaguoja ne tik į europietišką madą, bet ir į parfumeriją, tik dėl savitų kvėpinimosi įpročių, odos struktūros, kultūrinio suvokimo skirtumų, jiems patinka „tylūs“, subtilūs, rafinuoti, keisti aromatai. Būtent tai labai ryškiai pastebėjau degustuodamas japonišką parfumeriją įvairiose tokio pobūdžio parodose ir stebėdamas japonų lankytojų refleksijas degustuojant, pavyzdžiui, FUMparFUM aromatus, kurie bendrąja prasme apibūdinami kaip netradicinė, avangardinė parfumerija.

Asmeninio albumo nuotr./Aisčio Mickevičiaus kvepalai
Asmeninio albumo nuotr./Aisčio Mickevičiaus kvepalai

Kokius aromatus pristatysite Japonijoje? Kodėl pasirinkote būtent juos?

Atsižvelgdamas į savo pastebėjimus apie japonų požiūrį į parfumeriją bei bandydamas nuspėti Tokijo parfumerijos gurmanų skonį, Salon de Parfum renginiui pasiūliau tuos FUMparFUM aromatus, kurie, mano nuomone, geriausiai rezonuotų – tai ir „tylusis“, subtilusis Blur, rafinuotieji Cuir Dandy, Drama Queen ir L‘Artiste, sofistikuoti Clown ir Gondolieri. Visi jie yra avangardinės sintetinių molekulių ir natūralių ingredientų konstrukcijos, lengvo arba vidutinio intensyvumo. Dažnai parodose būtent šiuos aromatus japonų lankytojai yra išskyrę kaip labiausiai patinkančius.

Neseniai grįžote iš pagrindinės meninės parfumerijos parodos Florencijoje. Tai – jau ketvirtas kartas, kai šioje parodoje pristatote savo kūrybą. Kuo įdomi jums buvo šių metų patirtis?

Visada labai džiaugiuosi ir didžiuojuosi tokiose aukšto lygio tarptautinėse parodose pristatydamas ne tik savo prekės ženklo, bet ir Lietuvos vardą. Šiais metais jau turėjome solidų stendą, nebe naujokų zonoje, taip pat atnaujinome FUMparFUM aromatų pakuočių dizainą, bendrą prekės ženklo koncepciją, kurią su pakuočių dizainere Dovile Džervute sugalvojome prieš gerą pusmetį ir įgyvendinome prieš pat parodą – norėjosi visa tai parodyti ir pristatyti meninės parfumerijos bendruomenei, profesionalams ir entuziastams. Kaip visada, sulaukėme daug dėmesio, daug susižavėjimo, galbūt šiais metais pagaliau pradėsime dirbti su rimtais tarptautiniais distributoriais ir tai bus didžiausias šio karto pasiekimas.

Asmeninio albumo nuotr./Aisčio Mickevičiaus kvepalai
Asmeninio albumo nuotr./Aisčio Mickevičiaus kvepalai

Kaip apibūdintumėte europinę meninės parfumerijos tradiciją? Kuo ji išsiskiria pasauliniame kontekste?

Autorinės-meninės parfumerijos laukas keičiasi. Atsiranda nauji vardai, senieji pereina į kitas kategorijas arba išnyksta. Bet būtent šio pobūdžio parfumeriją aš pavadinčiau visos šios sudėtingos industrijos avangardu, kuris savo idėjomis generuoja naują viso parfumerijos pasaulio kokybę, papildydamas ją inovatyviomis, o kartais netgi labai revoliucinėmis idėjomis.

Ko galėtų tikėtis jūsų gerbėjai Lietuvoje? Galbūt tarptautinės patirtys įkvėps naujai meninės parfumerijos parodai?

Mes visada grįžtame iš tų tarptautinių parodų pilni įkvėpimo, noro pasidalinti sužinota informacija, papasakoti žmonėms naujausias tendencijas. Bet kokiu atveju, visos tos patirtys ilgainiui atsispindi mano parfumerinėj kūryboj. Kalbant apie parodas, išties, ne vienas sumanymas sukasi mano galvoje ir nebūtinai tiesiogiai apie aromatus. Štai lapkričio pradžioje kviečiu į savo personalinę fotografijos parodą FotoFilmai, kuri bus eksponuojama AP Galerijoje, Jono Meko Skersvėjyje. Galbūt specialiai jai sukursiu ir parodos kvapą.

Asmeninio albumo nuotr./Aistis Mickevičius
Asmeninio albumo nuotr./Aistis Mickevičius

Ir pabaigai, kaip kvepėtų jūsų šiandieninis parfumerinis palinkėjimas meninės parfumerijos mylėtojams?

Svarbu nepamiršti, jog visi mes esam unikalūs. Kvepėkite individualiai!

Ačiū už pokalbį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų