Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Andrius Šedžius – apie jį sukrėtusios „Akropolio“ evakuacijos tyrimą: „Viskas daryta tik „dėl akių“

Andrius Šedžius po incidento, kai sostinės „Akropolyje“ kilus gaisrui, jam su dukromis kavinės darbuotojai neleido evakuotis neapmokėjus sąskaitos, kreipėsi į Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentą dėl įvykio tyrimo. Po dviejų mėnesių verslininką galiausiai pasiekė išvados, tačiau jas išvydęs A.Šedžius visai nenudžiugo.
Andrius Šedžius tapo evakuacijos iš „Akropolio“ liudininku
Andrius Šedžius tapo evakuacijos iš „Akropolio“ liudininku / 15min.lt nuotr.

Balandžio 27-ąją pastebėjus dūmus „London Grill“ kavinės kamine ir suveikus priešgaisrinei signalizacijai, buvo evakuoti prekybos ir pramogų centro lankytojai.

Įvykio liudininku tapęs Andrius Šedžius 15min tąkart pasakojo, kad su dukromis patyrė šoką. Skubėjęs kuo greičiau išsivesti dukras iš kavinės (tai buvo ne ta kavinė, kurioje kilo gaisras – red.) į lauką, verslininkas sako nustėręs, kai pamatė, kad kavinės darbuotojai neleidžia žmonėms evakuotis, kol šie neapmokėjo sąskaitų.

Dėl šios situacijos Andrius Šedžius ėmėsi veiksmų. Jis išsiuntė registruotą laišką Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos.

A.Šedžius 15min sakė, kad laiške paprašė pareigūnų įvertinti, ar „Akropolyje“ kilęs gaisras ir po to vykusi evakuacija nesukėlė pavojaus lankytojų ir personalo gyvybėms.

„Pirmas įspėjimas apie pavojų ir raginimą palikti prekybos centrą nuskambėjo 19.55 val., po jo sureagavo nedaugelis žmonių, antras įspėjimas pasigirdo apie 20.00 val., po jo žmonės pradėjo judėti link išėjimų, tačiau daugelyje parduotuvių ir kavinių vyko prekyba, o norinčius išeiti iš kavinių lankytojus personalas ragino susimokėti už paslaugas ir tik tada palikti prekybos centrą“, – laiške Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui rašė Andrius Šedžius.

Po dviejų mėnesių, birželio 29-ąją Andrius Šedžius pagaliau atsakymą gavo. Tik verslininko jis visai netenkina.

„Atlikus patikrinimą „Akropolis Group“ prekybos ir pramogų centro Vilniaus „Akropolio“ įmonės vadovui pateikta užpildyta Lietuvos Respublikos valstybės darbo inspekcijos ataskaita „Ūkio subjekto patikrinimo kontrolinis klausimynas, Darbuotojų sauga ir sveikata“ bei surašytos rekomendacijos dėl darbuotojų saugos sveikatos užtikrinimo. Įmonės vadovas informuotas, kad rekomendacijas privaloma įgyvendinti“, – rašoma A.Šedžiaus inicijuoto tyrimo išvadoje.

Pasak Andriaus Šedžiaus, tokia išvada dėl netinkamos evakuacijos jo nė kiek nenustebino. „Iškart matyti, kad tyrimas buvo padarytas tik dėl akių, parodant, kad esą mes juos ištyrėme, išbarėme, pasakėme, kad padarytų išvadas, ir viskas“, – 15min komentavo jis.

Verslininko manymu, į šį incidentą turėjo būti pasižiūrėta kur kas rimčiau – juk kalbama apie žmonių gyvybes.

„Juk jei automobilį ne vietoje pasistatai, iškart tau surašo protokolą ir tenka susimokėti mažiausiai 30 eurų baudą. Ne ten pastatytas automobilis grėsmės gyvybei kaip ir nekelia. O dabar už tokį pažeidimą nesurašyta jokia administracinė bauda. Aš nesu už tai, kad reikia žmones bausti. Bet sutikite, juokinga, kai buvo toks incidentas, kai grėsmė kilo tiek daug žmonių, galėjo baigtis labai tragiškai... O viskas pasibaigė įspėjimu. O ką reiškia įspėjimas? Kai kitą kartą bus jau pasekmių, visi skėsčios rankomis ir sakys, kaip negerai pasiruošta buvo...“ – svarstė A.Šedžius.

Alvydo Januševičiaus nuotr./Andrius Šedžius. Šiaulių miesto tarybos nariai
Alvydo Januševičiaus nuotr./Andrius Šedžius. Šiaulių miesto tarybos nariai

Šio sprendimo jis skųsti nežada.

„Nematau tikslo. Tokie didžiuliai prekybos centrai, turintys milijonines apyvartas... Jie vis tiek susitars, kaip jiems reikia. Būčiau Seimo narys, jie gal kitaip reaguotų ir bijotų, bet dabar esu eilinis pilietis, pilietiškumo pagrindu parašęs skundą, taip ir panagrinėjo...“ – 15min kalbėjo Andrius Šedžius.

Darbuotojams – mokymai

Baudą už sukeltą gaisrą prekybos centre gavo tik kavinės „London Grill“ vadovė. Pagal Administracinių nusižengimų kodekso 525 straipsnį, Priešgaisrinę saugą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimas, dėl kurio gali kilti gaisras, sprogimas, juridinių asmenų vadovams užtraukia baudą nuo 60 iki 580 eurų. Kadangi restorano vadovė per 12 mėn. bausta pirmą kartą – jai skirta pusė minimalios baudos – 30 eur.

Tačiau pasak Vilniaus valdybos priešgaisrinės priežiūros skyriaus viršininko Giedriaus Jasionio, Andriaus Šedžiaus pretenzija dėl netinkamos evakuacijos buvo teisinga.

„Paaiškėjo, kad „Akropolio“ nuomininkai, darbuotojai, administracija nėra tinkamai pasiruošę veiksmams, kilus incidentui visuomeninės paskirties statinyje. Nors popieriuje viskas gerai. Visi darbuotojai instruktuoti, susipažinę, visi neva turėtų žinoti, ką daryti kilus gaisrui“, – 15min kalbėjo G.Jasionis.

Tačiau kaip parodė kilęs gaisras, ne visi sugeba elgtis taip, kaip sakoma instrukcijose.

„Todėl mes inicijavome, kad prekybos centro darbuotojams būtų pravesti tiek teoriniai, tiek praktiniai mokymai. Prekybos centro vadovė suplanavo, kad viename iš kino teatrų dvi dienas iš eilės būtų skaitoma paskaita, po kurios vyko ir praktiniai užsiėmimai. Aš su vienu iš inspektorių ten dalyvavome kaip stebėtojai ir prižiūrėjome, kad viskas būtų pasakyta teisingai. Dabar jau turėtų būti visiems viskas aišku“, – tikino jis.

Visgi užtikrinti, kad ateityje visi prekybos centro darbuotojai tinkamai atliks savo pareigas, Priešgaisrinė tarnyba negali.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Gaisras Vilniaus „Akropolyje“ 2018 m. balandį
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Gaisras Vilniaus „Akropolyje“ 2018 m. balandį

„Žmogų juk mokai ramioje aplinkoje, todėl visada išlieka tikimybė, kad kilus gaisrui jis supanikuos ir pamirš, ką mokėsi. Tai yra normalu, žmogiškasis faktorius. Negali priprasti prie ekstremalių situacijų, neatsidūręs jose. Bet mes tyrimą padarėme, ėmėmės visų teisėtų priemonių, kad toks įvykis nepasikartotų. Aišku, jeigu darbuotojai ir toliau tik pildys popieriukus, kad visi viską žino, o realioje situacijoje vėl pasimes, na, blogai...“ – sakė Giedrius Jasionis.

Tačiau Vilniaus valdybos priešgaisrinės priežiūros skyriaus viršininkas tikina, kad ir patys lankytojai kilus pavojingam incidentui yra per daug neatidūs.

„Lietuvoje itin juntamas saugos kultūros trūkumas. Reakcijos laikas, kilus incidentui, yra labai uždelstas, kai kiekviena minutė yra svarbi. Tačiau vis tiek atsiranda tokių, kurie apsipirkinėja neskubėdami, kiti žioplinėja, kiti pasiėmę telefoną filmuoja... Jeigu nuskambėjo pranešimas, kad reikia evakuotis, tie žmonės nedelsdami turi judėti artimiausio išėjimo link“, – 15min sakė Giedrius Jasionis.

Žiūrėkite galeriją:

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos