Apie J.Žižės konkursą ir „influencerių“ karus išgirdęs Aidas Puklevičius: „Mama, gimdyk mane atgal“

„Influencerių“ bendruomenėje šiomis dienomis vyksta savotiška schizma – socialinių tinklų žvaigždės riejasi dėl nesąžiningu vadinamo konkurso, dėl jo buvo pasidalyta į dvi stovyklas. Pribrendus reikalui tai aptarti, į 15min studiją penktadienio rytą užsuko komunikacijos specialistas Aidas Puklevičius, kuris pasakojo apie šių dienų reklamą, būdus išpopuliarėti, „influencerių“ uždarbius ir brėžė ribą tarp geros komunikacijos ir tokia nebelaikomos.

Spalio 11 dieną Lietuva nežymiai pasikeitė, o šiuos pokyčius nulydėjo viešos rietenos, kaltinimai ir, tradiciškai, tiesos paieškos. Taip, būtent tądien buvo suorganizuotas skandalingu laikomas „influencerių“ konkursas, o kartu buvo paskelbta apie jo prizus – pagyvenusį BMW ir... krūtinę. Tiesiogine to žodžio prasme.

Konkursas, rodosi, paprastas – paseki visokias plastikos klinikas, kitus prie to prisidedančius „influencerius“ ir visaip kaip transliuoji, kad šių prizų nori. Tačiau paprastai viskas neįvyko, nes pramogų pasaulio dramos pasibėrė kaip iš gausybės rago.

Netrukus paaiškėjo, kad konkursą organizuojanti ir kitiems „influenceriais“ po 500 eurų „prisimest“ prašiusi Julija Žižė taip perduoda savo naudotą transporto priemonę. Dar moterį pasiekė kaltinimai dėl reklamos nežymėjimo – juk kam daugiau reikėtų sekti keistų įmonių puslapius?

Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Aidas Puklevičius
Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Aidas Puklevičius

Negana to, šalia šių kaltinimų socialinių tinklų žvaigždė Naglis Bierancas priklijavo ir galimą neskaidrumo šleifą, sulaukdamas didelio palaikymo iš kitų „influencerių“. Vėliau moteris prisipažino ir apie tai, kad dovanojamas automobilis iš tiesų kadaise buvo sumaitotas.

Tokie savaitės įvykiai negalėjo nebūti aptarti, tad 15min studijoje apsilankė komunikacijos specialistas iš agentūros „Fabula“ Aidas Puklevičius.

„Nemiegojau tris naktis, kai šitas skandalas sukratė mano vertybių sistemą iki pat pamatų. Nebežinau, kuo tikėti, kas yra tikra, kas yra netikra, esu susijaudinęs, kad Lygių galimybių kontrolierius neatkreipė dėmesio į šį konkursą, nes susidėti krūtinę ne visi gali, vyrams gal tai yra nepatartina. Tai yra Sodoma ir Gomora. Kur ritasi pasaulis? Mama, gimdyk mane atgal!“ – tariamąjį žodį išsakė specialistas.

A.Puklevičius netruko pastebėti, jog tokios rietenos tarp žvaigždžių – ne baisi retenybė. „Labai juokinga, bet man atrodo, kad ne pirmą kartą „influenceriai“ kariauja, ne pirmą kartą kažko nepasidalija. Atrodo, karas vyksta, bet, žiūrėk, po to ir pasibaigia ir jie bučiuojasi į žandus“, – pastebėjo jis.

Nors ir skandalingas, nors ir visų aptarinėjamas, šio atvejo komunikacijos ekspertas didžiuliu sėkmės pavyzdžiu nelaikytų. Na, galbūt pabrėžtų, jog viskas priklauso nuo to, koks buvo akcijos tikslas.

„Viskas priklauso nuo to, ką tu nori pasiekti, jeigu tau reikalinga padidinti savo žinomumą arba sukurti žinomumą, apie ką yra tavo prekės ženklas, apie kokias žmogui aktualias vertybes jis kalba, ar tu esi jautrus, ar rūpestingas, gal tu avantiūristas, gal kovotojas, gal keliautojas. Kol tu šito nežinai ir tau reikia tiesiog susikurti savo vardą, bet koks skandalas yra gerai, kad apie tave šnekėtų ir rašytų.

Olgos Posakovos nuotr./Aidas Puklevičius
Olgos Posakovos nuotr./Aidas Puklevičius

Po to, kai tu nusimatai, kad esi apie tai, tavo auditorija yra apie tai, gali būti, kad tavo pirminis skandalas gali šiek tiek sutrukdyti sukurti auditoriją, o auditorija tau reikalinga, nes, ko gero, „influenceriu“ tapai vien dėl to, kad svajojai, kad už instagramo storius tau mokėtų 1000 eurų. Pasidarai asmenukę – 1000, pasidarai kitą – 1000 ir kai to padaryti neišeina, tenka eiti į kontorą ir lenkti nugarą, tada vėl susimąstai apie „influencerio“ gyvenimą“, – tikino pašnekovas.

Beje, A.Puklevičiaus minėtos kainos – visai ne iš pasakų pasaulio. Komunikacijos ekspertas patikino, kad egzistuoja tokių geidžiamų žvaigždžių, kurios už vieną per parą išnykstantį įrašą instagrame gauna ir daugiau. Tačiau apie pinigėlius kalbėti sunku, nes situacija dėl jų pastoviai kinta.

Tarkim, karantino metu galėjo būti visaip. „Vieniems atlyginimai buvo kritę, po to tarsi atsigavo. Vieniems buvo geriau, kitiems blogiau. Tiesą sakant, trūko lokacijų fotosesijoms – juk kiek galima fotografuoti iš tos pačios savo virtuvės.

Natūraliai, monotoniškas turinys žmonėms šiek tiek atsibosta, o tada prekės ženklams, kuriuos reklamuoji, norisi, kad juos parodytų kaip nors vaizdingiau, o ne tik ant tos pačios sienos“, – komentavo ekspertas.

Pokalbiui vėl pasisukus apie „influencerių“ skandalą, A.Puklevičius pripažino, kad iki jo vieno dalyko nežinojo ir ramiai sau gyveno.

„Prieš šitą skandalą jokios Julijos Žižės nežinojau. Supratau, kad gyvenimu burbule. Bet supratau ir tai, kad mano burbulas labai fainas ir aš iš jo nenoriu išeiti. Aš feisbuke turiu 25 tūkst. sekėjų, tiek žmonių gyvena Švenčionių rajone. Tai ją seka keturi Švenčionių rajonai“, – stebėjosi specialistas.

Paklaustas, kieno pusėn stotų – ar tų, kurie dalija kontroversiškuosius prizus, ar juos ir patį konkursą kritikuojančiųjų, A.Puklevičius pasirinko netradicinį variantą.

„Esu vargšo BMW pusėje. Kai tu sąžiningai dirbai, buvai netgi daužtas ir dabar turi baigti savo karjerą tokiu skandalingu būdu... O juk svajojai vežioti žmones nuo bažnyčios ir atgal“, – kalbėjo pašnekovas.

Visą pokalbį apie nuvilnijusį skandalą, moralę reklamoje, „influencerių“ uždarbius, jų ateitį ir galimą likimą be darbo stebėkite čia:

VIDEO: Ką parodo „influencerių“ karas? Apie skandalą sukėlusį konkursą ir būdus pritraukti sekėjus

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis