Spektaklis, kuriame sujungiami Bélos Bartók „Mėlynbarzdžio pilis“ ir Franco Šuberto „Žiemos kelionė“, bus rodomas Belgijos Gento ir Antverpeno miestuose.
Asmik spektaklyje teko Juditos vaidmuo. Pagrindinį Mėlynbarzdžio vaidmenį atlieka garsus solistas iš Slovakijos Stefanas Kocanas.
Daliai Ibelhauptaitei socialinio tinklo paskyroje pareklamavus šią operą, režisierės bičiuliai iškart atkreipė dėmesį į Asmik kūną.
Į pastebėjimą, kad puikias formas demonstruojanti solistė turbūt daug laiko leidžia sporto klube, 32-ejų Asmik juokaudama atsakė: „Gyvenime su pagaliais nieks nenuvarytų. Bet smagu apie save tai girdėti! Keičiam reputaciją!!!“
Pastatymą režisavo vengrų teatro ir kino režisierius Kornelis Mundruczo, todėl viskas atliekama vengrų kalba. „Tai yra didelis uždavinys solistei, nes išmokti dainuoti šia kalba yra kietas riešutėlis bet kokios tautybės atlikėjui. Dažnai Kanų kino festivalyje su savo darbais besilankančio K.Mandruczo pastatymas yra labai vizualus ir kinematografiškas, drąsus ir seksualus, skrodžiantis žmogaus gyvenimą be pasigailėjimo“, – pasakojo Dalia Ibelhauptaitė.
„Mėlynbarzdžio pilis“ yra sukurta XX amžiaus pradžioje. Tai yra sudėtingas repertuaras dainininkui, mažai žinomas Lietuvos klausytojams, tačiau populiarus ir įprastas Vakarų Europai. Mėlynbarzdžio istorija yra prancūzų liaudies pasaka apie tai, kaip žiaurus turtuolis, baisus ir negražus žmogus žudo savo žmonas viena po kitos. Viena iš jų, Judita, bando išsigelbėti ir nepasekti kitų likimu.
„Operoje šis siužetas yra psichologiškai perdirbtas ir panaudoti psichoanalizės bei seksualumo motyvai, mat tuo metu, XX amažiaus pradžioje, kai buvo parašyta ši opera, dideli populiarumo visuomenėje sulaukė Sigmundo Freudo teorijos. Operos siužete ką tik ištekėjusi Judita nori pažinti savo vyrą ir atskleisti jo paslaptis – atidaryti visus jo užtemdytos pilies langus, įleisti į kambarius daugiau šviesos. Mėlynbarzdis prieštarauja ir sako, kad tai jo asmeninės erdvės ir niekas neturi jų matyti. Tačiau Juditai pavyksta gauti raktus ir vienas po kito atsidaro kambariai – kankinimo kamera, pilna kraujo, ginklų rūsys, aukso kambarys, neparasto grožio sodas ir sidabrinis ežeras, tačiau viskas aplaistyta krauju“, – apie A.Grigorian vaidmenį pasakojo D.Ibelhauptaitė.
Anot režisierės, Asmik debiutas šiame vaidmenyje nepaliko abejingų. „Operos profesionalai jau prieš premjera neabejojo būsima Asmik Grigorian sėkme. Ji jau turi pasiūlymą ateinančiais metais atlikti Juditos vaidmenį Berlyne, tos pačios operos pastatyme, režisuotame avangardinio ir skandalingo ispanų režisieriaus, Calixto Bieito. Šis režisierius ką tik pastatė visuomenės debatus sukėlusią operą „Ledi Makbet iš Mcensko gubernijos“, kuriame pagrindinį vaidmenį atliko Aušrinė Stundytė“, – pasakojo Dalia.