Atidaryta A.Kuzmickaitės paroda „Drugelio efektas“: ji – pirmoji tokio mastelio

Taikomosios dailės ir dizaino muziejuje atidaryta Agnės Kuzmickaitės kūrybos paroda „Drugelio efektas“. Parodoje galima išvysti vizualų, taktilinį pasakojimą apie daiktus ir simbolius, materijos galią ir jos sukeliamą daiktišką ekstazę, kasdienybės tapsmą mada bei menininkės savirealizaciją ir motinišką atsidavimą. „Drugelio efektas“ yra pirmoji tokio mastelio paroda, skirta šiuolaikinio mados dizainerio kūrybai. Parodos atidarymą lydėjo Agnės Kuzmickaitės mados šou.
Agnė Kuzmickaitė, Agnės kuzmickaitės parodos „Drugelio efektas“ atidarymo akimirka
Agnė Kuzmickaitė, Agnės kuzmickaitės parodos „Drugelio efektas“ atidarymo akimirka / Gretos Skaraitienės / BNS nuotr.

Agnė Kuzmickaitė – viena ryškiausių šiuolaikinių Lietuvos mados kūrėjų, į šią sritį atėjusi XXI a. pradžioje. Ji drąsi ir drauge subtili, atpažįstama ir kaskart nustebinanti, teatrališka ir kasdieniška. Kūrėjos darbuose menas į madą įsilieja įvairiais būdais: per ready-made’o strategijas, konceptualumą, meno istoriją ir literatūrą.

15 kūrybos metų apimanti ekspozicija „Drugelio efektas“ kalba apie meno ir mados savitarpio ryšius, svarbiausius menininkės kūrybos aspektus, parodo jos genezę ir trapų mados pasaulio dvilypumą – nuo retai kam matomų užkulisių iki trikdančiai užburiančio reginio.

Parodos atidarymo akimirkos – galerijoje:

Meninė autorės individualybė remiasi kasdienybe. Kasdieniai daiktai, patekę į A.Kuzmickaitės akiratį, iš įprastinių elementų virsta meno kūriniais. Pasikeičia proporcijos ir kontekstas, daiktai įgyja kitas dimensijas ir medžiagas, jie apgaubia kūnus, betarpiškai priartėdami prie jų ir paversdami žmogų siurrealistine ar popartine skulptūra.

Gretos Skaraitienės / 15min nuotr./Agnės Kuzmickaitės kūrybos paroda „Drugelio efektas“
Gretos Skaraitienės / 15min nuotr./Agnės Kuzmickaitės kūrybos paroda „Drugelio efektas“

Kertinis įvykis – vaiko gimimas – paveikė ir pakeitė ne tik menininkės kasdienybę, bet ir jos kūrinius. Į elegantišką, subtilią, iki menkiausių detalių apgalvotą karaliją įsiveržia chaosas. Tas, kurį su savimi atsineša gaivališkai augantis naujas žmogus, be išankstinio žinojimo, kas yra gėris ir blogis. Be stabdžių ir ribų.

Taip į kolekcijas įsiveržia ryškios spalvos ir vaikiška grafika, taip įkvėpimo šaltiniu netikėtai pasidaro žaislų pilnos grindys, juodi kontūrai tampa iškilūs, o iškarpos, kurias menininkė vadina drabužio metrika, iškyla į paviršių. Nes vaikai negailestingai ištraukia iš mūsų visa tai, ką stropiai slepiame net nuo savęs pačių.

A.Kuzmickaitė yra sukūrusi kostiumų daugiau nei dvidešimčiai spektaklių, bendradarbiavusi su Lietuvos nacionaliniu operos ir baleto teatru, Oskaro Koršunovo teatru, Valstybiniu Vilniaus mažuoju teatru, Valstybiniu Jaunimo teatru, dirbo su O. Koršunovu, J.Vaitkumi, A.Areima ir kitais režisieriais.

Gretos Skaraitienės / 15min nuotr./Agnės Kuzmickaitės kūrybos paroda „Drugelio efektas“
Gretos Skaraitienės / 15min nuotr./Agnės Kuzmickaitės kūrybos paroda „Drugelio efektas“

Teatro kostiumai jai yra atskiras pasaulis, kuriame į vieną visumą susilieja tekstas, vaizdas, judesys, siužetas, ir į tą pasaulį ji žvelgia per meno istorijos bei kostiumo istorijos prizmę.

Ikoninis drugelio ženklas – tai siluetas, pirmą kartą nutūpęs ant rūbo 2010 m., jau antrą dešimtmetį ženklina dizainerės kuriamas kolekcijas ir kolaboracijas. A.Kuzmickaitės drugelis – ne tik įvaizdžio dalis ir vizualinis elementas.

Tai emocinis kolekcijų komponentas, priminimas apie grožio laikinumą ir tai, kad trapiausi dalykai gali būti labai galingi. A. Kuzmickaitė sukuria dalykus, kurie laikui bėgant įgauna vis didesnį poveikį – kaip drugelio sparnų mostas, sukeliantis žemės drebėjimą kitoje Žemės rutulio pusėje. Paroda veiks iki 2022 m. vasario 14 d.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis