Dienraštis L.T. sužinojo, kad G.Masalskiui perkant brangų, nuo devyniasdešimties iki šimto tūkstančių litų kainuojantį, japonišką sedaną Toyota Prius pardavėjai suteikė nemažą nuolaidą.
Kalbėdamas su dienraščio L.T. žurnalistu Aukselis neigė, kad per jį, žinomą šalyje žmogų, norėta pareklamuoti ekologiškai švarius automobilius. „Paprasčiausiai hibridą įsigijau per įmonę, kurios savininkai yra geri mano draugai. Jie ir numušė tojotos kainą“, – nebandė slėpti pašnekovas. Tačiau atsisakė išduoti, kokius pinigus iš tikrųjų paklojo už automobilį. Dienraščio L.T. žiniomis, sumokėta suma litais gali siekti apie septyniasdešimt penkis tūkstančius.
Degalų kainos – niekuo dėtos
– Aukselio pravardę turintis žmogus asocijuojasi su gerumu. Įtariame, kad ekologiškas automobilis Toyota Prius tau – irgi savitas gėrio simbolis? – dienraštis L.T. provokavo G.Masalskį.
– Matyt, ne man vienam. Mažai gamtą teršiančios mašinos yra draugiškos aplinkai, jos – mūsų planetos ateitis. Tradiciniais degalais varomi automobiliai jau atgyveno, manau, po kokių penkiasdešimties metų jų išvis neliks. Ir viskas dėl to, kad jie išmeta į orą gausybę kenksmingų medžiagų, vadinasi, nėra geruoliai... (Juokiasi.)
– Sklandžiai kalbi. Bet gal už gražių žodžių turi paslėpęs žemiškesnių ketinimų? Sakykim, galbūt iš tikrųjų tavo pasirinkimą lėmė noras sutaupyti? Juk nuolat kyla naftos kainos, o paskui jas – ir dyzelino bei benzino. Ankstesnis tavo automobilis nebuvo iš pačių ekonomiškiausių. Tuo tarpu elektra ir benzinu varomam Prius šimtui kilometrų nuvažiuoti reikia vos daugiau nei 4 litrų degalų.
– (Juokiasi.) Kai rinkausi Toyota Prius, kuro kainos dar nebuvo pradėjusios skrydžio į kosmines aukštumas. Antra vertus, kas pažįsta mane, tas žino: savo automobiliais nevažinėju tiek daug, kad tai darytų nors mažiausią įtaką šeimos biudžetui. Todėl teks patikėti mano geranoriškumu...
– Jei jau esi toks didelis gamtos puoselėtojas, gal priklausai žaliųjų būreliui?
– Niekad nesu priklausęs kokiems nors būreliams ar apskritai kokioms nors organizacijoms ir vargiai kada priklausysiu. Toks jau mano būdas.
Svajonė – vandenilinis automobilis
– Girdėjau, kad buvai nelabai patenkintas Toyota Prius dizainu?
– Teisybė. Buvau tvirtai apsisprendęs nusipirkti hibridinį automobilį, dėl to apžiūrėjau ir kitus elektra bei tradiciniais degalais varomus modelius. Nelabai iš ko ir buvo rinktis – be Prius, į akiratį dar buvo patekęs kupė Lexus GS 450h ir visureigis Lexus RX 400h. Tačiau pirmasis leksusas man nepatiko dėl ypač mažos bagažinės, antrasis – dėl moraliai pasenusio dizaino. Nepakankamai tobula Toyota Prius išvaizda man pasirodė mažiausias blogis tarp kitų.
– Tačiau neįprasto dizaino mašina praeivių dėmesio tikriausiai nestokoja?
– Žinoma. Vis dėlto pats maloniausias dalykas gatvėje ar kur kitur susitikti bendramintį, sėdintį prie tokio paties Toyota Prius vairo. Tuomet vienas kitam pamojuojame rankomis be žodžių suprasdami, kas mus sieja.
– Žmona neprieštaravo tavo pasirinkimui?
– Hibridinis Toyota Prius Astą (televizijos laidos „Šeštadienio rytas“ vedėja A.Stašaitytė-Masalskienė – aut. past.) tiesiog sužavėjo! Ji irgi mielai įsigytų tokią pat mašiną, jeigu Prius nebūtų toks žemas. Asta stebėtinai dažnai užvažiuoja ant šaligatvių, todėl tojotą greitai apgadintų.
– Hibridai – ne vieninteliai pasaulyje ekologiški automobiliai...
– Žinau. Todėl, pavyzdžiui, kai Lietuvoje pasirodys vandeniliu ar vandeniu varomos mašinos, būsiu pirmasis, kuris vieną tokią įsigis.