„Auksinius svogūnus“ nukėlęs A.Valinskas kirto M.A.M.A: „Organizatoriai tik norėjo įsisavinti pinigus“

Laidų vedėjui, prodiuseriui Arūnui Valinskui balandžio 1-ąją įprastai vykstančius apdovanojimus „Auksiniai svogūnai“ dėl pasaulinės pandemijos šiemet teko perkelti į spalio mėnesį. Visgi vyras dėl to visai nesigaili – atvirkščiai, kritikuoja tuos, kurie nepasekė panašiu keliu. Šįkart A.Valinsko kritikos strėlės skrieja į M.A.M.A apdovanojimų organizatorius ir tuos, kurie skundžiasi, kad pramogų industrija kuris laikas yra sustojusi.
Arūnas Valinskas
Arūnas Valinskas / 15min nuotr.

Balandžio 1-ąją įprastai vykstančios „Auksinių svogūnų“ ceremonijos, kurioje už savo poelgius apdovanojami politikai bei visuomenės atstovai, šiais metais taip ir neišvydome. Kaip 15min komentavo tradicija tapusios laidos sumanytojas ir organizatorius A.Valinskas, apdovanojimai buvo nukelti į spalio mėnesį.

Dėl to, kad įprastai simbolinę – Juokų dieną – vykstantys apdovanojimai planuojami rudenį, A.Valinskas sau nė kiek nesuka galvos. „Juoktis niekada nėra vėlu, dėl to nekeliame sau šio klausimo“, – sakė jis ir pridūrė besitikintis, kad spalio mėnesį renginiai jau galės vykti didesniu pajėgumu.

Atsisakė minties transliuoti nuotoliniu būdu

Paklaustas, ar nekilo minčių apdovanojimų įteikti nuotoliniu būdu, be svečių, A.Valinskas teigė, kad tokios praktikos jau buvo imtasi praeitais metais, todėl kartotis nebesinori.

„Šiuo metu apdovanojimus transliuoti nuotoliniu būdu, kartoti tai, ką darėme pernai, būtų nelabai pagarbu prieš žiūrovus. Dėl to suderinome su politikais, kad jie pridarys kur kas daugiau nesąmonių iki spalio, ir tada pakviesime į renginį“, – 15min tikino vyras.

Arno Strumilos / 15min nuotr./Arūnas Valinskas
Arno Strumilos / 15min nuotr./Arūnas Valinskas

Nepatraukli A.Valinskui pasirodė ir M.A.M.A 2020 apdovanojimų taktika – prodiuseris teigė, kad jos niekaip nebūtų įmanoma pritaikyti „Auksiniams svogūnams“, net jei ir būtų garantuota didesnė svečių apsauga.

„Įsivaizduokite, kad politikai sėdi per dviejų metrų atstumą ir juokiasi su kaukėmis. Neaišku, nei kas, nei kurioje vietoje, nei dėl ko. „Svogūnų“ žanras truputėlį ne toks, tuo labiau kad M.A.M.A uždavinys labiau buvo šokiruoti visuomenę, o mūsų užduotis yra linksminti, – pabrėžė laidų vedėjas. – Taip pat renginio organizavimas būtų pats didžiausias savanaudiškumas, kol pasaulyje tebesitęsia pandemija. Taigi jei spalio mėnesį „Auksiniai svogūnai“ jau galės įvykti, jie įvyks. Jei ne, nukelsime dar toliau.

O ar renginys nusikelia metais, ar 18-ika mėnesių, visai nesvarbu. „Auksiniai svogūnai“ nėra verti nė vienos žmogaus gyvybės, kuri dėl to būtų paaukota, ar dėl klaidingai situaciją interpretuojančių žmonių, kad dabar jau galima linksmintis.“

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Petras Gražulis
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Petras Gražulis

Visgi M.A.M.A apdovanojimai A.Valinsko atmintin įsirėžė ne tik dėl to, jog, kaip jis pats teigė, norėjo šokiruoti visuomenę, bet ir dėl kitų priežasčių.

Anot žinomo vyro, į dabartinę situaciją dėl koronaviruso reikėtų pažvelgti kur kas rimčiau, nei kad tai padarė M.A.M.A rengėjai. Tam, kad geriau suprastume laidų vedėjo žodžius, jis siūlo įsivaizduoti kiek makabrišką situaciją.

„Kartais pagalvoju, kaip atrodo keturi tūkstančiai mirusių žmonių, kurie būtų susodinti į salę ir žiūrėtų į renginį, kurio nemato, bet jis vyksta. Gal šnekėkime tokiomis kategorijomis. Taip, suprantu, kad visiems yra sunku, visi įsitempę, bet galiu visiems pasakyti: žmogus labiausiai atsipalaiduoja tada, kai numiršta“, – teigė A.Valinskas.

„M.A.M.A atidirbinėjo rėmėjams“

Tačiau čia A.Valinsko kritika M.A.M.A apdovanojimams nesibaigė. Kalbėdamas su 15min laidų vedėjas nepraleido progos pasigilinti, kodėl tokiu daugeliui sudėtingu metu apdovanojimų organizatoriai nepasirinko ieškoti kitų būdų, kaip ištransliuoti laimėtojų sąrašus.

„Pagrindinė priežastis, kodėl jie vis dėlto rengė M.A.M.A apdovanojimus, buvo ta, kad iki tam tikros dienos reikėjo įsisavinti rėmėjų skirtus pinigus. Juk norint paskelbti laureatus, tai buvo galima padaryti ir be transliacijos: juos paskelbti internete, pademonstruoti visų geriausių laimėtojų ir nominantų muzikinius darbus“, – mintimis dalijosi pašnekovas.

Anot A.Valinsko, finansinę paramą iš tam tikrų prekės ženklų gavę renginių organizatoriai drauge įsipareigoja ištransliuoti jų reklamą iki sutarto laiko. Vyras mano, kad šis susitarimas ir bus sužaidęs lemtinga korta, kodėl apdovanojimai neįgavo kitų formatų ar nebuvo nukelti vėlesniam laikui.

15min montažas/M.A.M.A 2020 raudono kilimo svečiai
15min montažas/M.A.M.A 2020 raudono kilimo svečiai

„Vieša paslaptis: kontraktuose parašyta, kad jeigu tam tikras reklaminis paketas neišeina iki nurodytos datos ir neparodomas per eterio transliaciją pagal sutartą dažnumą, tos rėmėjų sumos organizatoriai negauna. Todėl šiuo atveju M.A.M.A organizatoriai rūpinosi ne žmonių sveikata, ne laimėtojų pagerbimu, o savo pinigine“, – rėžė A.Valinskas.

„Taigi šiuo atveju nereikia žaisti tuo, kad „mums reikėjo paskelbti“. Niekas nebūtų numiręs nuo to, kad laimėtojai nebūtų buvę paskelbti ar kad jie būtų buvę paskelbti internete. Čia buvo atidirbinėjama rėmėjams!“ – pabrėžė jis.

Renginių organizatoriams siūlo keisti profilį

Paklaustas, kaip tuomet pramogų industrija turėtų reaguoti į jų darbus sustabdžiusią pandemiją, A.Valinskas pasiūlė nelaikyti savęs svarbesniais už kitus nuo pandemijos kenčiančius žmones ir ieškoti kitokių būdų, kaip išgyventi šiais laikais.

„Organizatoriams reikėtų keisti profilį, tarkim, kai kurie savo paslaugas, nors ir su tam tikrais nuostoliais, gali perkelti į internetą. Žmonės, kurie turi fantazijos, tą gali puikiai daryti ir turi tai daryti, o ne reikalauti iš valstybės, esą, jūs mus paleiskite, o mes viską padarysime labai gerai“, – nuomone pasidalijo pašnekovas.

Vyras taip pat pasiūlė atsižvelgti ir į situaciją pasaulyje, o ji, anot šou verslo senbuvio, dar kuris laikas tikrai neis geryn, mat su koronavirusu teks susigyventi.

Aleksandro Broko nuotr./Arūnas Valinskas
Aleksandro Broko nuotr./Arūnas Valinskas

„Mes susidūrėme su priešu, kurio nepažįstame. Dėl atlaisvinimų – dar niekas nieko nepaleido. Atvirkščiai – pasaulyje viskas griežtinama. Ir šiuo atveju vieno sektoriaus naudos ieškojimas man atrodo savanaudiškas. Kuo pramogų sektorius geresnis už turgaus prekeivius? Ką sakyti apie viešbučių verslą? O ką kalbėti apie restoranus?“ – klausė A.Valinskas.

Kuo pramogų sektorius geresnis už turgaus prekeivius?

Pokalbio pabaigoje vyras pasiūlė atsigręžti į, jo nuomone, didžiausią nūdienos ramstį:

„Solidarumas visuomenėje yra pati didžiausia vertybė. Reikia vadovautis ja, o ne aiškinti, kad kažkas kažkur kažkiek mėnesių nebegali vesti renginių. Daug kur pasaulyje tai nevyksta ir Žemė nuo to nenustoja suktis.“

S.Urbonavičius: „Tenorėjome paskatinti žiaurioje padėtyje esančius muzikantus“

15min susisiekė ir su vienu M.A.M.A 2020 organizatorių Sauliumi Urbonavičiumi-Samu, kuris atsakė į apdovanojimams išsakytą A.Valinsko kritiką.

Paklaustas, kodėl šiemet apdovanojimai įgijo būtent tokį formatą, vyras visų pirma siūlė prisiminti praeitais metais vykusią specialią M.A.M.A transliaciją.

„Tada buvo organizuojama M.A.M.A iš namų, kartu surinkome daugiau nei 100 tūkst. eurų paramos gydytojams.

Tačiau šįkart supratome, kad mūsų atlikėjai visus metus sėdėjo namuose, neturėjo jokių galimybių nei koncertuoti, nei atlikti savo veiklos. Kad jie užsiimtų kūryba, reikėjo kokio nors įvykio pagal esamą situaciją. Pabandėme padaryti šiokią tokią iliuzinę šventę“, – sakė S.Urbonavičius.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Saulius Urbonavičius-Samas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Saulius Urbonavičius-Samas

Prodiuseris pakartojo jau anksčiau sakytus kolegų žodžius, kad tai, kas buvo matoma etery, ne visai sutapo su realybe. „Kai kuriems žmonėms pasirodė, kad tai, ką jie mato, yra negerai. Iš tiesų šį filmavimą darėme pagal visus reikalavimus, kas numatyta eteriui“, – pabrėžė Samas.

Į A.Valinsko repliką apie tai, kad apdovanojimų tikslas buvo šokiruoti, S.Urbonavičius sureagavo neigimu.

„Tai netiesa, to mintyse tikrai neturėjome. Norėjome tik iliuzinės šventės. Vis dėlto šiemet M.A.M.A apdovanojimams suėjo 10 metų, todėl norėjosi prisiminti ir ankstesnius pasirodymus. Būtent dėl to apie 70 proc. rodytų pasirodymų buvo iš ankstesnių filmavimų. Tą pačią dieną jie išvis nebuvo filmuojami.

Ir tikrai nebuvo jokių šokiravimų. Muzikantų bendruomenė labai atsakinga. Mes visada pirmi, kai tik reikia kam nors padėti, kaip kad buvo su medikais. O M.A.M.A buvo tiesiog paminėjimas metų, kai muzikantai negalėjo dirbti savo tiesioginio darbo“, – sakė Samas.

S.Urbonavičius taip pat pridūrė, kad bendradarbiavimą su rėmėjais reikėtų traktuoti kaip tam tikrus įsipareigojimus, kuriuos M.A.M.A organizatoriai turėjo įvykdyti, o ne kaip tik būdą pasipildyti kišenes.

„Tai nebuvo pagrindinė dingstis organizuoti. Priežastis buvo noras paskatinti muzikantų bendruomenę, kuri sėdi žiaurioje padėtyje. Nesitikėjome, kad mūsų iliuzinė šventė bus sutikta su tokiu pykčiu, to negalėjome numatyti. Matyt, visų psichologinė pusė yra tokia“, – teigė apdovanojimų organizatorius.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Saulius Urbonavičius-Samas, Martynas Tyla, Rolandas Skaisgirys
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Saulius Urbonavičius-Samas, Martynas Tyla, Rolandas Skaisgirys

Beje, S.Urbonavičius vienu klausimu A.Valinskui sakė netgi pritariantis. Ar pramogų industrija yra kažkuo svarbesnė už turgaus prekeivius? Anot M.A.M.A organizatoriaus, nėra ir apdovanojimais nebuvo siekiama ištransliuoti tokios žinutės.

„Niekas nenorėjo susisvarbinti, bet kuri bendruomenė tai gali pasidaryti. Mes tikrai nenorėjome mesti iššūkio, kad protestuojame – nieko panašaus. <...> Jeigu manoma, kad nesisolidarizavome su visuomene, manau, buvome nesuprasti“, – apgailestavo organizatorius.

TAIP PAT SKAITYKITE: Dosni parama kultūrai? Kauno miesto savivaldybė M.A.M.A apdovanojimams skyrė 45 tūkst. eurų

TAIP PAT SKAITYKITE: M.A.M.A organizatoriai: užsikrėtė aptarnaujantis kolektyvas, ne muzikos grupė

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis