Kadaise kai kurie ant žurnalų viršelių besipuikavę, plačiai žiniasklaidoje aptarinėti ar prekės ženklų kaip veidai pasirinkti žmonės dabar yra ar anksčiau bent kuriam laikui buvo dingę iš viešojo gyvenimo. Ir visai ne savo noru – jie tiesiog buvo atšaukti, nustumti į visuomenės paraštes, pasmerkti dėl savo elgesio ar pasisakymų.
Būtent Vakarų pasaulyje šis reiškinys dažniausiai siejamas su kontroversiškais viešais pasakymais, mažumų diskriminacija, seksualiniu priekabiavimu ir pan. – tokio elgesio netoleruojanti visuomenė ar prekės ženklai nuteisia žinomą žmogų, atsisako jį sekti ar su juo dirbti, įvykdo moralinį teismą.
Visgi Lietuva kol kas laikosi kitokių tendencijų – čia žmogaus „atšaukimas“ dėl žmogaus teisių klausimų iki šiol yra gana retas reiškinys.
Tad už ką lietuviai linkę atšaukti žvaigždes, „influencerius“ ar prekės ženklus? Kodėl šiais klausimais skiriamės nuo progresyviomis laikomų šalių? Kokios lietuvių žvaigždės jau būtų atšauktos, jei gyventų užsienyje, ir kodėl Lietuvoje dažniausiai žmones atšaukinėja dešinieji radikalai?
Apie tai – pokalbis su komunikacijos ekspertu Arijumi Katausku ir sociologu Artūru Tereškinu.