Lietuviai prisijungė prie plataus ištvermingiausių baikerių rato, vienijančio motociklų entuziastus iš viso pasaulio. „Iron Butt“ iššūkį prižiūri ir baikerius sertifikuoja JAV veikianti motociklininkų organizacija „Iron Butt Association“, o tvirčiausiais pretenduoja tapti per mažiau nei parą 1000 mylių (1600 kilometrų) įveikę vairuotojai.
„Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad šis „geležinių užpakalių“ iššūkis, kai 24 valandas beveik nenulipi nuo motociklo, yra nesąmonė. Tad, galima sakyti, kad mane į kelionę pastūmėjo smalsumas – pats norėjau įsitikinti, kodėl čia nesąmonė. Bet man kelionė patiko – ilga distancija, susikaupimas yra geras tavęs, kaip atsakingo motociklo vairuotojo, išbandymas“, – šypsosi Tomas.
„Kelionę labai palengvino kompanija, klubo bendraminčiai, su kurias važiavau – kiekvienam iš mūsų tai buvo iki šiol įveiktas ilgiausias maršrutas motociklu, tad mus vienijo bendras tikslas, – pasakoja muzikantas. – O bendrą nuovargį pakeitė gera nuotaika, nes visa laiką juokėmės ir labai smagiai ir įdomiai praleidom laiką.“
Anot Tomo, esmė ne tik įveikti 1000 mylių maršrutą per mažiau nei 24 valandas, bet atlikti tai neviršijant greičio ir laikantis visų kelių eismo taisyklių. Žinoma, tai reiškia, kad visa kelionė ir sustojimai turi būti griežtai sustyguoti. Konkretus maršrutas įtakos neturi, todėl iš pradžių planavę kelionę į Europą, atsižvelgę į šiandieninę situaciją, lietuviai pasirinko simbolinį maršrutą per tris Baltijos valstybes.
Maršrutą Vilnius-Klaipėda-Liepoja-Ryga-Talinas-Tartu-Vilnius šią vasarą baikeriai įveikė per trumpesnį nei para laiką – 22 valandas ir 30 minučių. Jų kelionė prasidėjo 5:00 ryte, o baigėsi kitos dienos rytą 3:30. Dėkingas metų laikas leido motociklininkams ilgai džiaugtis šviesiu paros metu, o saulė visą kelią nespigino į akis, bet švietė į nugaras. Kelionės metu baikeriai stojo tik užsipilti kuro ir trumpai užkąsti degalinėse.
JAV veikianti asociacija griežtai reglamentuoja ir prižiūri, kad visos kelionės, pretenduojančios į „Iron Butt“ iššūkį, būtų vykdomos sąžiningai. Lietuvos motociklininkai turėjo dokumentuoti savo kelionę – fotografuoti motociklų tachometrus ir pristatyti degalinių kuro čekius, o kelionę laiduoti turėjo kiti šalies motociklininkai, šį iššūkį įveikę anksčiau.
Visi Tomo ir jo bičiulių kelionės įrodymai buvo perduoti „Iron Butt“ asociacijai, kuri artimiausiu metu turi peržiūrėti ir įvertinti jų paraišką. Po patvirtinimo, kad kelionė įveikta sąžiningai, motociklininkai prisijungs prie jau daugiau nei 100 Lietuvos baikerių, sėkmingai įveikusių „Iron Butt“ iššūkį.
Tomas pasakoja, kad motociklininkus vienijanti organizacija „H.O.G. Vilnius Chapter“ šiemet planavo daugiau kelionių į Europą ir „Harley Davidson“ renginius, bet, savaime suprantama, visus planus atšaukė dėl saugumo ir koronaviruso plitimo.
Jau 11 metų motociklu važinėjantis Tomas Grubliauskis nėra vienintelis „Colours of Bubbles“ narys motociklų entuziastas. Motociklais taip pat važinėja grupės būgnininkas Simonas Olechnavičius bei vokalistas Julijus Aleksovas.
Prieš kelias savaites Tomas su Julijumi surengė kelių dienų kelionę motociklu po Lietuvą. Tačiau, anot Tomo, ši kelionė buvo ne ilgos distancijos iššūkis, o tiesiog turizmas, nes jų nesaistė jokie laiko rėmai, o ilgesnį maršrutą „Colours of Bubbles“ nariai išmainė į daugiau poilsio Lietuvos gamtoje ir daugiau atostogų laiko su draugais.
„Colours of Bubbles“ muzikantams ši vasara aktyvi ne tik kelionėmis motociklu, bet ir koncertais – rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais grupė planuoja daugiau nei dešimt pasirodymų. Didžiausi jų įvyks Palangoje ir Vilniuje – šį šeštadienį, rugpjūčio 15 dieną, grupė koncertuos po atviru dangumi pajūrio restorane „Oldman“ ir rugpjūčio 26 dieną sostinės muzikos erdvėje „Downtown Forest“.