Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Drugelius nukopijavusiam prekės ženklui – karti Agnės Kuzmickaitės ir Agnės Jagelavičiūtės kritika

Sakoma, jei tavo kūrybą plagijuoja, vadinasi, ji yra įdomi. Tačiau ar dėl to džiaugiasi apvogti kūrėjai? Stilistė Agnė Jagelavičiūtė internete viešai sugėdino vieno prekės ženklo atstovus, kurie internetu parduoda drabužius, iš pažiūros itin panašius į dizainerių Agnės Kuzmickaitės ir Viktorijos Jakučinskaitės kūrybą.
Everyone suknelė (kairėje) ir Agnės Kuzmickaitės modelis su drugeliais (dešinėje)
Everyone suknelė (kairėje) ir Agnės Kuzmickaitės modelis su drugeliais (dešinėje) / Everyone (kairėje) ir A.Kuzmickaitės mados namų (dešinėje) nuotr.

Modeliai, spalvos, drugelių aplikacijomis dekoruotos suknelės, glaustinukės, įvairūs aksesuarai – iš pirmo žvilgsnio drabužiai primena garsių kūrėjų kolekcijų modelius. Tik kaina jų gerokai mažesnė.

A.Jagelavičiūtė, savo socialinio tinklo paskyroje pasidalinusi prekės ženklo „Everyone“ suknelės nuotrauka, rašė:

„Sudedi Kuzmickaitę su „Tiulio fėja“, iš katastrofiško nesuvokimo „ką darai“ dar įplaki patį beskoningiausią spalvų derinį ir gauni tokį gėdingą biliberdą. Eini, ir kiekviena mergina, nors vos besidominti mada, žino, kad šių suknelių gamintojai yra beskoniai vagys. Moterys, gerbkit save, dėl Dievo, nedėvėkit šių baisybių.“

Kadras iš „Everyone“ internetinės parduotuvės/„Everyone“ prekės ženklo modeliai
„Everyone“ prekės ženklo modeliai

Stilistė stebėjosi, kad puslapio kūrėjai savo kūrybą laiko originalia, nors iš tiesų idėjų semiasi iš kitų menininkų darbų. 

Pačiai A.Kuzmickaitei ši parduotuvė internete gerai žinoma. Žmonės.lt pakalbinta dizainerė neslepia apmaudo, kad dalis joje parduodamų drabužių ir aksesuarų yra kone identiški jos kurtiems modeliams.

„Nesmagu, kad kažkas kopijuoja mano idėjas. Neteisinga ir tai, kad naudojamasi mano įdirbiu. Žinoma, drugelių yra daug ir jie vis dar populiarūs. Daugelis garsių dizainerių savo kūryboje naudoja šį simbolį. Tačiau niekas nekuria identiškų. O čia, šioje svetainėje – vizualinis efektas yra labai panašus“, – Žmonės.lt situaciją komentavo A.Kuzmickaitė.

Pasak jos, tokia internetinė prekyba tėra pigus būdas pasipelnyti, nes kiti tiesiog naudojasi jos prekės ženklu kurdami savo verslą.

„Vieniems vartotojams svarbi dizainerių kūryba, o kiti nori kuo pigesnės prekės. Tai yra turginis variantas elektroninėje erdvėje“, – apie internetinės parduotuvės veiklą sakė dizainerė.

Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr./Renginio „5 o'clock Tea“ akimirka
Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr./Agnė Kuzmickaitė

Ar yra koks nors būdas sutramdyti idėjų vagis?

„Vienintelė priemonė – kreiptis į teismą. Nors nesu iš tų žmonių, kurie mėgsta bylinėtis, nenoriu skirti tam energijos, tačiau gal reikės tuo užsiimti. Truputį liūdna, nors kita vertus – jei kuriasi naujos įmonės, jei kažkas kopijuoja, vadinasi, mano kūryba yra įdomi ir populiari“, – sakė ji.

Žmonės.lt susisiekė ir su „Everyone“ prekės ženklo atstove. Pasak jos, į A.Kuzmickaitės kūrybą „Everyone“ modeliai nėra panašūs, vienintelis sutampantis dalykas, kad kai kurie jų yra dekoruoti drugelių aplikacijomis.

„Audiniai yra kiti, kitos formos. Net drugelio forma yra kita. Pas gerbiamą dizainerę yra vienas drugelis, pas mane – daug. Ir jie visai kitokie“, – sakė prisistatyti nenorėjusi prekės ženklo atstovė.

Prieš dvejus metus veiklą pradėjusi moteris subūrė kelių žmonių komandą, kuri pagal individualius užsakymus siuva drabužius. Drugeliai – tik vienas iš simbolių, kuriais „Everyone“ dekoruoja savo drabužius ir aksesuarus, todėl ieškoti panašumo, pasak ženklo atstovė, yra šiek tiek juokinga.

„Turime nemažą klientų ir gerbėjų ratą, kurie atpažįsta „Everyone“ drugelius. Tiesa, kartais sulaukiame prašymo pasiūti drabužį su vienu drugeliu, tačiau kategoriškai atsisakome, nes tai – Agnės Kuzmickaitės prekinis ženklas. Nesiekiame nieko kopijuoti. Tai tiesiog viena iš aplikacijų. Ar tai reiškia, kad nebegalima niekur drugelio naudoti? Nesąmonė. Jo net forma kita. Turėjome kolekciją su gėlytėmis, netrukus planuojame išleisti dar vieną su kita aplikacija“, – sakė „Everyone“ atstovė.

Kokia jūsų nuomonė? Tai plagiatas ar ne?

Kadras iš „Everyone“ internetinės parduotuvės/„Everyone“ prekės ženklo modeliai
„Everyone“ prekės ženklo modeliai

Žmonės.lt primena, kad A.Kuzmickaitės kūryba mados pasaulyje aptarinėjama ne pirmą kartą. 

JAV mados ekspertai pastebėjo, kad A.Kuzmickaitės idėjos sudomino ir didžiuosius mados grandus. Neva ją kopijuoti ėmė „Dolce&Gabbana“ mados namai, kai podiumu žengiantys modeliai ėmė darytis asmenukes.

TAIP PAT SKAITYKITE: Dizainerė Agnė Kuzmickaitė: „Nesmagu, kad Liepa Mondeikaitė drugelių istoriją pavertė viešųjų ryšių akcija“

JAV mados ekspertai pastebėjo: „Dolce&Gabbana“ nukopijavo Agnės Kuzmickaitės idėją

Agnė Kuzmickaitė neigia pasiskolinusi margintų „Dior“ modelių idėją: „Šie piešiniai mano dukros“​

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos