„Kopijuojamą mūsų paplūdimio madą pastebėjo kolegos ir iš karto su manimi susisiekė. Šis atvejis galėjo būti ir visai nepastebėtas, nes aš tokiose platformose neapsipirkinėju, – pranešime spaudai pasakoja trejus metus savo prekės ženklą puoselėjanti Agnė. – Iš pradžių labai pykau, buvau šokiruota, gąsdino Kinijos fabrikų mastai, svarstėme, kokie kiekiai padirbinių jau pateko į rinką. O, galbūt, jau rytoj pamatysime panašius gaminius greitosios mados tinkluose?“ – svarstė kūrėja.
Atvėsus emocijoms A.Misevičienė nurimo – jos kuriamo produkto konstrukcijos sudėtingos, ne kartą tobulintos, todėl jas atkartoti pernelyg sunku: „Pigiems padirbiniams tokio produkto gamyba – pražūtis, nes kaštai turi būti maži, o mano kuriamų produktų gamybos procesas ilgas ir brangus“.
Šio prekės ženklo kolekcijos veidu ne kartą tapo stilistė Asta Valentaitė, mielai dėvi ir socialiniuose tinkle reklamuoja televizijos laidų vedėja Indrė Kavaliauskaitė-Morkūnienė, radijo laidų vedėja Simona Bandita, rašoma pranešime spaudai.
„Aliexpress“ platformoje naudojama neteisėtai gauta intelektinė nuosavybė: dizainas, ne tik studijinės nuotraukos, bet ir įvaizdinė fotosesija iš Balio salos su garsiu pasauliniu modeliu Anyuta Rai.
A.Misevičienė ryžosi atsisiųsti kopijas. Buvo smalsu patikrinti kokybę ir gyvai apžiūrėti padirbinius. „Kostiumėlis kainavo 11 eurų, atkeliavo suglamžytame plastikiniame maišelyje, o išvydę turinį iš karto apsiraminome. Tai tebuvo niekam tikusi mūsų kūrinio parodija: kreivos siūlės, netinkamos proporcijos, nelygiai sukirpta medžiagą. Apie kažkokias konstrukcijas nėra net kalbos... Parsisiunčiau beformį medžiagos gabalą“, – pasakoja Agnė.
Maudymosi kostiumėlių kūrėja kreipėsi ir į teisininkus, kurie šią situaciją įvertino dvejopai.
„Jeigu tai bus paklausus produktas, tokie tarptautiniu mastu plagijuojantys gamintojai ras būdą, kaip apeiti taisykles ir tęsti savo darbą toliau. Užtenka vos kelių elementų skirtumo, kad būtų paneigtas plagijavimo atvejis. Taip patenkama į teisinę aklavietę.
Su tokiais „verslininkais“ daugybe metų kovoja didieji prabangos prekės ženklai, turintys milžiniškus biudžetus, geriausias teisininkų komandas, todėl įvertinę savo jėgas kreipsimės į teisininkus tik dėl nelegaliai prekyboje naudojamos prekės ženklo atributikos. Tikrai labai nemaloni patirtis, tačiau mūsų kolektyvas juokauja, kad ši situacija – ir savotiškas komplimentas. Jaučiamės sukūrę vertingą produktą, kurį verta kopijuoti masiškai“, – save guodė A.Misevičienė.