Kažkada japoniškojo „Vogue“ redaktorė Anna Dello Russo yra pasakiusi, kad seniau visi stengėsi atrasti netikėtus, nematytus įvaizdžio sprendimus, o dabartinis mados gerbėjų tikslas – sugebėjimas kuo greičiau gauti jau suformuotus derinius tiesiai nuo podiumo...
Priežasčių tokiam stilingųjų sąvokos virsmui gali būti daug: vis didesnis noras susitapatinti su garbinamais mados kūrėjais, tokiu būdu tarsi pasijusti jų produkcijos veidu; gyvenimo tempo spartėjimas, tariamos galios vaizdavimas, nepriklausomai nuo to, ar ta galia yra tiesiog finansinės išraiškos, ar tariamo artimo ryšio su mados ikonomis atspindys...
Visgi podiumas ir gatvės mada yra skirtingi dalykai, tačiau jie vienas be kito gyvuoti nelabai galėtų. Mados kūrėjai pristato idėjas, o mados produkcijos vartotojai yra privilegijuoti mados interpretatoriai, gebantys pasiskolinti visų kūrėjų geriausias idėjas ir asmeninėse drabužinėse atrasti naujų unikalių derinių, kurie vėliau vėlgi įkvepia tuos pačius kūrėjus.
Taip ir sukasi idėjų ratas, įrodantis, kad tiek spindintis mados pristatymų pasaulis, tiek gerokai realesnė „gatvės stiliaus“ terpė yra neatsiejami vienas nuo kito.
Nors šiandienos nuotraukos herojė atrodo pavydėtinai puikiai ir aš nesudvejojusi į savo drabužinę išskėstomis rankomis priimčiau visus jos derinio elementus, keliu sau klausimą: kieno tai nuopelnas?
Ir kas šioje ekstremaliai dinamiškoje nūdienos realybėje yra stilingesnis: tradicinis mados interpretatorius, savitai kuriantis asmeninį įvaizdį, ar tokia mergina, gebanti nuo galvos iki kojų apsirėdyti mėgstamo dizainerio kūryba?
Visi mados maištininkai, dabar jūsų metas!
Nors mūsų temos vertybių svarstyklėse persvarą lyg ir įgauna gyvenimiškas, savitas gatvės stilius, nereikėtų painioti aptarto gatvės mados fenomeno su raudonuoju kilimu žengiančių žvaigždžių stiliaus aktualijomis.
Ten kiekviena žvaigždutė atstovauja kažkokiam dizaineriui, pati/pats už tuos aprėdus nemoka, o dažniausiai dar ir yra apmokama kaip reklaminis veidas. Taigi, tai jau ne tos įžymybės asmeninis stilius, o tiesiog viena iš jos darbo sričių...
Grįžtant prie šiandienos stilingosios pavyzdžio, siūlau atkreipti dėmesį į dabar itin mėgstamą, o ir „Dior“ mados namų siūlomą įvaizdžio formavimą, kai prabanga derinama su, diplomatiškai tariant, neįpareigojančiais, o, tiksliau, tiesiog apskurusiais marškinėliais. Akivaizdu, derinti nesuderinamą dabar itin mėgstamas saviraiškos būdas. Tad, visi mados maištininkai, dabar jūsų metas!
Šilčiausi linkėjimai,
Marija Palaikytė
Visi rubrikos „Gatvės stilius“ herojai – šioje galerijoje: