Paklaustas, ką žino apie netolimoje praeityje vien Amerikoje automobilius pardavinėjusią kompaniją „Dodge“, Vudis akimirkai sutriko. „Na, ji gamina geriausias pasaulyje mašinas!“ – kiek pagalvojęs diplomatiškai išsisuko pašnekovas.
Sužavėjo ne ragais
– Įsigydamas mašiną nesijautei tarsi pirktum katę maiše?– paklausėme dainininko.
– Ne. Tokio paties modelio vienatūrį turi draugas, kartais duodavo juo pasivažinėti – automobilis man iškart patiko.
– Amerikoje „Dodge“ važinėja kieti vyrukai, pavyzdžiui, šiuolaikiniai fermeriai – Laukinių Vakarų šauniųjų kaubojų palikuoniai. Kalbama, kad pataikaudamas jų skoniui koncernas „Dodge“ kūrė net savo automobiliams logotipą – jame pavaizduotas agresyvus jautis didžiuliais ragais. „Dodge“, kaip šaunių automobilių gamintojo, įvaizdis tau buvo svarbus renkantis mašiną?
– „Grand Caravan“ įsigijau ne dėl „Dodge“ ragų. Pirmiausia man reikėjo transporto priemonės, kuria galėčiau važinėti į gastroles – erdvios ir talpios. Prireikus septynių vietų automobilyje išsitenkame keli atlikėjai, nereikia į koncertus važiuoti iškart keliomis mašinomis. Be to, į gastroles paprastai vežuosi gausybę aparatūros, o didelių gabaritų vienatūryje vietos technikai per akis.
Modelis patiko ir dėl neeilinio, tik amerikietiškiems automobiliams būdingo važiavimo komforto – sėdint prie „Dodge Grand Caravan“ vairo atrodo, kad ne važiuoji, o plauki. Tą jausmą patyriau ir vairuodamas draugo vienatūrį. Ir dar – pavažinėjęs anksčiau turėtu mažuoju „Smart“, nutariau jėgas išbandyti valdydamas didelę mašiną.
Pavyzdingas ar nepavyzdingas?
– Patikusį automobilį suradai per internetą?
– Pirkdamas „Dodge Grand Caravan“ nesinaudojau internetu, nedalyvavau ir aukcionuose. Susiradau vienatūrį per skelbimą. Vėliau paaiškėjo, kad jį į laikraštį padavė mano geri pažįstami, patikimi žmonės. Žinojau, kad iš jų rankų šlamšto neįsigysiu, todėl ir už „Grand Caravan“ pakloti dvidešimt trijų tūkstančių litų nebuvo gaila. (Juokiasi.)
– Amerikietiškoms mašinoms galios paprastai netrūksta...
– Galingas ir maniškis aparatas. Jau vien tai, kad jo ratus suka 3,3 l darbinio tūrio benzininis motoras, daug ką pasako.
– Važiuodamas nepajunti nenugalimo noro viršyti leistiną greitį, kitaip pažeisti Kelių eismo taisykles?
– (Juokiasi.) Deja, kelyje esu pavyzdingas vairuotojas. Galbūt ir dėl to smarkiai nerizikuoju, kad vairuotojo pažymėjimą gavau vos prieš tris mėnesius...
– Ir per tokį trumpą laiką jau spėjai išmėginti dvi tokias skirtingas mašinas – „Mini“ ir „Dodge“?!!
– Teisybę sakant, mokėjau vairuoti ir prieš atsisėsdamas prie „Grand Caravan“ vairo. Prieš trejus metus lankiau kursus vairavimo mokykloje. Tačiau jų nebaigiau, sutrukdė LNK projektas „Kelias į žvaigždes“. Tad „Mini“ važinėjau dar iki gaudamas vairuotojo pažymėjimą.
– Vadinasi, nesi jau toks pavyzdingas vairuotojas?
– Apsirinkate! Pavyzdingas elgesys man įaugęs į sąmonę, tad pavyzdžiui, kai po koncerto jaučiuosi pavargęs – nesėdu prie „Dodge Grand Caravan“ vairo! Žinau, kad nuovargis išblaško dėmesį, todėl galiu padaryti avariją.
– Tuomet kas tokiais atvejais valdo automobilį? Tavo draugė Sandra?
– Ji mano koncertuose retai lankosi. Dažniausiai į gastroles vežuosi draugą, kuris man ir padeda parvairuoti mašiną namo.
Kai kurie Vudžio „Dodge Grand Caravan“ techniniai duomenys
Pagaminimo metai – 2003
Variklis – V8 benzininis
Darbinis tūris – 3,3 l
Maksimali galia – 180 AG
Maksimalus sukimo momentas – 210 Nm
Pavarų dėžė – 4 laipsnių automatinė
Boksas šone
Amerikietiškų automobilių gerbėjai
Pakerėjo taupumu
Metų pradžioje šalies estrados legenda Stasys Povilaitis į Lietuvą parsigabeno ištaigingą 2007 m. gamybos sedaną „Buick LaCrosse“. „Tik įsivaizduokite, – gyrė mašiną S.Povilaitis, – automobilio ratus varo beveik 4 l darbinio tūrio ir 200 AG motoras, tačiau šimtui kilometrų nuvažiuoti mašina ir dešimties litrų benzino nesunaudoja.“ Dainininkas teigė, kad išsirinko prabangų modelį su odiniu salonu.
Meilės paskatintas
Dainininkas Lukas Pačkauskas dienraščiui L.T. teigė 2003 m. gamybos visureigį „Lincoln Aviator“ įsigijęs ne todėl, kad beprotiškai žavėtųsi aviacija – pasirinkimą lėmė meilė amerikietiškoms mašinoms. Grupės „Kastaneda“ narys tvirtino tokias mašinas įsimylėjęs jau senokai. „2000-aisiais gyvenau Amerikoje ir kasdien matydavau nemažai neįprastų ir mažai žinomų Europoje automobilių. Jie kėlė man pagarbą savo didumu, agresyviu dizainu, galia“, – tvirtino L.Pačkauskas.
Patrauklus, nes retas
Didelį visureigį „Cadillac Escalade“ įsigijęs reperis ir diskžokėjas Sezeras Saylikas, žinomas kaip Dj Sezzy, dienraščiui L.T. teigė amerikietišką automobilį pasirinkęs dėl jo retumo. „Mėgstu išskirtinius dalykus – ir tokius renkuosi ne tik automobilius, bet ir drabužius, batus. Lietuviai važinėja beveik tik vokiškomis mašinomis, todėl nuo „Audi“, BMW, „Volkswagen“ jau atbuko akis, jie man tapo neįdomūs“, – tvirtino reperis.