Influenceriai prieš mados profesionalus: nemirštantis stilius už vakarienės kainą restorane

Kiek plačiai turėtume atverti piniginę, kad drabužiai mus džiugintų ne vieną sezoną? O galbūt įmanoma susikurti stilių visiems laikams už vakarienės kainą restorane? Patarimais dalijasi žymūs Lietuvos stiliaus influenceriai, dizaineriai bei mados analitikai.
BeFunky Collage
Marija Palaikytė, Agnė Kulitaitė, Agnė Kuzmickaitė

„Vis dar nemažai žmonių mano, kad juos puošia darbai ir pasiekimai, todėl skirti daugiau dėmesio savo garderobui jiems neaktualu“, – sako mados tendencijų analitikė Marija Palaikytė. Tačiau ji įsitikinusi, kad išorė – labai galinga nebylios komunikacijos priemonė, galinti sustiprinti vidines gerąsias savybes. Taigi, stilius svarbus ne tik mados mylėtojams, o stileivas nuo kitų skiria tik tai, kaip intensyviai, kūrybiškai ir už kokias investicijas jų įvaizdis yra formuojamas. Ką daryti, kad mūsų išorė pabrėžtų pačias geriausias mūsų savybes ir atrodytume madingai ilgus metus be brangiai kainuojančių ritualų prekybos centruose? Ar tai apskritai įmanoma?

Dizainerė Agnė Kuzmickaitė mano, kad mada visuomet kainavo ir kainuos: „Nereikia turėti iliuzijų, kad investavus pinigų į kelis daiktus galima išlikti madingam ilgus metus. Įsigijus net ir labai kokybišką drabužį ir kruopščiai jį prižiūrint, naivu tikėtis, kad jis nesusidėvės. Naujas daiktas turi savo energetiką, todėl seni drabužiai gali džiuginti kurį laiką, tačiau vėliau norėsis ko nors naujo“, – įsitikinusi dizainerė.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Agnė Kuzmickaitė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Agnė Kuzmickaitė

Išties rūbui apsigyvenus spintoje kiek ilgiau, greitai pradedame ilgėtis to laimės hormono pliūpsnio, užplūstančio užsivilkus naują drabužį. O jeigu mums būdinga ir šiokia tokia „rankiojimo” ir „ieškojimo” manijos forma, užėjusios į parduotuvę sunkiai nulaikome niežtinčias rankas, kol neatkasame kokio nors naujo perliuko. Tačiau, ką daryti, jeigu vis norisi atsišviežinti garderobą, o įvaizdžio eksperimentai jau baigia iššvaistyti biudžetą?

Mados žurnalistė Eglė Babunašvili mano, kad susikurti stilių visiems laikams už vakarienės kainą – visai nesunku. Anot jos, vintažinės dėvėtų drabužių parduotuvės – tikra lobių skrynia. Tik reikia turėti gyslelę, polėkio ir kantrybės. „Tarp Vilniaus madisčių menka paslaptis, kad Trakų ir Savičiaus gatvių vintažinėse parduotuvėse nugula ir devintojo dešimtmečio „Yves Saint Laurent” aksomo švarkai, ir minkštutėlės odos kelnės. Taip pat ir tikrų tikriausi kaubojiški batai, šilko marškiniai ir kašmyro megztiniai.“ Norinčioms visuomet atrodyti lyg nužengusioms nuo aukštosios mados podiumo, Eglė pataria rinktis natūralias, ilgaamžes medžiagas, vengti keistų raštų ir likti ištikimoms achromatinėms ir žemės spalvoms.

Norintiems stiliaus visiems laikams už vakarienės kainą 15min puslapio „Ypatingos“ ambasadorė Agnė Kulitaitė siūlo užuot šturmavus parduotuvių lentynas verčiau investuoti į gražų, ilgai išliekantį lūpdažį ir puikiai sutvarkytus nagus: „Kreipkite dėmesį į smulkiausias detales, nes netvarkingi nagai bus pastebėti pirmiau už „Prada“ suknelę.“ Agnė atvirauja, jog ji taip pat nevengia ieškoti perliukų „Humanos“ parduotuvėse ir ši medžioklė jai dažnai pavyksta. Skilties „Ypatingos“ ambasadorė įsitikinusi, jog stiliaus paslaptis slypi ne drabužio kainoje, o energetikoje, kurią spinduliuoja ją vilkintis žmogus: „Galima vilkėti pačią paprasčiausią suknelę už kelis eurus, tačiau gražus makiažas, aukštai iškelta galva ir elegantiškos manieros tą suknelę padarys vertą tūkstančių.“

IMG_5928
IMG_5928

Žmonės drabužiu nori perduoti žinią

Pasak mados tendencijų analitikės Marijos Palaikytės, norintiems susikurti nemirštantį stilių, visai nebūtina apiplėšti banko: „Jeigu spintoje visuomet turėsite pamatinę drabužių kapsulę ir ją nuolat dekoruosite ryškesniais elementais, stilius jums kainuos daug mažiau negu daugybė kas sezoną besikeičiančių eksperimentų.“ Marija yra įsitikinusi, kad šiuolaikiniam žmogui jau nebeužtenka anoniminės mados, jis siekia savo apranga komunikuoti žinią: „Stilius padeda išreikšti ir pabrėžti mūsų savitumą, idėjas, filosofiją. Neužtenka vien paprasto drabužio, ieškome geros kokybės ir dizaino, vintažinių, unikalių, savitų, istoriją turinčių sprendimų. Savo apranga norime komunikuoti palaikomo prekės ženklo filosofiją, atitinkančią mūsų ekologinius, etinius ir kitus įsitikinimus.“

Asmeninio albumo nuotr./Marija Palaikytė
Asmeninio albumo nuotr./Marija Palaikytė

Anot Marijos Palaikytės, laikai pasikeitė ir mes ne tik nebebijome ieškoti lobių dėvėtų rūbų parduotuvėse, tačiau šį procesą netgi romantizuojame: „Kai buvau vaikas, mes garderobą iš antrų rankų vadindavome dėvėtais drabužiais, o dabar – vintažu. Atvirai demonstruojame seną unikalų daiktą, drąsiai dėvime rūbus iš mamos ar močiutės spintos“, – atgimusia paveldėjimo kultūra džiaugiasi mados tendencijų analitikė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis