15min pokalbis su Aleksandru prasidėjo pačiame darbų įkarštyje – statybininkas su kolegomis jau dirbo darbo vietoje. Vis dėlto vyrui pavyko atrasti laisvą minutę, per kurią papasakojo, nuo ko prasidėjo jo kelias socialiniame tinkle „Facebook“.
„Mes užsiimam gipso kartono darbais. Tai darom pagal naują technologiją su frezavimu. Lietuvoje šis būdas prieš dvejus metus buvo dar naujiena, bet dabar matau, kad viskas po truputį įsivažiuoja. Galiu pasakyti, kad žmonės mus dažnai kopijuoja. Pradeda dirbti kaip mes. Na, bent jau stengiasi dirbti taip pat. Kadangi mūsų žinių bagažas labai didelis, mes visi stengiamės ir konkuruojam“, – pasakoja Aleksandras.
Vis tik Aleksandras sako, kad ne konkurencija, o darbas privačiame sektoriuje buvo pagrindinė problema – nauja technologija buvo nesuprasta. Vyro bendradarbiai stengėsi išmokti naujos technologijos subtilybių, tačiau daug kam šis būdas buvo pernelyg naujas.
„Matėm, kad dauguma statybininkų dirba nesilaikydami technologinių procesų. Kitų statybininkų niekas ir nekontroliuoja. Šeimininkas, kuris samdo darbininką, nesupranta, kas yra gipso kartonas. Todėl atėję į pirmuosius objektus pastebėjome problemą – mūsų niekas nesupranta. Mes dirbome taip, kaip reikia. Mokėmės technologijų ir dirbome pagal nurodytą technologinį procesą. O daugelis statybininkų mokosi vieni iš kitų, iš kartos į kartą, ir labai retas, kuris pasižiūri į technologijas taip, kaip tai turėtų būti ir atrodyti“, – įsitikinęs Aleksandras.
Pasižvalgykite po Aleksandro darbo kasdienybę:
Vyras pasakoja, kad kolegoms išvydus, jog reikia ne vienam žmogui įrodinėti, iš kur šį naują metodą paėmė ir kaip tai atsirado, jie nusprendė viską pademonstruoti specialiai „Facebook“ sukurtame puslapyje. Pagrindine šio puslapio žvaigžde ir tapo Aleksandras, kuris vaizdo įrašuose, kaip jis pats sako, stengiasi žmones mokyti ir jiems parodyti, kad jų komanda dirba unikaliai.
„Dirbame kitaip, naudodami D19 Knauf technologiją. Ji sutaupo metalo karkasą, laiką, dažytojo darbą. Ir taip išėjo, kad statybų rinkoje mums konkurencijos daug ir nebuvo, mažai statybininkų dirba su šia technologija. Todėl žmonės po truputį pradėjo suprasti, ką mes darome. Pradėjo augti auditorija, peržiūros ir mus pradėjo samdyti. Iki šiol džiuginam klientus savo darbu“, – tvirtina Aleksandras.
Ir nors vyro keliami vaizdo įrašai jau sulaukė didžiulio populiarumo, tačiau, pasak jo, į „Youtube“ ar „Instagram“ persikelti jis dar nežada. Statybininkas mano, kad „Facebook“ sulaukia daugiausia dėmesio ir yra žinomiausias Lietuvoje, o kitos platformos populiaresnės užsienyje.
„Jeigu persikeltume į „Youtube“ ir ten bandytume kovoti dėl žinomumo už peržiūras, mes nesulauktume nei peržiūrų, nei susidomėjimo. Lietuvoje toks dalykas nėra populiarus. Tačiau ten, kur didesnė masė žmonių, galbūt taip. Dauguma įmonių tai suprato ir sėkmingai tuo naudojasi iki šiol. „Facebook“ tapo mūsų rinkodaros dalimi. Pradėję kelti vaizdo įrašus, sulaukėme daug užklausų ir darbų“, – tikina vyras.
Visgi ne viskas rožėmis klota – Aleksandras sulaukia daug kritikos, neigiamų komentarų po vaizdo įrašais. Tačiau šių komentarų vyras nesibaido ir drąsiai teigia, kad tai tik dar labiau pritraukia auditoriją.
„Reaguoju labai ramiai, nes kiekvienas komentaras amortizuoja mano videoįrašą. Tai žmones skatina žiūrėti daugiau, todėl stengiuosi jų neblokuoti, netrinti. Žinot, jei yra komentaras, tai reiškia yra reakcija. O jeigu yra reakcija, tai sukelia emocijas. Mano vaizdo įrašų tikslas – pateikti užkabinančią žinutę. Jeigu pavyksta, vadinasi, sulaukiau dėmesio, auditorijos ir galiausiai kliento. „Patinka“ paspaudimai, žmonių pasidalinimai, geras komentaras – tai man yra naudinga“, – 15min atskleidžia Aleksandras.
Specialūs mokymai – Aleksandro vaizdo įraše:
Vyras neslepia, kad prie vaizdo įrašų sėkmės prisidėjo ir jo pasitikėjimas savimi: „Na, pažiūrėkit į mano šypseną, kur jūs rasit tokį patį kaip aš? Čia turi būti žmogus, kuris yra iškalbingas, charizmatiškas, mokantis užkabinti, vesti, išlaikyti auditoriją. Kaip jau minėjau anksčiau, kiti darbininkai, turintys stažą pavydi, o kai pavydi, neigiamai komentuoja.“
Vis tik išaugęs populiarumas ir akį traukianti šypsena pritraukė ne tik būrį auditorijos, bet ir didelį skaičių klientų. Būtent dėl jų Aleksandras prisipažįsta, kad nespėja kelti naujų vaizdo įrašų taip dažnai, kaip norėtųsi.
„Dabar geriausia augti ir stengtis rodyti vaizdo įrašus dažniau, bet mes negalim kelti taip dažnai, kaip norėtume. Dabar sulaukiam labai didelio klientų skaičiaus. Jei nėra klientų, stengiamės įkelti vieną, kitą vaizdo įrašą. Jei mes kelsim viską iš eilės, paprasčiausiai nesusitvarkysim su darbais. Žmonės mus samdys, bus daugiau užklausų. Tiesiog keliam tiek, kiek galim apsiimti patys“, – 15min akcentuoja Aleksandras.