Inidės ir Osvaldo sėkmės formulė instagrame: per 15 sekundžių pavergia tūkstančius

15 sekundžių. Tiek laiko turi neseniai socialiniuose tinkluose išpopuliarėjusių vaizdo įrašų, kitaip vadinamų reels'ų, kūrėjai, kad sužavėtų reklamų užsakovus ir atkreiptų tikslinės auditorijos dėmesį. Šiame reklaminiame pasaulyje jau kurį laiką kaip žuvys vandenyje nardo lietuviai – turinio kūrėja Inidė Jasnauskaitė bei jos širdies draugas Osvaldas Jonaitis. Efektai, perėjimai, estetika, idėjos, muzika – pora, atrodo, jau turi visus raktus, kuriais atrakina žmonių susidomėjimą ir nuostabą jų kuriamu turiniu.
Inidė Jasnauskaitė ir Osvaldas Jonaitis
Inidė Jasnauskaitė ir Osvaldas Jonaitis / Gabrielės Kutkevičiūtės nuotr.

Jau kurį laiką mano socialiniuose tinkluose vis iššoka trumpi vaizdo įrašai, kuriuose keičiasi spalvos, rodomi drabužių deriniai, įvairių prekybos centrų patalpos ir prabangių viešbučių kambariai. Dažnai fone matomas Paryžius, Roma, Santorino sala, Tenerifė, Lietuva ir pagrindinė reels'ų herojė – Inidė.

Atsigulti ant žemės, apsisukti, atsitūpti, pašokti – tokie veiksmai merginai, dažnai kartu su širdies draugu filmuojančiai 15 sekundžių trunkančius vaizdo įrašus, jau tapę kasdienybe. Lygiai taip pat Inidė sako visai nesidrovinti žmonių ir jų susidomėjusių žvilgsnių, kai tenka filmuotis prekybos centruose ar judriose gatvėse miesto centre. Tai, anot poros, darbas, kuris, beje, leidžia ir nemažai užsidirbti.

Tiesa, nėra viskas taip paprasta, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Tokie projektai reikalauja nemažai laiko bei pastangų, kartais tenka gerokai pasukti galvą, kaip dar nustebinti socialinių tinklų sekėjus, dėl ko gimsta ir konfliktai. „Bet iš ginčų ir karštų diskusijų atsiranda geriausios mūsų idėjos“, – šypsosi Osvaldas.

Ir išties, kad pora neleidžia dienų susidėję rankų, o dirbdami pluša dėl savo tikslų bei svajonių, įsitikinau tuomet, kai prieš porą mėnesių parašiau Inidei žinutę. Tuomet ji patikino mielai atsakysianti į interviu klausimus, tačiau paprašė susisiekti po Kalėdų, kai sumažės darbų srautas ir reklamų užsakymai. Deja, po švenčių antroji mano žinutė pasimetė tarp reels'ų kūrėjams rašančių šimtų žmonių ir įvairių užsakymų.

Pora, kaip patys teigia, jau po truputį susipažįsta su Lietuvos nuomonės formuotojais, neretai judviejų veidai šmėžuoja renginiuose. Nenuostabu, Inidę su Osvaldu sutikau M.A.M.A apdovanojimuose, kuriuose trumpai šnektelėję sutarėme susitikti ir pabendrauti mažiau triukšmingoje aplinkoje.

Taigi, ilgai derinto interviu metu su iš drabužių kolekcijos pristatymo atskubėjusia Inide ir Osvaldu pasikalbėjome apie jų darbo specifiką, Lietuvoje neseniai atsiradusį reels'ų fenomeną, keliones ir tai, kas lieka už poros filmuojamų kadrų.

Netikėtai užgimusi veikla

Inidė ir Osvaldas susipažino Palangoje, mieste, kuriame mergina vasaros atostogų metu prekiavo vaikino tėvų arbatomis. Pažintis po truputį išaugo į šiltą draugystę, užsimezgė jausmai. O dabar šią porą jungia ne tik meilė vienas kitam, bet ir bendra veikla.

Daugiau nei 61 tūkst. sekėjų instagrame turinti Inidė Jasnauskaitė prieš kelerius metus pradėjo gauti užsakymus iš įvairų įmonių dėl jų produktų reklamos. Tuomet mergina, kaip jau tapo įprasta nuomonės formuotojams, keldavo nuotraukas su prekėmis ir trumpus jų aprašymus.

„Kai išpopuliarėjo „TikTok'as“, per pirmąjį karantiną nusprendžiau kurti vaizdo įrašus šiame socialiniame tinkle. Iš pradžių darydavau tai, ką pamatydavau užsienio rinkoje, ir per labai trumpą laiką, maždaug penkis mėnesius, užauginau 12 tūkst. auditoriją. Tuomet nežiūrėjau į ją rimtai, nes „TikTok'o“ sekėjai nėra tokie vertingi, kaip instagramo“, – 15min pasakojo I.Jasnauskaitė, kurios auditoriją šiame socialiniame tinkle daugiausia sudaro 25–34 metų moterys.

Gabrielės Kutkevičiūtės nuotr./Inidė Jasnauskaitė
Gabrielės Kutkevičiūtės nuotr./Inidė Jasnauskaitė

Kartu su Osvaldu jiedu dar „TikTok'e“ pradėjo eksperimentuoti, išbandė įdomius vaizdo įrašų perėjimus bei efektus. Ir sustojo. 2020-ųjų metų vasarą, šiek tiek nuslūgus pirmajai karantino bangai, ir vėl reikėjo kibti prie senų darbų, daug užsakovų grįžo su produktų nuotraukų užsakymais instagrame.

„Iš pradžių klientų klausdavome ar galime turinį pateikti nebe nuotraukomis, o videoformatu. Kiek vėliau patys klientai pradėjo siųsti užklausas dėl tokio formato“, – 15min sakė O.Jonaitis.

Po kurio laiko Inidė pasakojo supratusi, kad į instagramą nebenori kelti reklaminių nuotraukų, kur kas mieliau ji kūrė naują turinio konceptą – 15 sekundžių trunkančius filmukus. Juos vis dažniau savo iniciatyva siūlydavo klientams.

„Ilgainiui žmonės pradėjo patys juos užsakinėti vietoj nuotraukų, todėl padarėme skirtingas filmuko, kurį sukurti kur kas sudėtingiau, ir įrašo kainas“, – pasakojo Inidė.

Duodama interviu mergina prisiminė dienas, kai pati telefonu montuodavo reels'us. Vėliau šią veiklą patikėjo širdies draugui, dažnai ne tik pastebėdavusiam jos daromas klaidas, bet ir išmokusiam naujų efektų. Toks pasiskirstymas darbais dabar lemia produktyvumą ir kokybišką filmuko rezultatą.

„Filmukus montuoti išmokau „YouTube“, šioje platformoje yra visa informacija. Žinoma, reikia rinktis, ką verta įgyvendinti. Tam tikri efektai užima daug laiko. Tačiau po truputį eksperimentuojam“, – sakė Osvaldas.

Gabrielės Kutkevičiūtės nuotr./Inidė Jasnauskaitė ir Osvaldas Jonaitis
Gabrielės Kutkevičiūtės nuotr./Inidė Jasnauskaitė ir Osvaldas Jonaitis

Filmavimo dieną Inidė keliasi anksti tam, kad susitvarkytų plaukus, pasidažytų. Osvaldas, nuvykęs į vietą, kurioje gimsta reels'as, pastato šviesas, dalyvauja pačiame filmavime.

„Pagrindinę vaizdo įrašo mintį, muziką, visą estetiką, aprangą sugalvoja Inidė. Tuomet ji papasakoja man idėją, kartu pasitariame, kokius perėjimus galiu padaryti, kaip viską įgyvendinti. Pasidarome planą, o filmavimo metu sakau Inidei, ką ji turi daryti. Galutinį rezultatą kartu peržiūrime, o tada medžiagą aš redaguoju, montuoju, tikrinu, ar filmukas ne per ilgas“, – apie reels'o kūrimo eigą 15min pasakojo Osvaldas.

Pokalbio metu pora kelis kartus paminėjo, kad svarbiausia jiems – kuriamo turinio kokybė, todėl kiekvieną kartą filmuodami trumpą vaizdo įrašą dieną prieš jie nuvyksta į vietą ir, kad nebūtų kokių nors kuriozų, apžiūri šviesas, įjungia kameras. Jei patalpoje esančios šviesos mirga, jas išjungia, arba pasirenka kitą filmavimo erdvę.

„Kartu su savimi vežamės du telefonus, stovą ir 3 arba 4 šviestuvus. Daug įrangos mums nereikia“, – paklausti, kiek technikos reikia reels'o sukūrimui, 15min atsakė pašnekovai.

Inidės ir Osvaldo tikslas – neužmigti ant laurų, eksperimentuoti ir Lietuvos socialinių tinklų rinkai pristatyti dar daugiau naujovių. Tiesa, jiedu pasakojo jau pastebintys, kad efektai, kurie panaudojami judviejų filmukuose, dažnai pamėgstami ir kitų juos kuriančių žmonių.

„Tam, kad sukurtume turinį, įdedame daug meilės, atrodo, kiekvienas reels'as yra mano kūdikėlis. Kai kurie elementai trend'ina, tačiau dažnai juos sugalvojame patys. Anksčiau būdavo šiek tiek pikta, kai pamatydavome, kad jie atsiranda ir pas kitus, bet suprantame, kad nuo to nepabėgsi“, – pokalbio metu šypsojosi Inidė.

Darbo sąlygos ir kuriozai

Mergina patikino, kad turinio kūrėjų kasdienybė yra labai dinamiška. Kelias savaites tenka intensyviai padirbėti, tuomet po jų daugiau laiko galima skirti sau ir pomėgiams. Pasirodo, šis gyvenimo tempas Inidės ir Osvaldo nė kiek neerzina, priešingai – mergina sakė pati jau įpratusi filmuoti telefonu savo laisvalaikį. Kur kas sunkiau buvo išgyventi šventinį laikotarpį, kai prisikaupusi darbų gausa neleido nė akimirkos pailsėti.

„Gruodžio pirmą dieną, pamenu, galvojau, kad prieš akis dar visas mėnuo, kupinas darbų. Labai jaudinausi, kai nesugalvojau idėjų, nes viską norėjau padaryti gerai. Juk klientas, užsisakęs reklamą tiek gruodžio, tiek rugsėjo mėnesiais, turi gauti tą pačią kokybę“, – 15min aiškino mergina.

Gabrielės Kutkevičiūtės nuotr./Inidė Jasnauskaitė
Gabrielės Kutkevičiūtės nuotr./Inidė Jasnauskaitė

Pora jau priprato dirbti ir įvairiomis sąlygomis, turi susikūrusi net savo taisykles. Pavyzdžiui, nutaria, kad filmavimo nebetęs, jei mato, kad lauke darosi vėsu, gali susirgti. Ir nors peršalimo išvengti pavyksta, nuo kuriozų, kad ir kaip stengiasi, pabėga ne visada.

„Neseniai buvome išvykę į Romą, turėjome susirašę reels'ų idėjas, kurias norėjome įgyvendinti šiame mieste. Tam, kad tai padarytume, pasistatydavome telefono stovą šalia žinomų objektų. Pasirodo, prie daugelio jų to daryti negalima, telefoną turi laikyti rankose. Pamenu, vis ateidavo policija pasakyti, kad negalime filmuoti“, – šypsojosi kelionės akimirkas prisiminusi Inidė.

Pirmojo karantino metu pora buvo atradusi mėgstamą vietą filmavimams – Užutrakio dvarą, tačiau ir čia iškilo neplanuotų incidentų. Pirmus kartus apsaugos pasiteiravę, ar gali filmuoti, Inidė ir Osvaldas gavo sutikimą, tačiau vėliau darbuotojai nuomonę pakeitė.

„Kai pradėjome čia važiuoti rytais su maišais drabužių, skirtų persirengimui, mūsų klausė, ką darome, pasakė, kad filmuojame reklamas komerciniams tikslams, ir liepė susimokėti“, – juokdamiesi 15min pasakojo reels'ų kūrėjai.

Neišvengia praeivių žvilgsnių

Nusifilmuoti Inidei tenka įvairiose vietose – parkavimo aikštelėje šalia prekybos centro, Lukiškių ar Katedros aikštėse, persirengė ne kartą šalia Vilniaus rotušės, o gimtadienio tortą valgė prie prezidentūros. Mergina neslepia kartais jaučianti ją stebinčių žmonių spaudimą, tačiau drovumą padeda šalin nuvyti mintys, jog tai – darbo dalis.

„Kai darėme tai tik dėl hobio, buvo nepatogu, galvojome, kad filmuodami trukdome žmonėms praeiti. Tačiau kai pradėjome reels'us kurti profesionaliai, nuomonė pasikeitė“, – pasakojo Osvaldas.

Skirtingą nuomonę apie tokią poros veiklą turi ir artimieji. Tėvai niekada nereiškė didelių prieštaravimų, priešingai – Vokietijoje gyvenantys Inidės mama bei tėtis, kai sulaukdavo dukros, patys siūlydavo nuvažiuoti į vietą, kuriose nuotraukoms geresnis apšvietimas. Tokios naujovės, panašu, svetimos tik seneliams, kurie iki šiol svarsto, kokiu neįprastu darbu užsiima jų anūkai.

„Seneliams ir nepaaiškinsi, jie tik žino, kad kuriame filmukus. Pamenu, reels'ą kūrėme Šiauliuose, vienam prekybos centrui, o vėliau jį rodydavo ten esančiuose ekranuose. Močiutei tuomet skambindavo giminės, sakydavo, kad mūsų filmukas jau paleistas“, – interviu su 15min metu prisiminusi šypsojosi Inidė.

Jei neliktų socialinių tinklų – neprapultų

Kelios dienos prieš mūsų pokalbį, žiniasklaidoje pasirodė žinutė, kurioje teigta, jog neleidus siųsti vartotojų duomenų į JAV serverius, „Facebook“ ir „Instagram“ socialiniai tinklai Europoje nebeveiks. Inidė ir Osaldas, paklausti, ką darytų tokiu atveju, jei pagrindinis jų pajamų šaltinis vieną dieną būtų uždarytas, patikino neprapulsiantys.

„Aš nuo dvylikos metų turguje prekiavau braškėmis, savo rinkodaros žinias tikrai rasčiau, kur pritaikyti“, – svarstė Inidė.

Vis dėlto akivaizdu, kad nuostolis ne tik šiai, bet ir kitiems socialinių tinklų turinį kuriantiems žmonėms būtų didelis. Su tuo sutinka ir reels'ų kūrėjai. Osvaldas atskleidė, kad tik pradėję dirbti su filmukų kūrimu suprato, jog nuomonės formuotojai uždirba kur kas daugiau, nei galima įsivaizduoti.

„Tačiau pastebime, kad iš visų turinio kūrėjų, kuriuos galime rasti socialiniuose tinkluose, tik labai maža dalis iš tikrųjų uždirba. Daugelis dirba natūrinių mainų būdu, beveik už dyką. Didesni nuomonės formuotojai taip pat ne visada gerai uždirba, nes neįsivertina savo kainų, nežino auditorijų“, – pastebėjo Osvaldas.

Nors, kaip tikri verslininkai, reels'ų kūrėjai atsižvelgia į pelną, visgi pabrėžia, kad yra tam tikrų prekių ar paslaugų kategorijų, su kuriomis dirbti atsisakytų.

„Nedirbtumėme su lošimo namais, kredito įmonėmis, atsargiai vertiname su sveikata susijusių paslaugų reklamavimo pasiūlymus. Yra atvejų, kai tenka pasitarti su specialistais, juk pasirinkę nekokybišką produktą galime prarasti žmonių pasitikėjimą“, – 15min pasakojo Inidė.

Lėkštės namuose neskraido

Augant sekėjų skaičiui, natūralu, auga ne tik klientų, bet ir žmonių susidomėjimas. Inidė neslėpė kartais gaunanti ir vieną kitą žinutę iš vaikinų, tačiau su Osvaldu dėl to nesipyksta. Apie savo santykius pora yra pasikalbėjusi ir šią temą palietusi dar pačioje draugystės pradžioje.

„Buvo tų žinučių kažkada, bet nėra baimės, kad išeis į vakarėlį ir nebegrįš“, – juokėsi Osvaldas.

„Bet aš tų žinučių net neperskaitau“, – pridūrė Inidė ir pabrėžė – dabar vaikinams nėra vilties, kad ją sužavėtų, nes šalia savęs turi mylimą antrą pusę.

Gabrielės Kutkevičiūtės nuotr./Inidė Jasnauskaitė ir Osvaldas Jonaitis
Gabrielės Kutkevičiūtės nuotr./Inidė Jasnauskaitė ir Osvaldas Jonaitis

Todėl ir didžiausi pykčiai poroje kyla ne dėl priešingos lyties žvilgsnių, o reels'ų. Osvaldas sako, kad kartais sunku vienas kitam perteikti savo sugalvotas filmuko mintis, o tai lemia šiokias tokias kylančias žiežirbas.

„Kai susiginčijame, Osvaldas greičiau atsiprašo, o aš esu cholerikė, ne visada moku išklausyti“, – atvirai 15min pasakojo Inidė.

Namuose, kuriuose lėkštės neskraido ir įsiplieskusios audringos diskusijos sprendžiamos kompromisais, dažnai svajojama. Šiuo metu pora tikisi, kad jau netrukus pavyks įsigyti nuosavą būstą, pakviesti juos sekančius žmones į seminarus, kuriuose Inidė ir Osvaldas pasakotų apie reels'ų kūrimą. O artimiausiuose planuose – dar viena kelionė į užsienį, kurioje gims daug naujų trumpų filmukų.

„Tai nėra darbas, kuris tęsiasi jau dešimt metų, taip dirbame kol kas dvejus ar trejus metus. Nežinau, kas bus po kurio laiko, gal tuomet norėsis tikrų atostogų, bet dabar naudojamės proga išvykti ir svetur sukurti gražų turinį“, – atskleisdama savo tikslus pokalbį baigė pora.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis