Internete – diskusijos dėl paramos akcijos vėžiu sergantiems vaikams originalumo: rado identišką projektą

Pasirodžius labdaros akcijos „Vienos kėdės istorija“ reklaminiam vaizdo klipui, kuriame nusifilmavo būrys žymių Lietuvos žmonių, internete užvirė diskusija – akylesni pastebėjo, kad projekto idėja jau matyta. Vis dėlto paaiškėjo, kad projekto iniciatoriai Lietuvoje turi idėjos autorių leidimą jį vykdyti.
Larisa Kalpokaitė, Justinas Jarutis, Ineta Stasiulytė ir Andrius Mamontovas
Larisa Kalpokaitė, Justinas Jarutis, Ineta Stasiulytė ir Andrius Mamontovas / Organizatorių nuotr.

Kalbos, kad „Mamų unijos“ rengiamos socialinės akcijos „Vienos kėdės istorija“ idėja nėra originali, pasklido internete, kai viešumą pasiekė idėjai išviešinti skirta socialinė reklama. Joje nusifilmavo būrys Lietuvos įžymybių – Andrius Mamontovas, Ineta Stasiulytė, Stanislavas Stavickas-Stano, Ieva Zasimauskaitė, kurie turėjo įsijausti į vėžiu sergančio vaiko tėvų vaidmenį.

Tokiu būdu žmones kviečiami į rugsėjo 16 dieną Katedros aikštėje vyksiančią iniciatyvą. Tądien sostinės centre atsiras imitacinė ligoninės palata, kurioje šalia lovos stovės viena kėdė. Žmonės kviečiami bent valandą ant jos praleisti ir taip parodyti savo paramą onkologinėmis ligomis sergantiems vaikams bei jų šeimoms.

VIDEO: Mamų Unija - Vienos kėdės istorija

Vis dėlto socialiniuose tinkluose netrukus užvirė diskusijos, kad akcijos idėja nėra originali, o sukurta remiantis vienos rumunų reklamos agentūros pavyzdžiu, tačiau jokios informacijos prie reklaminio klipo nebuvo galima rasti.

15min susisiekus su „Mamų unijos“ atstove Justina Mėlinauskaite, ji patvirtino, kad projekto „Vienos kėdės istorija“ idėja yra pasiskolinta iš Rumunijos reklamos agentūros „Jazz Communication“. Rumunų socialinę reklamą galite pamatyti ČIA.

Lietuviškas projekto variantas pradėtas kurti gavus idėjos autorių leidimą.

„Mes turime pasirašę susitarimą su rumunais. Jie mums skolina idėją ir tampa partneriais. Viskas yra teisiškai įforminta. Šiuo metu ruošiame maketus, netrukus pasirodys ir reklaminė medžiaga su jų logotipais. Viską aiškiai iškomunikuosime“, – teigė J.Mėlinauskaitė.

„Mamų unijos“ ir „Jazz Communication“ susitarime numatyta, kad rumunai visose projekto reklamose bus nurodomi kaip partneriai. Idėjos autoriai planuoja atvykti ir į akcijos atidarymo renginį rugsėjo mėnesį.

Kristinos ir Aurelijaus Tumulevičių nuotr./Ineta Stasiulytė
Kristinos ir Aurelijaus Tumulevičių nuotr./Ineta Stasiulytė

Kaip pasakoja J.Mėlinauskaitė, rumunų idėją pasiūlė viena „Mamų unijos“ savanorė. Moterims taip patiko idėja, kad jos netrukus nusprendė susisiekti su jos sumanytojais.

„Idėja pasirodė labai naujoviška ir neįprasta. Koncertinės paramos akcijos lietuviams jau yra atsibodusios, o „Vienos kėdės istorija“ – nustebina ir priverčia giliau susimąstyti apie pačią problemą“, – sakė „Mamų unijos“ atstovė.

Pasak Justinos, akcijos sumanytojai rumunai sulaukę lietuvių kreipimosi labai apsidžiaugė ir iš karto davė leidimą naudotis jų idėja. Jie tikisi, kad ir daugiau šalių inicijuos identiškas akcijas.

Idėja džiugiai pasitikta ir Lietuvoje – vos tik apie ją paskelbus, prisijungti prie jos norą paskelbė ir daugybė lietuvių profesionalų: renginių organizatorių, viešųjų ryšių agentūrų.

Kristinos ir Aurelijaus Tumulevičių nuotr./„Vienos kėdės istorija“
Kristinos ir Aurelijaus Tumulevičių nuotr./„Vienos kėdės istorija“

Akcijos rengėjai tikisi, kad projektą pavyks įgyvendinti greičiau nei per du mėnesius. Ir ryžto jie nestokoja – žada akciją rengti tol, kol bus surinkta reikiama suma – 500 tūkst. eurų.

„Vienas iš tikslų – surinkti trūkstamas lėšas „Šeimos namų“ statyboms. Taip pat norime išreikšti solidarumą šeimoms, kurių vaikai serga vėžiu. Kiekvienas galės pasėdėti toje kėdėje, kurioje niekas įprastai nenori sėdėti. Siekiame, kad žmonės suprastų, jog nė vienas iš mūsų negalime būti apsaugoti nuo tos kėdės, nuo diagnozės“, – pasakojo J.Mėlinauskaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis