Ta pati istorija pasikartojo po keleto metų. Amerikiečių kino filme „Kovos klubas“ („Fight Club“) herojaus Tylerio nuogo torso anatomijoje pamačiau kažką, kuo ne visi vyrai gali pasigirti. Grįžau dėl to į kino salę dar ir dar kartą.
XXX
Tą „kažką“ labai akivaizdžiai vėliau daug metų stebėjau Milane ant podiumo. Tokių merginų, moterų, kaip aš buvo ne viena.
Milano „Metropol“ teatre pristatymo finalas – visada toks pats. „Dolce&Gabbana“ vyrai demonstruoja apatinį trikotažą. Paprastai tai būna aukščiausios kokybės trečiojo šimtmečio tekstilės audinių modeliai. Tačiau demonstruojami ypatingai. Gerokai nuo klubų pasmukusias naujausių kirpimų kelnaites su plačiu elastiku ant juosmens visada paryškina logotipas. Bet elastikas – tai tik pretekstas parodyti ir vėliau parduoti brangią prekę, kurią pati savo partneriui esu ne kartą pirkusi.
Dar nepasibaigė tas laikas, kai nors vienas planetos vyras atsispirtų malonumui save įsivaizduoti su „D&G“ kelnaitėmis. Kaip tobulas modelis ant podiumo.
Ne, šį kartą kalbu ne apie ištreniruotų vyrų anatomijos perfetto (liet. nepriekaištingumą). Ir netgi ne apie „adominali da tartaruga“ (liet. vėžlio šarvo torsas). Taip Milane vadinamas smarkiai ištreniruotas vyro pilvas, toks kietas, jog kiaurai peršviečiami raumenys be minimalaus riebaliuko prilyginami kietam vėžlio šarvui.
Bet dar prieš daugelį metų supratau, jog apsinuoginę vyrai ant mados takelio demonstruodavo tikrai ne ištreniruotą pilvą
Bet dar prieš daugelį metų supratau, jog apsinuoginę vyrai ant mados takelio demonstruodavo tikrai ne ištreniruotą pilvą. Milano viale Piave teatre svečių, tarp kurių – ir mano žvilgsnis krypdavo į vieną vienintelį raumenį. Panašiai kaip Davido Fincherio kino juostoje „Kovos klubas“, kuri aktoriui Bradui Pitui iškovojo Holivudo sekso simbolio titulą.
Bokso kautynių rūsyje vyrai susitinka, kad parodytų, kuris stipresnis. Agresyvumas, vulgarumas, smūgiai kumščiais, srūvantis raumenimis kraujas tai – aukščiausia maskulinizmo išraiška. Kokia bebūtų antipatiška žemos kultūros vyrų dvikova, vis dėlto būtent tokie vyrai labiausiai žavi ir jaudina moteris.
Pasmukusios Brado Pito juodos kelnės atidengia raumenį, kuris, žvelgiant trimis ketvirčais iš šono skiria torsą nuo sėdmenų. Tokia ryškiai įbrėžta klubų linija. Deja, šių dienų vyrai kažkodėl itin retai ja gali pasigirti. Panašias anatomijos detales dažniau galima pamatyti muziejuose antikos laikų skulptūrose. Arba Renesanso skulptoriaus Michelangelo „Dovydo“ balto marmuro skulptūroje, eksponuojamoje Florencijoje šalia Palazzo Vecchio. Skulptūra, praminta „baltukas“, tai – tobulų formų antikos vyras. Į šią skulptūrą Florencijos mamos atvesdavo pasižiūrėti savo dukras prieš vestuves, kad žinotų, kaip atrodo nuogas vyras.
Bet Michelangelo „Dovydo“ raumenimis ir išraiškinga klubo linija gali pasigirti anaiptol ne visi planetos vyrai. O Bradas Pitas – taip. Nuo ko tai priklauso? Man kyla klausimas, galbūt šią enigmą galėtų atspėti profesionalus sporto klubo treneris. Juk būtent jis žino, kaip kiekvieną raumenį ištreniruoti.
Milane ant podiumo išskirtinė garbė rodyti apatinį trikotažą kliūdavo vyrams, kaip tarkime, mano ne kartą kalbintam britui Davidui Gandy, „D&G“ kvepalų reklamos modeliui, kurie turėjo tą keistai išryškėjusį klubų raumenį.
Būtent šis raumuo Holivudo žvaigždei Bradui Pittui padėjo uždirbti milijonus.
Būtent šis raumuo Holivudo žvaigždei Bradui Pittui padėjo uždirbti milijonus
Nekalto veido jaunuolis mėlynomis akimis, išsišovusiais žandikauliais, kviečių atspalvio plaukais – dieviškai gražus, bet kažkodėl neužpylė erotinėmis svajonėmis moterų, suvaidinęs pirmajame legendiniu tapusiame filme „Thelma & Luisa“. Ir šiame filme nuogas jis vaidina sekso sceną. Tačiau po aštuonerių metų, suvaidinęs „Kovos klube“ jau 35-erių – išvarė visus iš proto ir tapo geidžiamiausiu planetos vyru. Priežastis?
Tas puikiai ištreniruotas ir smarkiai išryškėjęs raumuo. O gal tiesiog kaltas režisieriaus meistriškumas, operatoriaus sugebėjimas nukreipti kamerą ten, kur reikia. Specialiai tą raumenį paryškinti, kaip antikos skulptūrose. To užteko, kad Brado Pitto herojus – pasiutęs „Kovos klubo“ mušeika pakerėtų moterys. Kad jos, kaip aš vaikystėje, sugrįžtų pasigėrėti dar ir dar kartą.
Šviesiaplaukio gražuolio žvaigždutė sužibo. Pasaulis lenkėsi atletiškam raumenų kalnui Bradui Pittui. Ir niekas iš jo nereikalavo nieko daugiau, tik nuogo kūno, ištreniruoto raumens, šaltakraujiškos šypsenos kietuose žandikauliuose.
Spauda jį charakterizuodavo vos keliais štrichais – liesas ryžtingas smakras, ledinis savimi pasitikinčio nugalėtojo žvilgsnis, mėlynos akys ir, na, tas keistas raumuo, būdingas Bradui Pittui… Sekso simbolis be konkurencijos. Pradžioje tai patiko sutuoktinei Jennifer Aniston, su kuria kartu bandė deklaruoti pasauliui išskirtinį susidomėjimą modernia architektūra. O, koks Bradas protingas.
Netrukus nugriaudėjo skyrybos su daugybe Jennifer ašarų. Tačiau ašaros nepadėjo ir žmonos vietą pasisavino dar labiau išsilavinusi Holivudo moteris – aktorė Angelina Jolie. Žiniasklaida tūkstančius kartų abejojo nerasdama atsakymo – ach, ir kodėl visoms gražuolėms rūpi pademonstruoti ne tik putlias botulino pripumpuotas lūpas, apvalius užpakaliukus ir siaurą taliją, bet ir intelektą.
Nepilnavertiškumo kompleksą, jos, tos moterys, įvarė greičiausiai ir vargšui Bradui. Po 2005-aisiais pasirodžiusios kino juostos „Ponas ir ponia Smitai“ („Ms.& Mr. Smith“) Holivudo sekso dievukas pasauliui neleido abejoti – harmoningiausia alchemija – su nuostabiausia pasaulio moterimi Angelina. Žavūs įpėdiniai, kurių – net šeši, kartu su įvaikintais didelės šeimos idėja apsvaigino planetą. Pasaulinio garso Holivudo poros misija – išgelbėti „Universo“ (liet. „Visatą“). Bradui tai labai patiko. Kaip intelektualu.
Bet dirbtini dalykai vyksta neilgai. Karmos dėsnis veikia. B.Pittas išdavė savo žmoną Jennifer, jį – paliko Angelina. Bradas net bandė Jenifer atsiprašyti ir atnaujinti ryšį. Bet… „traukinys jau buvo nuvažiavęs“. O Angelina pasiteisino kino fanams, kad sekso simboliui Ponui Smitui vaikai menkai terūpi. Tai kaip su tokiu partneriu „išgelbėsi pasaulį“. Kaltas kas? Ogi žemas Brado intelektas, neslepia Jolie.
Kita moteris – nė kiek ne mažiau ryški Holivudo geltonplaukė žvaigždė Gwyneth Paltrow. Visi pasaulio žurnalai aikčiojo – tokia karšta abipusė meilė, jog Gwyneth nepraleido progos net surengti dvikovą tarp Brado ir buvusio sužadėtinio Harvey Weinsteino. Taip jai norėjosi dar kartą pasigėrėti įtemptais vyrų raumenimis, pasijusti žaviausia planetos moterimi, supurčiusi pasaulio istoriją, kaip moterys graikų mituose. Kaip bebūtų keista, abu vyrai tąkart užuot mušęsi kaip „Kovos klube“, susidraugavo ir net ėmė bendradarbiauti.
Tuo tarpu paparacai nepaleido poros iš akiračio – abu Holivudo gražuoliai – Pittas ir Paltrow, netrukus susižadėję, tapo panašūs vienas į kitą, visai kaip brolis su seseria. Štai net sruogelėmis dažyti Gwyneth ir Brado plaukai – visiškai vienodi. Juk akivaizdu, kad dažyti pas tą patį kirpėją.
„Septyneri metai Tibete“ („Seven years in Tibet“) – šioje kino juostoje pasaulį dar žavėjo Brado Pitto aštrus žandikauliai, smakras ir raumenys. Jis arogantiškai kramto beveik kiekviename savo filme. Tibete jis kramsnoja popkornus, demonstratyviai judina žavius apžėlusius plaukeliais žandikaulius ir Quentino Tarantino juostoje „C‘era una volta a... Hollyvood“ (liet. „Kartą Holivude“). Žandikaulis ir iliadiška plaukų skiauterė – dar vis tokie patys, jauno, pilno potencijos vyro. Vešlūs plaukai, tvirti ir dailūs raumenys kaip Achilo. Kas gi iš mūsų jais nesižavėjo kino juostoje „Troja“? Aš – taip.
Tai kodėl paskutinėje „Oskarų“ įteikimo ceremonijoje Holivudo sekso simbolis atrodė toks vienišas, patetiškas, pernelyg dirbtinai besišypsantis? Ir „varinis“ įdegis jam visai netiko.
Kas atsitiko, klausia paparacai, kad Brado nebelydi jokia moteris? Kodėl jo nebenori niekas? Juk jam dar tik 57-eri? Jei visos pasaulio dailiosios lyties atstovės dar vakar aikčiojo dėl Pitto raumenų, kodėl nėra tos vienintelės?
Jėzau, stebisi ir „kanda“ italai kino žinovai, tikriausiai „Achilui“ prasidėjo hormonų permainos. Jis – sensta. Jo žavūs žandikauliai – jau visai nebežavūs, jį padengė riebaliukai. Argi nematote? O kine jis jau nebegali viešai parodyti savo raumenų, „vėžlio šarvo“ pilvo, tos išraiškingos lyg Michelangelo „Dovydo“ klubo linijos.
Todėl rodo... savo intelektą.
„Oskarų“ ceremonijoje jam buvo suteikta misija įteikti nugalėtojo statulėlę iš Pietų Korėjos kilusiai aktorei Yuh Jung Youn. Juk ir Bradas Pittas „pridėjo ranką“, kuriant laureatės filmą. Puiku. Sekso simbolis statulėlę įteikė. Bet to jam buvo negana. Jis nesugebėjo laiku nuo scenos pasišalinti, kaip reikalauja protokolas.
Bradas staipėsi priešais fotografus, pozuodamas, tarsi būtų 71-erių metų korėjietės sužadėtinis.
Ne tik staipėsi, bet kartu išlydėjo aktorę į užkulisius. Ir atstojo nuo jos tik tada, kai išgirdo visai nelauktą verdiktą. Vienos per klaidą pakliuvusios į ceremoniją jaunos žurnalistės, dar vis apsvaigusios nuo erotiškojo Brado grožio, intriguojančiai pasiteirauta: „Yuh Jung You, kuo jums kvepia sekso simbolis – B.Pittas?“. Korėjietė pasidygėjusi atšovė: „Atleiskite, gerbiamoji, bet aš ne šuo, kad jį uostyčiau.“
Yra laikas kvepėti, yra laikas uostyti.
Yra laikas lavinti raumenis, yra laikas intelektui puoselėti.
Sėkmės, Pittai.