„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

J.Šeduikytės animacinis filmas debiutavo Lietuvoje: premjeroje – pokalbiai ir muzika

Penktadienio vakarą „Kino pavasario“ gerbėjai rinkosi į kino teatrą, esantį sostinėje. Jame buvo rodomi trumpametražiai filmai. Vienas jų – Jurgos Šeduikytės animacinis filmas „Mora Mora“, kurį atlikėja kūrė kartu su komanda. Čia netrūko ir pokalbių, mat po peržiūrų vyko diskusija su kūrėjais.
Jurga Šeduikytė
Jurga Šeduikytė / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Penktadienio vakarą „Forum Cinemas Vingis“ kino teatro ekranuose sužibo Jurgos Šeduikytės animacinis filmas „Mora Mora“. Prieš filmo lietuvišką premjerą skambėjo ir muzika – atlikėja dainavo filmo garso takeliu tapusią dainą „Home“.

Pasibaigus peržiūroms vyko diskusija su visų rodytų filmų kūrėjais. Jie pasakojo apie idėjas, dėkojo savo kūrybinėms komandoms ir dalijosi įspūdžiais.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Susitikimas su lietuviškų trumpametražių filmų kūrėjais
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Susitikimas su lietuviškų trumpametražių filmų kūrėjais

Ne vieną meno šaką įvaldžiusi Jurga diskusijos metu paminėjo, kad, pasitelkdama kūrybą, transformuoja tai, kas nepatinka, į tai, kas patinka. Apie „Mora Mora“ idėją, gimusią iš sapnų, susapnuotų per visą gyvenimą, atlikėja anksčiau yra pasakojusi ir portalui 15min.

„Aš juos užsirašinėdavau į knygutę. Vieną dieną juos perskaičiau ir supratau, kad sapnai primena filmus. Kiekvienas turėjo struktūrą, fabulą, vedimą, vystymąsi. Tiesa, dažniausiai jie būdavo labai sunkūs, matyt, atliepė tuometinę vidinę būseną. Kai nemokėjau jų skaityti, sapnai mane labai gąsdindavo“, – kalbėjo J.Šeduikytė.

„Tam, kad juos išsiaiškinčiau, kreipiausi į psichologą Gintarą Šmatavičių, taip ir susipažinome. O tuomet jau prasidėjo kiti dalykai, kai jis pasiteiravo, ar kartais nėra sunku dėl to, kad savęs nepažįstu. Tada papykau, o vėliau ėmėme spręsti nuo vaikystės neatsakytus klausimus, kol prisikapsčiau arčiau esmės. Sapnai dingo iš mūsų pokalbių, nes supratau, kad jie – užkrauti kūrybine medžiaga ir net nebėra mano.

Tai – visiems bendros būsenos ir archetipai, apie kuriuos kalbėjo ir analitinės psichologijos kūrėjas Carlas Gustavas Jungas. Tai – atpažįstami simboliai – juos sapnuoja visi: audra, tornadas, potvynis, kai jauti, kad vanduo kyla ir nežinai, ar išsigelbėsi, scenoje stovintis pusnuogis vaikas, kuriam reikia ką nors sakyti prieš auditoriją, klaidos egzamino metu ir taip toliau. Esu sapnavusi net ir religinius sapnus – jų filmuke nėra, bet užuominas galima pastebėti“, – pridūrė Jurga.

J.Šeduikytė dėkojo savo kūrybinei komandai. Kiek anksčiau atlikėja prisipažino, kad ją rasti nebuvo lengva.

„Buvau parašiusi tokį scenarijų, kurio niekas nesuprato, bet turėjau idėją ir sugebėjau įtikinti kūrybinę komandą. Esu labai dėkinga prodiuserei Giedrei Burokaitei, kuri patikėjo, ir Robertui Neveckai, surinkusiam animatorių komandą. Visas filmas – pieštas ranka, todėl ilgai užtrukome – kūrėme porą metų.

Su pirmuoju scenarijumi filmas laimėjo „Baltic Forum Pitching“ konkursą. Tuomet išvažiavome į scenarijaus rašymo kursus. Ten aš supratau, kiek daug komplikuotų dalykų reikia išmesti ir ką reiškia išgryninti idėją taip, kad ją galėtum atskleisti vienu sakiniu. Kai pavyko tai padaryti, visi kiti dalykai jau ėjo kaip per sviestą. Žinoma, dėka profesionalios ir labai stiprios komandos. O režisiere tapau, nes visi sakė, kad tik aš pati žinau, ko noriu, ir niekas nenorėjo apsiimti šios rolės. Tad reikėjo greitai apsispręsti, nes pretendavome gauti finansavimą“, – 15min sakė Jurga.

Prie projekto įgyvendinimo prisidėjo gamybos kompanija „Meno avilys“. Animacinio filmo trukmė – 10 minučių. Scenarijaus autorė, režisierė ir kompozitorė J.Šeduikytė į pagalbą pasikvietė animacijos režisierių ir animatorių Robertą Nevecką, prodiuserę Giedrę Burokaitę, fonų dailininką Gediminą Skyrių, animatorius Liną Vaiškūnaitę, Pijų Balkaitį, Pijų Čeikauską, Justiną Erminą ir garso režisierių Vytį Puroną.

„Mora Mora“ pasakoja apie tai, kaip maža mergaitė Mora keliauja po ištuštėjusį fantastinį pasaulį, atspindintį jos emocijas. Išsigandusi tamsaus iš jūros kylančio šešėlio, mergaitė užsiropščia ant fortepijono, plūduriuojančio vandenyje, ir, spausdama klavišus, atranda savo galią sukelti vėją.

Audra nubloškia fortepijoną ir jame pasislėpusią mergaitę į krantą. Mora supranta, kad šešėlis išsigelbėjo kartu su ja. Apimta baimės žvilgtelėti į tai, kas tūno ant fortepijono, ji pasileidžia pakrante miško link. Padaras Su Skyle Galvoje seką ją, rankiodamas po visą mišką išsibarsčiusius fortepijono klavišus ir tiesdamas juos mergaitei.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Susitikimas su lietuviškų trumpametražių filmų kūrėjais
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Susitikimas su lietuviškų trumpametražių filmų kūrėjais

Už vieno medžio susidūrusi su Padaru, Mora pamato, kad jis – jos emocijų atspindys. Tolimesnės kelionės metu per žiemos sukaustytą mišką, gelbėdamas mergaitę nuo speigo Padaras sušąla. Iš jo surinktų klavišų Mora sukuria vėjo vargonus ir išsklaido Pasaulį dengiančius debesis bei pažadina švelnią ir juokingą Padaro pusę – smagiai kojomis tapsintį ir viskuo besistebintį Padarėlį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“