J.Statkevičius: apie lietuvių beskonybę ir komentatorius suplyšusiais „triusikais“

Dizaineris Juozas Statkevičius žodžių į vatą nevynioja: vis dar esame tauta, kuriai nerūpi grožis, per pandemiją žmonės kaip reikiant apsileido, o sportą ir sveiką mitybą pakeitė besaikis kotletų valgymas. Vis dėlto, J.Statkevičius pozityvumo nepraranda – naujos kolekcijos pristatymui besiruošiantis kūrėjas teigia, kad į viską reikia žiūrėti su humoru bei šviesti visuomenę, o pasaulį išgelbės grožis, menas ir kultūra.
Juozas Statkevičius
Juozas Statkevičius / Mikita ir 15min nuotr.

Šiuo metu J.Statkevičius gyvena pasiruošimo didžiausiam Lietuvoje mados renginiui nuotaikomis. Lapkričio 17-osios vakarą Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ dizaineris ruošia įspūdingą aukštosios mados reginį, kuriame pristatys 2022 metų pavasario ir vasaros kolekciją. Eilę metų neprilygstamus kolekcijų pristatymus rengiantis dizaineris sako, kad šie metai – kitokie. Dėl pandemijos pasikeitęs pasaulis diktuoja ir renginių organizavimo taisykles, todėl pastarieji mėnesiai garsiam dizaineriui – lyg lėkimas amerikietiškais kalneliais, rašoma pranešime spaudai.

„Šis laikotarpis mane veda iš proto. Žmonės tikrai nesusigaudo ir nesupranta, ką reiškia tokiu metu kažką organizuoti ir daryti. Pirmiausia, viskas brangsta, taip pat yra didelė rizika, kad valdžia uždraus renginius pakilus užsikrėtimų atvejų skaičiui. Aš niekada gyvenime negalvojau, kad darant kolekciją reikės rūpintis ir tokiais dalykais. Jeigu anksčiau galvą skaudėdavo nuo visokių blakstienų, gėlių, makiažų, šukuosenų, o dargi ir drabužius reikia pabaigti, tai šiemet turime rūpintis ir pandeminiais klausimais“, – sako pristatymui besiruošiantis J.Statkevičius.

Vis dėlto, garsiausias šalies mados kūrėjas mato ir šviesiąją pandemijos pusę. Žmonės išsiilgę renginių, tad dovanoti šventę tokiu laikotarpiu – didelis malonumas.

„Visi nori ateiti, pasipuošti, pabūti kartu. Mada yra būtent ta sritis, kur žmonės gali ateiti pasižiūrėti ir į kitus, ir į save. Tokio masto renginys vyksta tik kartą metuose, o tą darau jau tris dešimtmečius. Bet nereikia pamiršti, kad renginio visuma yra labai didžiulio ir sudėtingo darbo vaisius, sudėtingas procesas ir, reikia pripažinti, ne kiekvienas tą moka padaryti“.

Dizaineris neslepia, kad kiekvienais metais patyliukais pamąsto, kad kolekcijos pristatymą rengia paskutinįsyk: „Iš vienos pusės šis procesas man yra labai malonus, iš kitos pusės – visą laiką sau kartoju, kad darau tai paskutinį kartą. Tik niekam to nesakau, kaip kai kurie mėgsta. Keikiuosi, kad neapsimoka, kad finansinė situacija Lietuvoje nėra kaip Londone, Paryžiuje ar Niujorke. Juk žinote, kad perkamoji galia pas mus nukreipta į dėvėtų drabužių ir pigaus maisto parduotuves, o mada pas mus visada buvo nuošalyje“.

Mikita nuotr./Juozas Statkevičius
Mikita nuotr./Juozas Statkevičius

Kritiškai apie lietuvių stilių pasisakantis J.Statkevičius pastebi, kad požiūris į aukštosios mados kultūrą vis dar yra sustabarėjęs, o Lietuva niekad neišlipa iš postsovietinio mąstymo.

„Visoje Europoje esame patys rytietiškiausi. Atkreipkite dėmesį, kaip žmonės rengiasi Paryžiuje ir kaip Šeškinėje. Tuo viskas ir pasakyta. Jeigu stiklinis namas kur nors pas mus stūgso, tai dar nereiškia, kad mes Europa. Be to, per šią pandemiją lygis pasmuko kaip reikiant žemyn – žmonės yra tingūs, jiems patogu su treningais ir su lėkštute prie televizoriaus“, – juokiasi J.Statkevičius.

Juozas neslepia, jog tiki, kad grožis išgelbės pasaulį, o kultūra ir menas – pačios svarbiausios mūsų gyvenimo sritys.

„Pirmiausia reikia nusirengti prieš veidrodį, pasižiūrėti ir tik tada apsirengti. Man atrodo, kad Lietuvoje yra labai daug apsileidimo. Ir žinote, kas mane labiausiai erzina? Kad manęs jau niekas nebeerzina, man vienodai šviečia. O abejingumas yra pats baisiausias dalykas, tačiau tu negali visos Lietuvos nuvesti už ausų, parodyti, paaiškinti“, – sako jis.

J.Statkevičius sako, kad lietuvių požiūris tampa matomas interneto platybėse, kai komentatoriai pasijaučia visažiniais ir kritikuoja įvairių renginių dalyvių stilių. Tačiau net tie, kurie daro stiliaus klaidas, dizainerio nuomone, bent jau stengiasi, o nesėdi rankų sudėję: „Neklysta tie, kurie stovi kitoje kompiuterio ekrano pusėje ir viską žino. Jeigu jūs juos pamatytumėte, tai jie ir be dantų, ir su suplyšusiais triusikais. Didžiausi komentatoriai yra tie, kuriuos seka dvylika žmonių, o iš jų – mama, teta ir katė“.

Mikita nuotr./Juozas Statkevičius
Mikita nuotr./Juozas Statkevičius

Dizaineris pažymi, kad į jo kritiką reiktų taip pat žvelgti su humoru. Instagrame tūkstančius peržiūrų renkantys J. Statkevičiaus reportažai – puikus pavyzdys, parodantis, kad žmonės yra pasiilgę pozityvumo, tad galbūt dizainerio vaizdo įrašai bent vieną žmogų paskatino kažką gyvenime keisti.

„Mano reportažai yra yra tiesiog žaidimas, tai jau geriau padarai kažkokį reportažą ir žmonės sužino apie mūsų madų namų produktus, sužino apie knygas, sužino apie kvepalus. Dabar viskas yra socialiniuose tinkluose, kiekvienas turi būt šiuolaikiškas. Be to, tai, ką žiūrime per televiziją, yra niekai, o mano reportažai juokingi, ironiški – tuo jie patraukia žiūrovą. Visokių blogerių ir influencerių yra kaip nepjautų šunų, tačiau maža dalis jų kuria įdomų turinį. Įdomiausia, kad daugiausia peržiūrų sulaukia vaizdo įrašai, kuriuose gaminu su mama patiekalus“, – juokiasi J.Statkevičius.

J.Statkevičiaus mama – viena dažniausių jo reportažų herojų, o kai kuriuos vaizdo įrašus pats dizaineris žiūri po keletą kartų: „Mano mama yra labai linksma. Tai žvengiu balsu. Kažkaip pamiršti tas problemas, išsikvatoji ir sukuri šventę kitiems“.

Dizaineris tiki, kad jo kuriama šventė – naujos kolekcijos pristatymas – taps grožio doze, gelbėjančia pasaulį, įkvėpianti eiti pirmyn, nepasiduoti ir pasitempti: „Aš niekuomet neleidžiu žmonėms atsipalaiduoti ir vis primenu, kad kas nerizikuoja, tas negeria šampano“.

Naujausią kolekciją dizaineris Juozas Statkevičius pristatys jau lapkričio 17 dieną, Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis