Dizaineris gerai žinomas ne tik dėl savo kūrinių, efektingo šou, bet ir nepataisomo polinkio tempti laiką iki paskutinės minutės.
Kolekcijos pristatymas, turėjęs prasidėti sekmadienį 18 val., vėlavo mažne valandą, o sausakimšose arenos erdvėse žmonės glaustėsi pečiais tarsi silkės statinėje. Nepaisant to, niekas nesiskundė ir kantriai laukė Juozo Statkevičiaus paruošto madų reginio.
Galiausiai atsidarius „Siemens“ arenos durims ir visiems užpildžius tuščias sėdimas vietas, bei tylos minute pagerbus Latvijoje įvykusios tragedijos aukas, prigeso šviesos, ir scenoje pasirodė ne manekenės, o… karatistai. Po kelias sekundes trukusio pastarųjų pasirodymo publikoje nuvilnijo juokas ir kuždesiai: „Kas čia buvo?“.
Užgrojus rytietiškai muzikai ant podiumo pagaliau pasirodė pirmos šešios manekenės. Dizaineris niekuomet savo madų šou nerengia ant tradicinio, pailgo podiumo. Jo podiumas primena geometrines formas, struktūras bei architektūrinius motyvus. Šiemet jis priminė labirintą, kurio takeliai buvo atskirti smulkia skalda, o jo viduryje stūksojo blizgantis akmuo.
Pirmiesiems modeliams žingsniuojant podiumu, galėjai justi, kad šiai Juozo kolekcijai įtakos turėjo Rytų šalys. O jei dar tiksliau – Japonija. Kurtus modelius papuošė su šia šalimi sietinos detalės skrybėlės, skėčiai, japoniški kaspinai suknelių gale ir netgi manekenių makiažas bei šukuosenos, tiksliau, perukai.
Tiesa, kita Juozo pristatytos 2014 metų pavasario-vasaros kolekcijos linija – elegantiškoji retro klasika. Horizontaliomis klostėmis vilnijančios moterų suknelės, peteliškės ir vyriškos skrybėlaitės.
Spalvos ir raštai
Dizainerio kolekcijoje vyravusios spalvos: balta, kreminė, raudona, smėlinė arba safari, ruda, apelsininė, ryškiai oranžinė bei geltona, vyšninė, slyvų, mėlyna, juoda, rožinė. Tarsi nieko naujo, juk visiems, sekantiems stiliaus naujienas, be didesnių klausimų aišku, kad šiais metais tokios spalvos madingos, o balta ir juoda – nemirštanti klasika.
Dauguma modelių buvo vienspalviai, raštuoti arba juose žėrėjo kokia nors ryškiaspalvė detalė. Jokios bereikalingos ir neskoningos eklektikos, viskas apgalvota. Juodais kostiumėliais vilkinčių manekenių talijas puošė žalios arba ryškiai rožinės virvės ir tokios pat spalvos stiletai. Baltiems kostiumams parinktos juodos detalės – peteliškės, diržai, ar ginklų dėklus primenantys raiščiai.
Nors raštuotų drabužių – dryželiais ar gėliniais motyvais – buvo tiek pat daug, kiek ir vienspalvių, pastarieji ėmė viršų.
Galbūt labiausiai visų dėmesį patraukė ryškiai oranžinės ir geltonos spalvos klasikinio kirpimo modeliai moterims ir vyrams. Šie ne tik rėžė akį, bet ir buvo gana ekstravagantiški. Pavyzdžiui, dideli kaspinai moterims po kaklais, o vyriškojo versijoje vietoje kaklaraiščio kybojo vėžys. Pasidabinęs ryškiai geltona eilute podiumu žingsniavo ir Rusijos baleto primarijus Nikolajus Ciskaridzė.
Reikia pripažinti, kad šie, reivu alsuojantys, itin blizgūs ir jaunatviški modeliai puikiai atspindi pastarojo laiko J.Statkevičiaus aprangą – paaugliškas maksimalizmas ir ryškios detalės.
Siluetas
Kadangi kolekcijoje vyravo dvi siužetinės linijos, drabužių siluetai jas turėjo atitikti. Greta vėjyje plazdančių, kūno neįrėminančių modelių ėjo griežta klasika papuoštos manekenės. Dizainerio pristatyti modeliai dar kartą įrodė, kad moterys su vyriško kirpimo kostiumais – klostuotomis kelnėmis arba šortais ir plačiapečiais švarkais – gali atrodyti ne tik stilingai, bet ir elegantiškai bei gana seksualiai. Trumpai tariant, klasikinis ir elegantiškas drabužių modelių kirpimas – Juozas Statkevičius couture prekinis ženklas.
Reziumuojant, kolekcijoje karaliavo klasikinis kirpimas su šmaikščiais, rytietiškais arba retro elementais. Kartais modelius puošė ryškiaspalvės detalės, kartais – modernios, origami lankstinius primenančios formos.
Medžiagos, aksesuarai ir detalės
Aksesuarų ir detalių kiekviename modelyje buvo gausu. Jei manekenių ir manekenų galvų nepuošė skrybėlės ar improvizuotos ir tinklinės medžiagos padarytos skrybėlaitės, jų talijomis vijosi virvės, rankose ir ant pečių kybojo kuprinės ir rankinės, o klasikinių kostiumėlių nugaras puošė kaspinai.
Kalbant apie nugaras… J.Statkevičius šioje kolekcijoje daug dėmesio skyrė būtent joms. Retas kolekcijos modelis buvo puošnus ir elegantiškas iš priekio. Moteriškų ir net vyriškų kolekcijos modelių nugarose vijosi medžiaginės gėlės, jau minėti japoniški kaspinai, klostės ir panašios puošmenos.
Medžiagos, savo ruožtu, taip pat buvo prabangios. Netikėti odos deriniai, pavyzdžiui, klasikinis vyriškas kostiumas pasiūdintas iš sodriai mėlynos odos. Ilgos, šilkinės, blizgiais žirniukais nusėtos suknelės, kostiumėliai su permatomomis nugaromis – tai tik maža dalis prašmatnios elegancijos, kurią sekmadienio vakarą pademonstravo J.Statkevičius savo kolekcijoje.
Sulaužyta tradicija
Ne vienas tikėjosi, kad paskutiniu kolekcijos modeliu bus Juozo numylėta manekenė Ditė Antanaitytė. Tačiau, tradicijos yra tam, kad vieną dieną jas kas nors sulaužytų. Pasipuošusi baltu, itin stilingą geišą primenančiu kimono, paskutinė podiumu žengė Edita Vilkevičiūtė.
Šios kolekcijos modeliu tapo ir dainininkas Martynas Kavaliauskas. Pasipuošusios efektingomis kolekcijos suknelėmis podiumu žengė Asta Valentaitė, Jurgita Jurkutė-Širvaitė. Pastarosios palaikyti atvyko jos vyras Rytis Širvaitis.
Po kolekcijos – be barzdos
Visa kolekcija buvo kupina netikėtumų ir staigmenų. Vieną jų paruošė pats dizaineris. Pasirodžius visiems kolekcijos modeliams dizaineris ant podiumo pasirodė ne kartu su tuntu manekenių, o vienas. Tarsi paskutinis samurajus – nuo apdarų iki šukuosenos – jis lėtai plaukė podiumu.
Pasiekęs podiumo vidurį, visiems plojant bei mėtant gėlių pumpurus, dizaineris stabtelėjo ir… nusiplėšė savo barzdą. Publikoje kaipmat kilo dar aistringesnių plojimų banga.
Galiausiai visos manekenės paskutinį kartą pasirodė scenoje, o „Siemens“ arenoje gausiai susirinkusi Juozo kūrybos gerbėjų minia pamažėl ėmė skirstytis. Viskas, kas gera, visuomet turi pabaigą.
Garsiausios mados pasaulio atstovės
Juozo Statkevičiaus kolekcijos – nenuspėjamos ir dažnai laužančios standartus. Vienais metais joje gausu stebuklinių pasakų motyvų, kitais – dizainerio įkvėpimo šaltiniu tampa vienas garsiausių Vėlyvojo Renesanso tapytojų Giovanni Battista Moroni. O ką gi jo mados gerbėjai išvys šiemet? Iki pat sekmadienio vakaro buvo nežinia.
Likus kelioms dienoms iki didelio ir itin laukiamo kolekcijos pristatymo dizaineris apie savo sukurtus modelius vis dar kalbėjo mįslingai. Tačiau ištikimiems savo kūrybos gerbėjams pažadėjo: „Podiumu žengs garsiausios mados pasaulio atstovės“.
Žinoma, nieko nebestebina Ditė Antanaitytė – dizainerio dievinama manekenė, bene kiekvienais metais tampanti jo finaliniu modeliu. Tačiau šiais metais J.Statkevičius neapsiribojo vien tik ja.
Specialiai dėl Vilniaus „Siemens“ arenoje pristatytos 2014 m. pavasario-vasaros Juozo Statkevičiaus kolekcijos į Vilnių atskrido ne viena mados industrijoje žinoma ir atpažįstama lietuvė.
Modelis Evelina Sriebalytė stilingiausiam lapkričio vakarui atvyko iš Paryžiaus, manekenė Kristina Petrošiūtė atskrido iš Milano. Kolekcijos podiumu žengė ir Londone gyvenanti Julija Steponavičiūtė, o garsiausia Lietuvos manekenė Edita Vilkevičiūtė į gimtinę vienam vakarui atskrido iš „niekada nemiegančio“ svajonių miesto Niujorko.
Dar viena Juozo Statkevičiaus kūrinius demonstruojanti garsi moteris – aktorė, televizijos laidų vedėja Jurgita Jurkutė-Širvaitė. Jai, žinia, dizaineris ne kartą žarstė komplimentus ir tikino, kad ne jo apdarai puošia moterį, bet atvirkščiai Jurgita puošia juos.