Kaip neprapulti internete pagal Tadą Vidmantą

Parodykite, kas nėra girdėjęs, kas yra režisierius, scenaristas, kūrybininkas ir tinklaraštininkas Tadas Vidmantas. Jis žinomas ne tik už savo filmus, bet ir už pašėliojimus ar „pasivažinėjimus“ internete. Šiandien Tadas dalinasi savo patirtimi, kaip neprapulti ir netgi susilaukti dėmesio neaprėpiamame pasauliniame tinkle.
Tadas Vidmantas
Tadas Vidmantas / Vytauto Dranginio nuotr.

– Apie tave ir tavo kūrybinę veiklą žmonės sužinojo internete, socialiniuose tinkluose. Kokia tavo istorija ir kaip internetas padėjo tau pasiekti to, ką esi pasiekęs dabar?

– Iš pradžių tiesiog turėjau savo puslapį iš kurio buvo galima parsisiųsti mano vaizdo įrašų. Pirmiausia tai buvo mano „Pravda 1 minutė“ filmukai ir šiaip pakvailiojimai su draugais po pamokų. Paskui atsirado „Youtube“ ir viskas pasikeitė. Pasiekti žiūrovą pasidarė gerokai lengviau. Jei ne „Youtube“ ir kitos video platformos, nežinau, ką dabar daryčiau. Dabar, kol nepradėjau kurti pilnametražių, pagrindinė mano kūrybos erdvė yra „Youtube“.

– O kaip pritraukti dėmesį su savo kūryba? Kokia ji turėtų būti, kad neprapultų visame interneto šiukšlyne ir ne šiukšlyne?

– Savita, įdomi, aktuali, originali, drąsi. Negalima daryti nieko vidutiniškai. Turi būti labai gerai, labai blogai, labai įdomiai ir t.t.

– Ar įmanoma iš to uždirbti? Kaip?

– Įmanoma. Jei gerai varysi, anksčiau ar vėliau kas nors užsinorės, kad tai padarytum ir jiems. Yra ir kitų būdų – „Youtube“ monetizacija, savo produkcijos pardavimas internetinėse parduotuvėse. Viskas priklauso nuo to, ką darai ir kiek tavyje verslininko.

– Kūrėjai internete dažnai siekia paramos. Ką manai apie „crowdfunding“? Ar pačiam yra tekę juo užsiimti? Kaip sekėsi?

– Bandžiau, nepavyko. Filmams ir kitiems nematerialiems dalykams sekasi gerokai prasčiau nei daiktams. Norint surinkti visą sumą reikia stipriai dirbti. Neužtenka vien tik paleisti kampaniją ir laukti.

– Kaip „crowdfunding“ projektams neprapulti visame sraute? Gal žinote gerų ar įsimintinų pavyzdžių? Kodėl jie įsimintini?

– Nuolat ir visur apie save priminti, aukotojams pasiūlyti kažką originalaus ir vertingo, kaip padėką, nuo pat kampanijos pradžios iki galo būti įdomiu ir suteikti tą ypatingą „aš prie to prisidėjau“ jausmą. Aš pats, prisipažinsiu, retai remiu kitus meno ar kino projektus, nes mieliau tuos pinigus panaudoju saviems. Bet neseniai Indiegogo.com platformoje „įmečiau“ šiek tiek dokumentiniam filmui „Alexander The Grand“ apie lietuvį, kuris kažkokiose džiunglėse tapo vietinių indėnų dievu. Nes noriu jį pamatyti. (Nuoroda į filmą)

VIDEO: Alexander The Grand (English sub)

– Koks būtų tavo receptas siekiantiems susilaukti dėmesio internete?

– Vieno ir konkretaus tikrai nėra. Internetas yra nenuspėjama ir nuolat stebinanti vieta. Tarsi kokia Kauno savivalda... Jei internete hitu gali tapti toks dalykas kaip „Harlem Shake“, tuomet kas negali? Bet šį tą visgi galiu patarti – daryti nuolat. Jei padarius vieną dalyką, jis nepavyko, nereiškia, kad nepavyks penktas arba dvidešimt antras.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis