15min kalbinta Indrė Stonkuvienė sakė, kad darbai šiuo laikotarpiu nuomonės formuotojams nesustoja. Priešingai – jaučiamas stiprus suintensyvėjimas, nes namuose esantys žmonės intensyviai naudojasi socialiniais tinklais, vos tik pasidalinus nauja informacija renkamos rekordinės peržiūros.
Tad, kaip sako žinoma moteris, mąstantis, situacija mokantis pasinaudoti žmogus net ir tokiomis sąlygomis gali rasti būdų, kaip užsidirbti. Tad ar šis laikotarpis nuomonės formuotojams išties yra aukso amžius?
Užsakovų karantino metu padaugėjo
I.Stonkuvienė pritaria, jog šiuo metu dėl reklamos besikreipusiųjų yra daugiau. Nors socialinių tinklų žvaigždė nedirba su jokia agentūra, ji pastebi pavienių asmenų, besikreipusių dėl reklamos, suaktyvėjimą. „Vieni išėjo, atsisakė reklamos, o kiti atėjo, atsirado naujos veiklos“, – sakė moteris.
Anot jos, dabar už vieną instagramo story įrašą galima užsidirbti ir 1000 eurų. Tiesa, apie tai, kaip situacija klostysis vėliau, kiek bus įmanoma uždirbti, kalbėti ji nesiryžo, nes esą laiko dar prabėgo nedaug, tad spręsti apie ateities planus yra gana sudėtinga.
„Man, kaip ir visiems, visa tai yra šviežia, todėl kalbėti apie ateitį yra sunku. Tiesiog stengiuosi įprastai leisti laiką, daryti viską, kad nesijaustų karantinas, nes išties nėra jauku, jog mes esame uždaryti. Draudimą bandau paversti kažkuo kitu. Tad šiandien mes galime leisti sau pailsėti, skirti sau daugiau laiko pabūti namuose, juos išsišveisti ir sugalvoti naujų veiklų“, – pozityvius aspektus stengėsi įžvelgti I.Stonkuvienė.
Būtent dėl karantino I.Stonkuvienė pradėjo ir naują projektą, kurio metu bendrauja su žinomais žmonėmis socialinių tinklų platformose. „Karantino metu yra palankus metas atgaivinti socialinius tinklus, susidaryti žmonių sąrašą, paskambinti jiems, paklausti, kaip sekasi, kaip jie laikosi, kaip jie gyvena. Su žinomais žmonėmis per tiesiogines transliacijas bendrausime, žaisime žaidimus nuotoliniu būdu“, – pasakojo moteris ir užsiminė jau dabar sėkmingai sulaukusi daugybės šio projekto įrašų peržiūrų.
Drauge nuomonės formuotoja pastebėjo vieną itin gražų momentą – anot jos, vadinamieji influenceriai šiuo metu bando padėti mažiems verslams ir juos reklamuoti, nors toks atvejis ir ne visai apsimoka.
Daugėja neapmokamų reklamų
Jai antrino ir 15min kalbintas Naglis Bierancas-Naglimantas. Anot jo, nuomonės formuotojai šiuo metu atsakingai vertina situaciją, nesiima visų užsakymų, neskuba reklamuoti visko iš eilės. Ir pabrėžia, kad šiuo metu daug dalykų jis reklamuoja be užmokesčio.
„Žiūrime į viską atsakingai, net atsiranda tendencija dalytis dalykais, kurie yra ne reklaminiai, tu už juos pinigų negauni, bet norisi pasidalinti, padėti žmogui. Atsiranda ne partnerystė, o pagalba“, – pasakojo „influenceris“.
Jis užsiminė, kad pats reklamavo Roberto Kalinkino produkciją, tačiau už tai jokių pinigų neprašė. „Norisi padėti draugams. Taip pat norisi pasidalinti pagalbos prašymais, kur ieškoma savanorių, kad juos pamatytų kuo daugiau žmonių. Štai mačiau Kaune „Karštoji linija“ prašė pasidalyti pagalbos prašymu, taip pat Savanorių koordinavimo centras... Norisi prisidėti dėl visų bendrybės ir nėra jokios kalbos apie pinigus“, – gražią misiją pabrėžė nuomonės formuotojas.
Vis dėlto, kitaip nei I.Stonkuvienė, N.Bierancas dirba su agentūra, tad jo situacija yra kiek kitokia. Nors peržiūrų skaičius, kaip jis pastebėjo, yra gerokai didesnis, dėl didesnių gaunamų sumų nėra tikras. „Tie, kas dirba ir atstovauja patys sau, gal yra kitokioje situacijoje“, – teigė nuomonės formuotojas.
Jis pridūrė, jog jo partnerystės su verslu yra ilgalaikės, tad dalį jų teko atidėti dėl visiems suprantamų priežasčių – sustojusios veiklos. „Mano atveju dalis partnerysčių yra šiek tiek nukeltos. Šiuo laikotarpiu viskas yra ypač sujautrinta ir imti ką nors reklamuoti, kai žmonėms yra svarbesnių dalykų, irgi yra gan neteisinga. Negaliu sakyti, kad viskas sustojo, bet kol kas nežinau“, – komentavo vyras.
Influenceriai – pigus būdas pasiekti auditoriją
Agentūros „Influenceriai.lt“ įkūrėja Laura Aleksandravičė sutinka, kad šis laikotarpis nuomonės formuotojams atnešė geresnes peržiūras ir gal kiek kilstelėjusį pelną, tačiau pabrėžia, kad džiaugtis anksti nereikėtų.
Reklamos užsakovai, kurie dėl karantino sustabdė veiklą, žinoma, atidėjo komunikaciją ir nuomonės formuotojų kanaluose. Tie prekių ženklai, kurie uždarė fizines prekybos vietas, bet turi galimybę prekiauti internetu, adaptavo komunikaciją ir toliau sėkmingai tęsia darbą su nuomonės formuotojais, stengdamiesi nukreipti savo sekėjus į el. parduotuves.
Šiuo metu daugiausia naujų užsakymų sulaukiama būtent iš įvairių el.prekybos atstovų, kurie neturi fizinių parduotuvių ir nepatiria didelių nuostolių – nuo platų asortimentą turinčių el.parduotuvių iki specializuotų.
Aktyviai komunikaciją nuomonės formuotojų kanaluose taip pat tęsia ir šiuo metu aktyviausiai dirbantys prekybininkai – vaistinės, prekybos tinklai, tačiau, kaip sako L.Aleksandravičė, svarbu pastebėti, kad jie neskatina kuo dažnesnio apsipirkimo, atvirkščiai, edukuoja vartotojus, kaip šiuo metu apsipirkti protingai, atsakingai ir saugiai.
„Tikrai yra prekių ženklų, kurie dėl esamos situacijos buvo priversti sumažinti savo bendrus reklamos kampanijų biudžetus arba tiesiog perskirstyti juos, atsisakydami reklamos fizinėse prekybos vietose ir pan.
Influenceriai, lyginant su kitomis reklamos priemonėmis, yra tikrai pigus būdas pasiekti savo auditoriją, nes prekės ženklui nereikia rūpintis reklamos kūryba ir gamyba, užtenka surasti tinkamą nuomonės formuotoją žinutei perduoti – turi ir kūrybą, ir gamybą, ir sklaidos kanalą už vieną kainą“, – sako agentūros įkūrėja, pabrėžianti, kad įgyvendinant prekių ženklų reklamas labai svarbu tinkamas nuomonės formuotojo parinkimas, kad tai atitiktų auditorijos demografiją, esamą padėtį.
Anot L.Aleksandravičės, kol kas neteko pastebėti, kad prekių ženklai skubėtų nutraukti sutartis. Dalis reklamos užsakovų, kurie atidėjo kampanijas, jas vykdys ir pasibaigus karantinui, todėl tiesiog perkeliama paslaugos teikimo data. Tiesa, prekių ženklams iššūkių netrūksta, todėl prašoma kantrybės ne tik pirkėjų, bet ir socialinių tinklų veikėjų.
„Jie taip pat peržiūri savo komunikacijos planus ir atitinkamai reaguoja į besikeičiančią situaciją. Jei reklamos užsakovas pakeičia komunikacijos idėją (net ir du kartus per dieną) ar atideda suplanuotą kampaniją – būkite kantrūs ir išreikškite palaikymą. Šiuo metu ypač svarbu parodyti, kad esate lankstūs ir galite prisitaikyti“, – sako Laura.
Aukso amžius nesitęs amžinai?
Kaip ir iki šiol, influenceriams reklamai reikalingos prekės yra pristatomos per siuntų tarnybas. Pasikeitė nebent tai, kad užuot gavę produktą į namus, influenceriai ją turi atsiimti iš paštomato ar užsisakyti iš el.parduotuvės patys, jei reklamos užsakovo darbuotojai dirba iš namų, o ne iš biuro.
Anot jos, skaudžiausiai ši situacija palietė tuos reklamos užsakovus, kurie dėl karantino apskritai negali teikti paslaugų – restoranus, grožio salonus, viešbučius, įvairias pramogų erdves ir t.t. Jų paslaugomis, žinoma, šiuo metu nesinaudoja ir nuomonės formuotojai:
„Vis dėlto džiaugiamės, kad palaiko, ypač smulkųjį verslą, ir neatlygintinai apie tai pasakoja sekėjams. Vienas iš ryškiausių pavyzdžių – praėjusią savaitę vykęs „Kino pavasario“ atidarymas, kuomet pasipuošę nuomonės formuotojai rinkosi į virtualią atidarymo šventę, taip išreikšdami palaikymą festivaliui“.
Paklausta apie padidėjusį nuomonės formuotojų užmokestį, L.Aleksandravičė neneigė, kad augimas matomas, tačiau pabrėžė, kad per anksti džiaugtis irgi nereikėtų.
„Jei vienas kitas reklamos užsakovas, kuriam šiuo metu itin reikalinga greitai pasiekti masinę vartotojų auditoriją socialiniuose tinkluose, pasiūlo didesnį nei įprasta atlygį, nereikia džiaugtis. Nuomonės formuotojų įkainius ilgainiui ši situacija palies lygiai taip pat kaip ir kitas reklamos priemones.
Užsakovai prašys arba tikėsis nuolaidų, o nuomonės formuotojai jausdami galimą reklamos rinkos susitraukimą, siūlys mažesnius įkainius ar didesnį turinio vienetų skaičių už tą pačią kainą. Siūlome abiems pusėms priimti derybas kaip natūralų reiškinį šiomis dienomis ir būti lankstiems“, – pabrėžia L.Aleksandravičė.
Nuomonės formuotojas negali aprėpti visų sričių
15min susisiekė su įmonės „Fabula ir partneriai“ direktore Raminta Rimkiene, kad ji pakomentuotų, ar darbas su nuomonės formuotojais pakito, ar jiems šiuo metu yra mokama daugiau. Ji savo ruožtu teigė konkrečių tendencijų dar nepastebėjusi, tačiau pabrėžė, jog kai kurios komunikacijos strategijos šiuo laikotarpiu keičiasi iš esmės.
„Negaliu sakyti, kad po savaitės viskas grįš į savo vėžes, bet šioks toks apsipratimo jausmas atsiras. Akcentuojame klientams, kad jau dabar, susistygavus mažiau įprastą darbo tvarką, yra pats metas planuoti ateitį, neatidėlioti pasiruošimo planuotoms kampanijoms ir jokiu būdu nedingti iš ten, kur yra vartotojas – skaitmenoje.
Atvirkščiai – stiprinti ten savo pozicijas. Atsiradus šioms aplinkybėms, kai kuriems klientams verslo strategijos keičiasi iš esmės, todėl turėsim padėti tam verslui prie jų prisitaikyti. O „influenceriai“ – kaip visada išliks viena iš komunikacijos priemonių“, – teigė agentūros „Fabula“ atstovė.
Anot jos, kol kas jokios tendencijos dėl didesnių mokamų sumų nėra pastebimos. Dauguma didžiųjų įmonių karantino metu pirmiausia susitelkė į procesus, tęstinumą, korporacinius ir tiesioginius ryšius, vidinę komunikaciją – darbuotojų informavimą, pakitus įprastam darbo ritmui.
„Šiuo metu jos intensyviausiai dirba ir ieško galimybių prisidėti ir suteikti realią būtiniausią pagalbą fronto linijoje esančioms bendruomenėms, pvz.: „Coca Cola“ šią savaitę 6 ligoninėms išdalino iš viso kiek daugiau nei 24 000 litrų vandens, „Coca Colos“ ir kitų gėrimų, „Lietuvos draudimas“, „MV Group“ už reikšmingas sumas perka būtiniausias medicinines ir apsaugos priemones“, – rašė R.Rimkienė.
Kaip teigė ji, įprastai reklamos kampanijų metu nuomonės formuotojų komunikacija yra vienas iš daugelio būdų pasiekti vartotoją tarp televizijos, skaitmeninės reklamos, ryšių su visuomene priemonių, kalbant apie plataus vartojimo prekes ir produktus.
„Atsižvelgiant į nuomonės vartotojo profilį, jo sekėjų portretą, tokia komunikacija kartais leidžia lengviau įsitvirtinti produktui reikiamame segmente. Tačiau tai jokiu būdu negali būti vienintelė priemonė, nes nepadengia kitų svarbių prekės ženklo aspektų, tokių kaip reputacija, ekspertiškumas, kurioms reikia kitų nei nuomonės formuotojų kanalų“, – rašė komunikacijos ekspertė.