A.Mickevičius knygos kūrimo procesą palygino su nėštumu, kurio metu jis pagimdė net kelis šimtus puslapių apie magišką ir mitais apipintą kvapų pasaulį.
TAIP PAT SKAITYKITE: Aneta Antra savo romaną Knygų mugėje pristatė originaliai – spektaklyje su garsiais aktoriais
Skaitytojai juose ras ne tik pasakojimų apie legendinius aromatus, nišinius kvepalus bei jų gamintojus, bet ir sužinos, kaip išsirinkti kvepalus, kaip tinkamai su jais elgtis bei kokius aromatus naudoja žinomi žmonės. Žinoma, A.Mickevičius knygoje pasakoja, kaip jį paviliojo aromatų pasaulis bei kokius parfumerinius maršrutus verta atrasti.
„Parfumerija domiuosi kokius dešimt metų ir supratau, kad Lietuvoje yra labai mažai žinoma apie kvepalus, tos žinios yra net iš mitologinės sferos. Lietuviams trūksta parfumerinio išsilavinimo.
Nesakau, kad Prancūzijoje visi yra labai išsilavinę, bet jiems nekyla tokių klausimų, kurie kyla lietuviams. Turime daug knygų apie maisto gamybą, madą, bet ne apie kvapus. Nusprendžiau parašyti apie tai, nes noriu, kad būtume labiau apsišvietę“, – knygos atsiradimo priežastis vardijo A.Mickevičius.
Vis dėlto parfumeris pasidžiaugė, kad lietuviai tikrai domisi kvapais ir stengiasi tobulėti. Pasak jo, mūsų tautiečiai yra labiau išprusę nei kaimynai latviai: „Aš atlikau tyrimą, kiek nišinės parfumerijos parduotuvių yra Rygoje. Tik viena. O Vilniuje turime net septynias! Vadinasi, einame tinkama linkme.“
Renginio metu A.Mickevičius atskleidė ir kokius klausimus dažniausiai užduoda tautiečiai, atėję rinktis kvepalų.
„Yra du klausimai, kuriuos dirbdamas su lietuviais išgirstu nuolat: ar ilgai laiko kvepalai ir kiek kainuos. Kažkodėl visada galvojama, kad kvepalai turi laikyti vos ne savaitę, bet taip niekad nebus, nes kiekvienas aromatas yra unikalus. Pavyzdžiui, pasikvėpinę odekolonu tikrai negalime reikšti jam priekaištų, kad jis kvepia keturias valandas. O kalbant apie kainą taip pat reikia suprasti, kad geras daiktas visada kainuoja. Kvepalai negali kainuoti centus. Čia panašiai kaip su dizainerių rūbais, masinė produkcija visada kainuoja pigiau nei vienetiniai modeliai”, – dėstė knygos autorius.
A.Mickevičius vakaro metu paprieštaravo ir legendinei frazei, kad meilė iš pirmo žvilgsnio yra neteisingas posakis, nes vis dėlto meilė atsiranda iš pirmo įkvėpimo. Todėl labai svarbu, kokį kvapą nešiojame ant savęs, nes kvapo pasirinkimas yra labai atsakingas žingsnis, kuris aplinkai siunčia tam tikrą žinią.
Paklaustas, kiek kvepalų turėtų būti pas kiekvieną, A.Mickevičius atsakė, kad šiuolaikinis žmogus turėtų įsigyti tris arba keturis aromatus ir naudoti juos pagal tam tikras aplinkybes. Nors pats parfumeris prasitarė, kad jo lentynose yra apie 30–40 aromatų, kuriais jis nuolat kvėpinasi.
Knygos „KVEPALAI: aromatų magija, arba olfaktorinės istorijos“ autorius susirinkusiems gerbėjams ne tik pasakojo apie kvepalų industriją, griovė mitus, bet ir pasidalino labai asmenine patirtimi ir prisiminimais: „Vienas iš maloniausių vaikystės kvapų yra mano mamos dirbtinių kailinių kvapas, sumišęs su šalčiu ir jos kvepalais. Todėl kai kuriu savo aromatus labai sąmoningai bandau atkartoti šį vaikystėje atrastą kvapą.
Tai yra emocinis užtaisas. Yra ir neigiamas emocinis užtaisas – tai, kai būdamas mažas buvau nuvestas pas odontologę, nes man reikėjo išrauti keletą dantų. Ji buvo tokia sadistinio pobūdžio moteriškė, kuri nemokėjo elgtis su vaikais. Man teko nuo jos pasislėpti po kėde ir išlindau tik su sąlyga, kad mane nuves pas kitą specialistę. Mane nuvedė. Viskas baigėsi gerai, ištraukė tuos dantis, bet nuo to laiko, būtent gydytojo kabineto kvapas man asocijuojasi su neigiama emocija.“
Renginio metu A.Mickevičius sulaukė ir provokuojančių smalsuolių klausimų, pavyzdžiui, kiek kainuoja susikurti individualų kvapą, tačiau jis išliko diskretiškas ir pajuokavo, kad tikrai ne 15 tūkst. eurų. Knygos autorius tikisi, kad jo kūrinys padės lietuviams išmokti geriau pajausti kvapų pasaulį bei užsiminė, kad ši knyga ir jos autorius turėtų atvykti ir pas tautiečius į Jungtinę Karalystę.