Kritikos strėlių sulaukęs labdaros renginys: ar svarbu, kas ir kiek paaukojo?

Lapkričio 26 dieną Valdovų rūmuose Prancūzijos ir Lietuvos prekybos rūmai suorganizavo labdaros kalėdinį renginį, kuriame paminėjo šalių diplomatinių santykių 100-metį ir rinko paramą nevyriausybinei organizacijai „Vilniaus socialinis klubas“. Vakaro svečiai paaukojo 3000 eurų, tačiau ši suma daliai užkliuvo ir viešojoje erdvėje sukėlė diskusiją, ar tokia iškilmingų renginio dalyvių auka – pakankama. Portalui Žmonės.lt etiketo specialistas Arminas Lydeka atsakė, ar galima apibrėžti aukojamą sumą ir ar išsakyta kritika – pagrįsta.
Prancūzijos ir Lietuvos prekybos rūmų kalėdinis labdaros renginys
Prancūzijos ir Lietuvos prekybos rūmų kalėdinis labdaros renginys / Mikos Savičiūtės nuotr.

Valdovų rūmuose vykusiame labdaros vakare susirinko virš 80 svečių, tarp kurių – Lietuvos ir užsienių šalių įmonių vadovai, prekybos rūmų partneriai ir draugai. Kaip ir kasmet, renginio svečiai prisidėjo prie labdaringos loterijos – dalis jų įsteigė loterijos prizus, kiti lėšas aukojo joje dalyvaudami ir pirkdami renginio bilietus.

Labdaros metu lėšos buvo renkamos nevyriausybinei organizacijai „Vilniaus socialinis klubas“, kuri dirba su vaikais ir jaunimu ir jiems teikia ugdomąją-socialinę pagalbą pasitelkiant futbolą.

„Džiaugiuosi, nes vakaro metu pavyko surinkti net 3000 eurų kurie padės remiamai organizacijai tęsti savo darbą su vaikais“, – pasakojo Prancūzijos ir Lietuvos prekybos rūmų prezidentas Anthony Poullain.

Visgi labdaringas renginys socialiniuose tinkluose sulaukė nevienareikšmiškų reakcijų ir ne vieno žinomo žmogaus kritikos. Vienas pirmųjų renginį sukritikavo „Laisvės TV“ įkūrėjas, žurnalistas Andrius Tapinas.

„80 žinomų žmonių, įmonių vadovai, tarptautinio verslo partneriai susirinko Valdovų rūmuose ir iškilmingame Prancūzijos Lietuvos prekybos rūmų labdaros vakare surinkę 3000 eurų nusprendė pasigirti dar ir išplatinti pranešimą spaudai.

3000 tai čia oho, čia beveik 40 eurų nuo žmogaus. Beveik“, – feisbuke rašė A.Tapinas.

Mikos Savičiūtės nuotr./Prancūzijos ir Lietuvos prekybos rūmų kalėdinis labdaros renginys
Mikos Savičiūtės nuotr./Prancūzijos ir Lietuvos prekybos rūmų kalėdinis labdaros renginys

Dainų autorius ir atlikėjas Stanislavas Stavickis-Stano renginio metu paaukotą sumą pavadino „siaubingai apgailėtina“.

„3000 eurų! Aštuoniasdešimt super sėkmingų verslininkų per labdaros vakarą surinko...3000 eurų. Vaikams skyrė. Ir išsiuntė dar pranešimą spaudai, kad pasigirtų kokie šaunūs.

Čia kažkoks pzd visiškas. Jūsų batukai po tiek kainuoja kiekvieno.

Tai siaubingai apgailėtina, ypač šių laikų kontekste. Karts nuo karto dalyvaujam beveik visi paramos rinkimo akcijose. Vaikams sergantiems, Ukrainai paremti ar panašiai. Tai ten paprasti (ne super sėkmingi Lietuvos – Prancūzijos verslininkai) žmonės per valandą tiek suaukoja.

O čia kiekvienas iš dalyvių paaukojo po 37 eurus! Na, nebent Grigaitis nedavė.

Chebra, gėda. Pridėkite bent po nulį prie savo 37 eurų.

Arba nesigirkite, kad surinkote 3000 eurų per labdaringą vakarą...“, – rašė Stanislavas Stavickis-Stano.

Žurnalistė Daiva Žeimytė-Bilienė svarstė, kad parama šiais laikais tampa „priedu visų linkmybių“, tačiau yra akivaizdu, kai tai daroma nenuoširdžiai.

„Baisus pasipiktinimas dėl labdaros renginio, kurio metu turtingi ponai surinko tik 3000 eurų. Atleiskit, o kas čia tokio taip stebina? Jau senokai ir jaučiasi, ir matosi, kaip norima gyventi savo linksmą, patogų ir komfortišą gyvenimą ( ir tai nieko keisto), o parama neretai tampa tokiu patogiu reikalu, priedu prie visų linksmybių. Kaip ir negali nekalbėt apie tai, nes gi kaip čia atrodysi, bet kažkaip jau tingisi, nebeveža, o tai rezultate labai matosi.

Pati nesenai bandžiau gauti keletą dėžučių saldumynų ukrainiečiams kariams. Vienos didelės ir garsios saldainių gamintojos atstovas aiškino, kad čia labai ilgos procedūros, užtruks savaitę tuos saldainius nurašyti. Čia tik maža iliustracija apie bendrą nuotaiką. Tai man atrodo būtų labai gerai, jeigu nebesinaudotume paramomis, kaip skalbimo milteliais, tik tam, kad pliusą užsidėtume. Jeigu nesinori iš širdies, tai gal geriau visai nereikia. Nuoširdumas, kaip ir nenuoširdumas, labai lengvai pajuntamos emocijos“, – feisbuke rašė žurnalistė.

Portalas Žmonės.lt susisiekė su Prancūzijos ir Lietuvos prekybos rūmais. Jų direktorius Guillaume Douville portalui komentavo, kad Prancūzijos-Lietuvos prekybos rūmai neorganizuoja specialių labdaros renginių. Šis renginys buvo metinė vakarienė rūmų nariams ir partneriams, kurios pagrindinis tikslas – paskelbti narių verslo apdovanojimų laimėtojus.

„Šiais metais, kaip buvo paaiškinta pranešime spaudai, minėjome dviejų šalių – Prancūzijos ir Lietuvos – diplomatijos ir bendradarbiavimo 100 metų sukaktį. Be to, į mus kreipėsi Vilniaus socialinis klubas, prašydamas padėti finansiškai, todėl į programą įtraukėme labdaros loteriją“, – Žmonės.lt aiškino Guillaume Douville.

Jis pridūrė, kad rūmai nesupranta sumaišties, kilusios socialiniuose tinkluose, todėl daugiau komentarų pateikti negali.

Mikos Savičiūtės nuotr./Prancūzijos ir Lietuvos prekybos rūmų kalėdinis labdaros renginys
Mikos Savičiūtės nuotr./Prancūzijos ir Lietuvos prekybos rūmų kalėdinis labdaros renginys

Kritika – ne suaukotai sumai, o organizatorių sprendimui

Portalas Žmonės.lt įvertinti šią situaciją paprašė parlamentaro, etiketo specialisto Armino Lydekos. Žmonės.lt jis sakė, kad savaitgalį kilęs pasipiktinimas dėl labdaros renginyje surinktos sumos ir jam nepraslydo pro akis.

„Aš galbūt kažko naujo nepasakysiu, tačiau bet kokia labdara, net jei tai būtų ir vienas euras, vis tiek yra labdara ir reikia džiaugtis, kad žmonės aukoja geriems tikslams. O tą kritikos bangą ir tai, kad lūkesčiai ir reikalavimai veikliems, energingiems ir turtingiems žmonėms yra didesni, be abejo, galima suprasti. Bet kaip ir minėjau, nepamirškime, kad net ir keli eurai yra gėris“, – portalui Žmonės.lt sakė A.Lydeka.

Etiketo specialistas pabrėžė, kad reikalavimo, kiek derėtų paaukoti atvykus į labdaros renginį, nėra.

„Pasakyti, kokia suma turi būti surinkta, tikrai neina ir negalima. Tuo labiau, kad labdaros renginiai būna skirtingi. Pavyzdžiui, vieni organizatoriai iškart numato, kad renginyje bus perkamas labdaros bilietas už tam tikrą sumą, tad susirinkusieji po tiek eurų ir paaukoja. Kitais atvejais būna pasirenkama labdaros skrynelė, į kurią kas kiek gali paaukoja. Aš pats nebuvau šiame renginyje, tad negaliu pasakyti, kokio principo laikėsi organizatoriai, tačiau bet kokiu atveju, nors surinkta suma ir nėra didelė, ji vis tiek yra surinkta“, – sakė A.Lydeka.

Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr./Arminas Lydeka
Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr./Arminas Lydeka

Pašnekovas pridūrė, kad kilusioje kritikos lavinoje norėtų akcentuoti kiek kitą aspektą – organizatorių elgesį.

„Aš norėčiau atkreipti dėmesį ne į tai, kiek kas suaukojo, o į aspektą, kuris šiame triukšme šiek tiek pasimetė – apie labdarą nereikia kalbėti garsiai. Juk tam ir yra labdara. Renginio organizatoriai turi pranešti tik tai, kad bus renkama labdara, o daryti šou ir girtis, kiek mes surinkome, kokie mes šaunūs, galbūt nederėtų. Manau, kad šią informaciją paleisti į viešumą nebuvo išmintinga“, – portalui Žmonės.lt teigė etiketo specialistas.

Labdaros renginio sėkmės formulė – ne tokia ir paprasta

Pasidalinti sėkminga organizacine labdaros vakarų, kurių metu suaukojamos didelės pinigų sumos, patirtimi portalas Žmonės.lt prašė Rimanto Kaukėno paramos fondo direktoriaus Laimono Šiaulio. Sulaukęs žurnalisto skambučio, L.Šaulys kritikuoti nei Prancūzijos ir Lietuvos prekybos rūmuose vykusio renginio organizatorių, nei į jį atvykusių svečių, neskubėjo – anot pašnekovo, įvertinti konkrečią situaciją sudėtinga, reikia žinoti visas aplinkybes.

„Negalime kritikuoti nei žmonių, nei organizatorių. Tai analizuoti tikriausiai galėtų tik renginyje pabuvę asmenys. Mes tik galime pasidžiaugti, kad nors ir kai kam gali atrodyti, jog Lietuvoje žmonės pikti ir nenori aukoti, surinkti paramos mastai rodo ką kitą. Štai neseniai per televiziją buvo rodoma „Išsipildymo akcija“, kurios vien transliacijos metu buvo surinkta 312 tūkst. eurų, tad tikrai žmonių geranoriškumas ir noras aukoti nėra dingęs. Tą rodo ir parama Ukrainai. Galiu sakyti, kad apskritai žmonių noras aukoti yra padidėjęs jau kokius penkerius metus. Net įmonės vietoje verslo dovanų kartais jau renkasi auką labdarai ar gerą darbą“, – džiaugėsi L.Šiaulys.

Teodoro Biliūno / BNS nuotr./Laimonas Šiaulys
Teodoro Biliūno / BNS nuotr./Laimonas Šiaulys

R.Kaukėno paramos fondas kasmet organizuoja iškilmingą Gala vakarą, kurio metu siekiama padėti sunkiai sergantiems vaikams. Į jį suplūdę kviestiniai svečiai gali dalyvauti aukcione, kurio metu gali įsigyti žinomų sportininkų atributiką ir taip paaukoti labdarai. Kalbėdamas su portalu Žmonės.lt, L.Šiaulys prisiminė, kad vos už vieną daiktą renginio metu buvo gauta didelė suma – 8 tūkst. eurų suma. Anot L.Šiaulio, sėkmingam labdaros rinkimui renginių metu yra svarbūs keli kriterijai.

„Žinoma, galime kalbėti tik apie save. Mes, kai organizuojame tokius renginius, taip pat nesusikoncentruojame į konkrečios sumos surinkimą. Dedame visas pastangas, kad ta suma būtų kuo didesnė. Todėl labdaros vakaro metu visuomet mes teikiame ataskaitas, pranešame, kiek buvo suaukota, kam iki šiol jau buvo panaudoti pinigai, kad susirinkusieji būtų ramūs ir užtikrinti, kad jų lėšos pasieks tuos, kuriems jų reikia. Be to, vakaro metu visuomet rengiame ir vaikų, kuriems padedame sveikti, pasirodymus, o prie jų noriai prisideda ir žinomi žmonės. Pavyzdžiui, kartą su Merūnu pasirodymą surengė aklas berniukas, tad visa salė plojo atsistojusi. Ta emocija yra labai svarbi.

Taip pat mūsų labdaros renginių metu visuomet rengiamas aukcionas, o čia daug kas priklauso ne tik nuo parduodamų daiktų, bet ir nuo renginio vedėjo. Juk nuotaika gali būti ir puiki, bet jei vedantysis neužkurs publikos, neragins kelti kainos, neprimins, kam bus skiriami suaukoti pinigai, tiek daug surinkti, tikėtina, nepavyks.

Žinoma, ir prizus stengiamės rinktis labai atsakingai. Kadangi Rimantas Kaukėnas yra krepšininkas, jis sugeba gauti žymių sportininkų marškinėlius su parašais. Savo aukcione esame pardavę ir LeBrono Jameso aprangą, vien tik už kurią gavome 8 tūkst. eurų, ir Dainiaus Zubraus, ir Dariaus Kasparaičio, ir Sergejaus Maslobojevo marškinėlius. Stengiamės ir pačius marškinėlių savininkus pakviesti, pristatyti, papasakoti apie prizą, paraginti aukoti… Taigi kreipiame didelį dėmesį į visumą. Svarbios visos aplinkybės – nuo rezultatų parodymo, pasitikėjimo fondo veikla, skaidrumo, nuo jautrių vaikų pasirodymų, renginio vedėjo iki parduodamų prizų. Viskas yra svarbu“, – sėkminga fondo veikla su portalu Žmonės.lt dalijosi L.Šiaulys.

Žmonės.lt taip pat kreipėsi į „Maisto banko“ ir „Lietuvos Raudonojo Kryžiaus“ atstovus, tačiau jie atsisakė komentuoti šią situaciją ir pasidalinti savo patirtimi renkant paramą.

Mikos Savičiūtės nuotr./Prancūzijos ir Lietuvos prekybos rūmų kalėdinis labdaros renginys
Mikos Savičiūtės nuotr./Prancūzijos ir Lietuvos prekybos rūmų kalėdinis labdaros renginys

Galiausiai po šurmulio socialiniuose tinkluose, pirmadienį Andrius Tapinas savo feisbuke pasidalijo nevyriausybinės organizacijos „Vilnius social club“ įrašu ir atsaku kritikams, tarp kurių buvo ir pats Andrius.

„Ir dar apie elito baliaus ne-Valdovų rūmuose skandalą. Apie tai gražiai ir teisingai pasisakė patys paramos gavėjai – Vilnius Social Club.

Jie komentuoja labdaros vakarienę, kurios metu buvo surinkta ir 3 tūkst. eurų jų organizacijai, o paskui išplatintas neadekvatus pranešimas spaudai, kuris tapo kritikos objektu. Cituoju sutrumpintai:

– 2022 metai mūsų organizacijai finansiškai buvo sunkiausi organizacijos gyvavimo istorijoje. Keli projektai buvo nefinansuoti, smogė infliacija, o prasidėjus karui Ukrainoje jautėme, kad nėra iki galo etiška aktyviai viešai komunikuoti apie mus užklupusį sudėtingą laikotarpį. 3000 eurų labai padėtų užkamšyti skyles.

– Stebėti vykstantį šurmulį nėra paprasta, nes nemalonu ne tik dėl prabangą demonstruojančių ir kartu saikingai aukojančių verslininkų. Panašiai nemalonu ir dėl įžvalgos ir aštrumo nestokojančių komentatorių, nes galiausiai jie daro tą patį – nori išryškinti savo dorumą kitų sąskaita.

Vilniaus socialinis klubas – tai nevyriausybinė organizacija, kuri teikia socialinę ugdomąją pagalbą vaikams ir jaunimui, atstovauja ir gina žmonių teises, telkia visuomenę prisidėti prie vaikų ir jaunuolių gyvenimo pagerėjimo. Šiuo metu organizacija įgyvendina 4 programas:

– Ugdo vaikus ir jaunuolius per futbolą;

– Dirba su jaunimu gatvėje Naujininkuose;

– Padeda jaunuoliams ir jų šeimoms išgyventi intensyvų ankstyvosios paauglystės laikotarpį Paauglių klube;

– Dirba su vaikais, jaunimu ir bendruomenėmis Vilniaus viešosiose erdvėse.

Čia yra ir man skirta kritika, kurią priimu, jeigu taip pasirodė, nors komentuodamas surinktą sumą tikrai neturėjau tikslo „išryškinti savo dorumą“. Juk aukojam ne savo, o tik į vieną vietą sutelkiam ne savo, o jūsų skiriamus pinigus.

O asmeninį savo kalėdinį biudžetą paskirsčiau taip – trečdalis bus skirta šventinėms dovanoms, trečdalis keliaus fondams, kurie rūpinasi, kaip sušildyti Ukrainą, o trečdalį skirsiu lietuviškoms paramos akcijoms – išpildysiu vieną kitą Vaikų svajonę, šiek tiek paremsiu Maltiečius, Sidabrinę Liniją ir tą patį Vilnius Social Club, kurių darbų prasmingumu neabejoju.

O suma – na, nepykit, bet vis dėlto noriu prisišlieti prie gliancinio elito ir jų paaukoto vidurkio. Reikia dar 79 tokių pavedimų ir Vilnius Social Club kalėdinis krepšelis padvigubės.

VšĮ Vilniaus socialinis klubas

Sąskaita: LT92 7300 0101 3777 5454

Paskirtis: į kalėdinį krepšelį“, – rašė A.Tapinas ir pasidalijo banko pavedimo nuotrauka, kurioje nurodytas gavėjas – „Vilnius Social Club“, o pavedimo suma – 37,50 eurų.

Fotogalerija:

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis