„Šie filmai sudaužė ne vienas stiklo lubas ir įamžino Lietuvos įvairovę,“ – teigia Romas Zabarauskas: „Nors mano kinas nevengia visuomenės kritikos, atsigręžus į savo filmografiją, visų pirma apima patriotiški jausmai.
Ryški estetika, politinės temos, personažų rasinė ir seksualinė įvairovė – visa tai byloja apie mūsų šalies gebėjimą suvokti save kaip modernią demokratiją ir originaliai reflektuoti savo problemas. Man didžiulė garbė, kad savo „nurautais“ meniniais sumanymais galėjau nors šiek tiek prie to prisidėti.“
Kol naujausias režisieriaus filmas „Advokatas“ tęsia kelionę po tarptautinius kino festivalius, ankstesnė kūryba sulaukia akademinių įvertinimų. Lenkų kino tyrėjas Ilya Tsibets Lenkijos mokslų akademijos leidinio „Kwartalnik Filmowy“ straipsnyje „Naujasis lietuvių kinas ir afekto medialumas. Kristinos Buožytės „Kolekcionierės“ ir Romo Zabarausko „Nuo Lietuvos nepabėgsi“ atvejis“ (2020) filmą „Nuo Lietuvos nepabėgsi“ vadina „nekonvencionalia, kritiška (net ironiška) refleksija apie afektyvumo ir kino medijos ryšius“.
Kanadiečių tyrėjas Clinton Glenn LGBT+ studijų leidinio „Lambda Nordica“ numeryje apie kiną, straipsnyje „Esame nauja Lietuva“. Dekonstruojant „queerness“ ir nacionalizmą Romo Zabarausko „Nuo Lietuvos nepabėgsi“ ir „Porno melodramoje“ (2021) apibrėžia lietuvio kūrybą kaip savotišką Lietuvos atsaką tarptautiniam „naujojo queer kino“ judėjimui.
Proginį Romo Zabarausko filmų DVD rinkinį papildo filmo „Advokato“ užkulisių klipas ir iškirpta „bonus“ scena. Šioje scenoje pasimatymui susitinka pagrindinis filmo veikėjas, advokatas Marius (Eimutis Kvoščiauskas) ir nepažįstamasis Rokas (Marius Povilas Elijas Martynenko).
Kūrybos dešimtmečio proga pirmieji Romo Zabarausko filmai taip pat pritaikyti kurtiesiems ir neprigirdintiems žiūrovams. Visa kūrėjo filmografija su specializuotais SKN titrais pasiekiama namų kino platformoje „ŽMONĖS Cinema“. Filmų „Streikas“ ir „Nuo Lietuvos nepabėgsi“ pritaikymą ir atnaujintą platinimą internete remia Lietuvos kino centras.