Kažkur buvo parašyta: „Lady Gaga – tai geriausias dalykas, kuris nutiko pernai.“ Teiginys paremtas svariais argumentais. Pernai dainininkė gavo Stiliaus kūrėjos titulą, krūvą prestižinių muzikos apdovanojimų; šiemet susišlavė dar keletą statulėlių (o juk metai tik prasidėjo). Mergina mikliai stumia į šalį visas popdievaites ir stiliaus ikonas.
Galime piktintis ir sakyti, kad panašiai vilki transvestitai; bjaurėtis ar kikenti, apžiūrinėdamos jos senamadiškas atlasines kelnaites. Tačiau Lady Gaga labai gerai žino, ką daro. Ji ne piemenė, atsitiktinai patekusi į šou verslą ir iš netikėtumo pametusi galvą. Kryptingos šios damos pastangos daro didžiulę įtaką madai, keičia žvaigždės įvaizdžio prasmę.
Lady Gaga – it uždelsto veikimo bomba. O tiksliau, (cituojame) vaikštantis meno projektas. Tegu meta akmenį tas, kas pasakys, kad ją matė dukart vilkinčią panašų ansamblį ar kad visiškai nenustebo, išvydęs kokį nors dainininkės naujadarą. Ji nieko nedaro puse kojos, gatvei pasirengia kaip kovai; nekalbant apie koncertus ir jų kostiumus. Jau kurdama muziką, Lady Gaga galvoja apie tai, koks drabužis jai tiktų, kad pasirodymas būtų kaip performansas.
Kartą popdievaitė nusprendė, kad Giorgio Armani artimas jos sielai, ir kreipėsi į maestro. Rezultatai pribloškė visus be išimties.
Tiesa, yra dalykų, kurie kartojasi. Madam kategoriškai nemėgsta sijonų ir kelnių, apsiriboja pėdkelnėmis. Dievina liemenėles (be jokių palaidinių), pirštines, guminius „audinius“, keliais numeriais didesnius švarkus, pusę veido dengiančius vintažinio stiliaus akinius. Akivaizdu, kad jaučia silpnybę aštuntajam, devintajam dešimtmečiams. Bet iš išvardytų komponentų gimsta kaskart kitos kombinacijos…
Ekscentrikė madą išmano geriau už Anną Wintour ir jos koleges. Daugumą savo ansamblių kuria pati (padedama komandos „The House of Gaga“), kai ką patiki dizaineriams. Mėgsta pasidairyti, ką veikia kostiumo dizaino studentai, ir kai kuriems jų tampa gerąja fėja. Visi mados ekstremalai svajoja, kad kris į akį Lady Gagai. Ji vienintelė susišluoja tai, ko baidosi normalios žvaigždės: futuristinius ir siurrealistinius modelius, skulptūrines formas, figūrą iškraipančias apimtis.
Kita vertus, šilti santykiai su dainininke kiekvienam dizaineriui tampa didžiuliu bonusu, gal net atskleidžia tai, ko jis pats apie save nežino. Tarkim, prieš pusmetį gretinti Lady Gagą ir Giorgio Armani atrodė visiška nesąmonė: viena, švelniai tariant, keistoka, kitas subtilus, rafinuotas, linkęs į klasiką.
Tačiau kartą popdievaitė nusprendė, kad Armani artimas jos sielai, ir kreipėsi į maestro. Rezultatai pribloškė visus be išimties. Vyras sukūrė net ne suknelę, o pasaką apie Saulės sistemą, tobulai atitinkančią Lady Gagos dvasią. Jei ir buvo skeptikų, jie pakėlė rankas, atsitraukimą pasaldindami klyksmais: „Ne, ne! Tai negali būti Armani!“ O madam patyrė tokią euforiją, kad paprašė dizainerio keturių kostiumų „Monstrų puotai“, koncertiniam turui po pasaulį. Ir vėl dizaineris neapvylė netikėtos gerbėjos. Išsaugojo armanišką eleganciją, tačiau atsižvelgė į pačią Lady Gagą, jos polinkį platinti pečius, avėti šiurpias platformas, apsiriboti trumpikėmis…
Lady Gagos fenomenas neapibendrinamas. Net sunku pasakyti, kokia ji išties yra. Visada tamsūs akiniai, kontaktiniai lęšiai, perukai, skrybėlės. Ji kuria ne įvaizdį, o nuolat kintančias kaukes, teatralizuotus personažus. Šou elito madoje, kur nūnai tylu, stabilu ir beveik nebebūna skandalų, tai kelia beribę pagarbą. Belieka palinkėti, kad jos entuziazmas neišsektų.
Sunku patikėti, bet šį kovą Lady Gaga švenčia tik dvidešimt ketvirtąjį gimtadienį. Tad jėgų dar turėtų pakakti ilgam.