„Muzika – pats geriausias ir tyriausias būdas išreikšti save bei galimybė emocijomis pasidalinti su kitais. Vos išgirdęs Keisukės Kuwatos dainą „Balta meilė“, supratau, kad ji puikiai reflektuoja mano nostalgišką kalėdinę nuotaiką ir panorau sukurti savą šio kūrinio interpretaciją.
Kuomet imuosi muzikinių projektų, visuomet stengiuosi bendradarbiauti su vietiniais muzikantais – man tai puiki galimybė ne tik geriau pažinti lietuvišką muzikinę kultūrą ar tradicinius instrumentus, bet ir sukurti iš tiesų unikalų, sinerginį projektą“, – pasakoja elektriniu smuiku grojantis D.Esteban bei atvirauja, kad kūrybinis procesas tapo jaudinančiu iššūkiu – juk reikėjo ne tik surasti jo idėjai prijaučiančią kompaniją bei techninį personalą įgyvendinimui, bet ir, muzikantams ypač užimtą gruodžio mėnesį, visus suburti draugėn.
Visgi, trečius metus Lietuvą namais vadinantis Diego džiaugiasi rezultatu: „Japoniška daina, kurią aš, kolumbietis, atlieku drauge su lietuvėmis muzikantėmis – unikali patirtis, kurios rezultatas muzika be sienų. Tikrai buvo verta.“
Kanklių partiją atlikęs, Aušrinės Ulinskaitės ir Gretos Gelžinytės duetas taip pat neslepia džiaugsmo tapusios projekto dalimi: „Kanklės – tai nuostabaus, užburiančio skambesio tautinis instrumentas, kurį dažnas lietuvis vis dar suvokia tik kaip tinkamą liaudies melodijoms atlikti, tad labai nudžiugome, kai Diego mus pakvietė prisijungti prie tokio originalaus projekto – juk mūsų dueto pagrindinė misija ir yra priartinti koncertines kankles prie modernios visuomenės kasdienybės ir švenčių. Koncertinės, ištobulintos kanklės gali atlikti labai platų repertuarą – nuo klasikos perlų iki pop muzikos super hitų“.
Dainą galite išgirsti čia:
Be kanklių ir elektrinio smuiko, koveryje išgirsime ir klasikinį smuiką, kurio partiją atlieka D.Esteban bičiulė bei mokytoja Ernesta Vanagaitė-Srubienė. Moteris pasakoja, kad su Diego susipažino prieš pora metų, kuris ją iškart sužavėjo atsidavimu ir meile muzikai.
„Pradėjusi su Diego dirbti, labai greitai supratau, jog labiau smuiko muzika degančio žmogaus aš nepažįstu. Kai pirmą kartą išgirdau mūsų įrašą, pamaniau: „Tik kolumbietis gali rytietišką dainą paversti tokia lietuviška“. Esu didelė lietuvių liaudies muzikos gerbėja, dievinu lietuvių liaudies instrumentus, jų unikalumą bei skambesį ir, manau, jog labai svarbu puoselėti lietuvių senosios muzikos kultūrą, todėl labai didžiuojuosi, kad šiame projekte groja toks ypatingas instrumentas kaip kanklės.
Neabejoju, kad užsieniečiai, išgirdę mūsų įrašą, tikrai susidomės, kas čia skamba. Šis projektas tik dar kartą įrodo, kad muzika neturi jokių ribų, čia nereikia kalbėti ta pačia kalba, būti to paties kraujo, gymio, odos spalvos, nes muzika yra meilė, šviesa ir jungianti jėga“, – mintimis dalijasi smuikininkė.
Už darnų skirtingų muzikos instrumentų skambesį D.Esteban dėkoja muzikos prodiuseriui Vitalijui Rodevičiui-Saxtone.
„Dirbti su Diego visada labai įdomu: mane stebina jo kūrybiškumas, energija ir gebėjimas suburti skirtingų tautybių muzikantus bendriems projektams. Jis mėgsta drąsius ir nestandartinius sprendimus muzikoje, pavyzdžiui, šioje kalėdinėje dainoje man pirmą kartą teko įrašinėti ir naudoti muzikoje kankles, sujungiant jas su elektriniu bei tradiciniu smuiku, sintezatoriais. Tai kūrybinį procesą studijoje padarė ne tik labai įdomų, bet ir smagų“, – kūrybinio proceso užkulisiais dalijasi prodiuseris V.Rodevičius.