Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Mados infekcijos“ I diena: kūrėjus įkvėpė gatvės stilius, nuodėmės ir tirpstantys ledynai

Šį penktadienio vakarą prasidėjo 17-ąjį kartą rengiamas didžiausias šalies mados renginys „Mados infekcija“. Per dvi festivalio dienas žiūrovai išvys 16 kolekcijų, tarp kurių – ir svečių iš Prancūzijos, Vokietijos, Belgijos, Latvijos, Rusijos. Negalintys atvykti į Šiuolaikinio meno centrą Vilniuje mados gerbėjai turėjo puikią progą žiūrėti „Mados infekciją“ tiesiogiai per Žmonės.lt – „Penki kontinentai“ TV transliavo ne tik kolekcijų pristatymus, bet ir interviu su dizaineriais.
Sandros Straukaitės kolekcija „6 POJŪTIS“
Sandros Straukaitės kolekcija „6 POJŪTIS“ / Gretos Skaraitienės / BNS nuotr.
Gretos Skaraitienės/15min.lt nuotr./Sandra Straukaitė ir Renata Mikailionytė
Gretos Skaraitienės/15min.lt nuotr./Sandra Straukaitė ir Renata Mikailionytė

Kasmet mados festivalio podiumas būna vis kitoks – šįsyk jis priminė krepšinio aikštelę: ant grindų buvo nupieštos krepšinio arenos linijos, o šalia stovėjo „atsarginių žaidėjų suoleliai“.

TAIP PAT SKAITYKITE: 17-osios „Mados infekcijos“ pirmos dienos svečiai

VIDEO: 2015-ųjų „Mados infekcijos“ I diena

Linos Gudanavičiūtės kolekcija „Shape“

Dizainerė Lina Gudanavičiūtė „Mados infekcijoje“ šiemet dalyvauja jau šeštą kartą: pristatė kolekciją „Shape“ arba „Šiaip“. Tai vasarai skirta kolekcija – vasariniai paltukai, švarkeliai, labai ilgi arba labai trumpi sijonai, tačiau Lina pabrėžia, kad kolekciją galima nešioti ir žiemą.

Vienu iš L.Gudanavičiūtės modelių tapo manekenė Karolina Toleikytė.

Gretos Skaraitienės/15min.lt nuotr./Linos Gudanavičiūtės kolekcija „Shape“
Gretos Skaraitienės/15min.lt nuotr./Karolina Toleikytė

Kolekcijoje vyrauja tamsiai mėlyna spalva. Drabužiai – patogūs dėvėti kasdien, turintys savo charakterį ir siekiant universalumo – šiek tiek minimalistiniai.

Ugnės Martinaitytės kolekcija OHMY

2013 metais Ugnė Martinaitytė konkurse „Injekcija“ laimėjo kelialapį į „Mados infekciją“ ir dabar jau antrus metus iš eilės dalyvauja festivalyje. OHMY – tai naujas dizainerės Ugnės Martinaitytės sukurtas mados ženklas: inspiruotas heroiškumo sąvokos, OHMY manipuliuoja kontrastingų subkultūrų įvaizdžiu. Socialiniai ir kultūriniai skirtumai, dominuojantys tarp individų, yra panaudojami sukurti herojų, kuris ir yra viso mados ženklo ašis.

Gretos Skaraitienės/15min.lt nuotr./Ugnės Martinaitytės kolekcija OHMY
Gretos Skaraitienės/15min.lt nuotr./Ugnės Martinaitytės kolekcija OHMY

Dizainerės kolekcija susitelkia ties herojaus išraiška, remiantis dizaino estetika, minimalizmu, forma. Drabužiuose ir audiniuose persipinantys sportinio, klasikinio ir gatvės stiliaus elementai – tai kombinacija, kuri sukuria drabužį, turintį supergalių. Pasak Ugnės, OHMY pristato savo herojų – linksmą ir sarkastišką bei drabužius – pritaikytus kasdieniam dėvėjimui, tvirtus, patogius, inovatyvius.

Monikos Pranckaitytės kolekcija „F8“

Monika yra įgijusi mados bakalaurą Vilniaus dizaino kolegijoje, tačiau žinių sėmėsi ir Skandinavijoje, gerai žinomoje dizaino ir verslo akademijoje „VIA Teko Design & Business“. Jos kolekcijoje raidė ir skaičius F8 – tai grafiniai simboliai, kurie vizualiai iliustruoja personažo užgimimą, išnyksta pirminė grafinių simbolių reikšmė. F8 – tai pirminis kūnas, kuris ryžtasi eksperimentams su savimi. Plastinė chirurgija – pagrindinė eksperimentų priemonė.

Gretos Skaraitienės/15min.lt nuotr./Monikos Pranckaitytės kolekcija „F8“
Gretos Skaraitienės/15min.lt nuotr./Monikos Pranckaitytės kolekcija „F8“

Monikos kolekcijos personažas reflektuoja visą pirminio kūno kaitos procesą – nuo netobulumo paieškų pirminiame moters kūne, savanoriško jo žalojimo, gijimo proceso iki antrojo kūno užsiauginimo.

Lauros Dailidėnienės kolekcija „Aves“

„Daili“ – tai lietuviškas prekės ženklas, sukurtas 2003 m. ir tapęs žinomas bei atpažįstamas dėl savo unikalaus braižo. „Aves“ – tai moteriška rudens/žiemos 2015-2016 m. drabužių kolekcija. L.Dailidėnienės teigimu, naujosios „Aves“ kolekcijos drabužiai yra tie, kurie saugo ir apgaubia šiluma tarsi sparnai. Tai kolekcija, įkvėpta paukščio plunksnos motyvo. Kaip ir kiekvienais metais, dizainerė sukūrė kelis naujus audinio raštus. Šį kartą jie yra įkvėpti lengvumo, paslaptingumo, margumo, jungiami su grafiškomis linijomis, tam tikru atsikartojimu ir kontrastu.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Lauros Dailidėnienės kolekcija „Aves“
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Lauros Dailidėnienės kolekcija „Aves“

Kolekcijos raktiniai žodžiai – šilta, lengva, aštru, monumentalu, netikėta, švaru. Vilna, pūkas, kimšti ir pūsti audiniai, glotni, plona tarsi šlapia, specialiai apdirbta vilna ir medvilnė, šilkas, žakardinis trikotažas – tai kolekcijos audiniai. Kirpimo linijos švarios, sukonstruotos tarsi popieriaus lankstiniai, derintos su lengvai krintančiais ir drapiruotais audiniais. Detalės aštrios.

Anos Romanovos ir Dovilės Cibulskaitės kolekcija „PURE? 02“

Anos Romanovos ir Dovilės Cibulskaitės kūrybinis duetas „PURE?“ 2013 metais konkurse „Injekcija“ laimėjo pagrindinį prizą – galimybę pademonstruoti savo kolekcijas ant „Mados infekcijos“ podiumo. Šiais metais jos jau antrą kartą dalyvauja festivalyje. Dabar merginos kuria „PURE?“ ženklą.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Anos Romanovos ir Dovilės Cibulskaitės kolekcija „PURE? 02“
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Anos Romanovos ir Dovilės Cibulskaitės kolekcija „PURE? 02“

„Pure?02“ kolekcija įkvėpta rūpesčio dėl tirpstančių ledynų, tyro vandens problemos ir pasaulio, karštligiškai bandančio sukurti gelbstinčias technologijas. Vyrauja išmanūs sportiniai audiniai ir naujos tekstilės technologijos, minimalizmas, monochromija, faktūrų kontrastų sintezė.

Santos Aulmanes kolekcija „Unpacked“

Prieš ketverius metus pabaigusi Rygos Technikos Universiteto achitektūros ir miestų planavimo studijas, Santa Aulmane suprato, jog nori studijuoti menus, kad, kaip pati sako, galėtų sukurti ką nors savo pačios rankomis, tad dabar studijuoja Latvijos Meno akademijoje.

Kurdama kolekciją „Unpacked“, dizainerė nusikėlė į savo vaikystę. Ji atsimena: teta turėjo mažą siuvimo dėžutę, kurios viršutinėje dalyje, po stiklu, buvo įpakuota lėlė. Dizainerė visą laiką norėjo ją išpakuoti, tačiau negalėjo to padaryti – tai buvo draudžiama.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Santos Aulmanes kolekcija „Unpacked“
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Santos Aulmanes kolekcija „Unpacked“

Šie atsiminimai privertė Santą susimastyti apie šiuolaikinius žaislus, supakuotus didžiulėse spindinčiose dėžėse – su ryškiomis iliustracijomis ir užrašais.

Kolekcija „Neišpakuota“ yra tarsi užšalęs magiškas momentas, kai vaikas negali gauti žaislo iš dėžutės. Spindintys, švelnūs audiniai, ryškios iliustracijos ir užrašai, kolekcijoje komunikuoja apie žaislo ir jo dėžutės susiliejimą.

Mari Butenko kolekcija „7“

Mari Butenko iš Rusijos studijuoja Omsko valstybiniame universitete, kostiumo dizaino specialybę. 2014-ųjų pabaigoje sudalyvavusi konkurse „Injekcija“ ji iškovojo galimybę pademonstruoti savo kūrybą ant „Mados infekcijos“ podiumo.

Gretos Skaraitienės/15min.lt nuotr./Mari Butenko kolekcija „7“
Gretos Skaraitienės/15min.lt nuotr./Mari Butenko kolekcija „7“

Pagrindinis kolekcijos kūrybos šaltinis – septynios mirtinos ydos. Tai religijoje naudojamas terminas, apibrėžiantis septynias pagrindines žmogaus ydas, kurios sukelia daugybę nuodėmių: godumą, apsirijimą, geismą, išdidumą, pyktį, pavydą ir tinginystę.

Jaunoji dizainerė įsitikinusi, nuodėmės, kaip ir daugelis kitų veiksnių, padaro mus žmonėmis. Šios kolekcijos idėja – „naujo“ žmogaus charakterio – su savomis nuodėmėmis, pokštais ir unikaliais bruožais – sukūrimas.

Sandros Straukaitės kolekcija „6 POJŪTIS“

Vieni jos kūrybą dievina, kiti – aršiai kritikuoja griežtą būdą ir drabužių be dydžio koncepciją, bet faktas, jog Sandra Straukaitė – viena ryškiausių ir ideologiškai stipriausių mados kūrėjų Lietuvoje. Dizainerė vertina viską, kas tikra: konstruktyvius kirpimus, natūralias medžiagas, patogumą, o svarbiausia – idėją.

Gretos Skaraitienės/15min.lt nuotr./Sandros Straukaitės kolekcija „6 POJŪTIS“
Gretos Skaraitienės/15min.lt nuotr./Sandros Straukaitės kolekcija „6 POJŪTIS“

S. Straukaitės kūriniai netelpa į jokius standartus ar klišes. Dizainerė kryptingai nagrinėja drabužio konstrukcijos rebusą ir drąsiais eksperimentais kuria erdvines kompozicijas, drabužius-transformerius, kurių panaudojimo būdą leidžia susigalvot dėvinčiajam, o modulinių kompozicijų – begalė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?