Mados vakarėlyje žinomi žmonės leidosi į lietuviško kodo įprasminimą: atvyko ir Ž.Grigaitis

Antradienio vakarą besidomintys šių dienų lietuviška mada, rinkosi į netradicinės mados prekės ženklo parodos pristatymą Vilniaus senamiestyje, prie pat Rotušės aikštės. Į jį savo bičiulius ir kūrybos gerbėjus pakvietė „LueL“ kūrėja Sandra Mockutė-Cicėnė, kurios kūryboje inkorporuojami vertybiniai kodai atspindintys meilę gimtajai šaliai ir jos kuriamam šiuolaikiniam tapatumui, sąmoningos ir tvarios mados sampratą bei šiuolaikinės mados pulsą.
Renginio svečiai
Renginio svečiai / Rūtos Andre nuotr.
Temos: 2 Mada Stilius

Modernaus mados renginio nepraleido verslininkas Žilvinas Grigaitis, dizainerė Jolanta Talaikytė, aktorė Lina Bražinskaitė, fotografė Rūta Andre, etiketo žinovė Alvyda Jasilionytė, advokatė Vilija Gražulytė ir kiti. Renginio nuotaiką kūrė aktorė ir režisierė Redita Dominaitytė.

Vakaro metu skambėjo mūsų krašte užfiksuoti gamtos garsai, eksponuojami lietuviškos gamtos elementai (pampos, smilgos, mediena), samanomis nukloti saldėsiai, o salone dvelkė Lietuvos kvapu.

Rūtos Andre nuotr./Modernus mados renginys patraukė lankytojų dėmesį
Rūtos Andre nuotr./Modernus mados renginys patraukė lankytojų dėmesį

Ekspozicijoje pristatomi tyrimų ir paieškų kūrybiniai rezultatai, fiziniai ir skaitmeniniai (3D objektai) mados produktai bei pati konceptuali erdvė, kviečianti pajusti ir pasinerti į lietuviško kodo įprasminimą šiuolaikiniame drabužyje. Paroda „Kodas LueL“ atspindi meno doktorantės Sandros Mockutės-Cicėnės vystomo „LueL“ mados prekės ženklo kūrybos filosofiją ir konceptą, aktualizuojant vertybinį lietuviško tapatumo kodą bei jo svarbą šiuolaikiniame rūbų mados dizaine. Tuo pačiu tai ir lydimasis meno doktorantūros studijų projektas, kur atvaizduojamas disertacijos turinys, kuris parodo, kaip, integruojant vertybinį lietuviško tapatumo kodą, lietuviški mados prekės ženklai gali vystyti strategiškai naudingą kūrybos krypties modelį.

„Tapatumas yra formuluojamas ir suprantamas per patirtis. Nuolatos kisdamas bei dizainerio koduojamas drabužiuose, susidūrimo su vartotoju momentu tapatumas suteikia dar daugiau patirtinių emocijų. Šiuolaikiniuose ir kartu skaitmeniniuose mados dizaino produktuose prioritetas turėtų būti skiriamas emocijoms ir patyrimams, kitaip tariant, mados produkto kūrinyje užkoduotos idėjos pajautai, tuomet mados vartotojas gebėtų pajausti vertybinę emociją“, – įsitikinusi S.Mockutė-Cicėnė.

Rūtos Andre nuotr./Modernus mados renginys patraukė lankytojų dėmesį
Rūtos Andre nuotr./Modernus mados renginys patraukė lankytojų dėmesį

Renginyje apsilankiusi Vilniaus dailės akademijos Mados dizaino katedros prof. Jolanta Talaikytė taip pat pasidalino mintimis apie šią parodą: „Dizainerės gebėjimas rasti ir vizualiai atskleisti tam tikrus regioninius lietuviško tapatumo kodus, atliepiant šiuolaikinės universalias globalios mados tendencijas, savo kūryboje – įtikina, o kūrybinis braižas yra gana lengvai atpažįstamas per tradicines medžiagas, spalvas, nacionalinius dekoro elementus ir pan. Sandra, nuosekliai kurdama, atsako į sau keliamą klausimą, kad tapatumo ir globalių mados tendencijų sinergija yra įmanoma, o regioniniai unikalumo kodai suteikia lokaliems kūrėjams išskirtinumo ir unikalumo globaliame mados lauke.“ Pasak J.Talaikytės, tyrėja savo darbe paliečia ir kitą itin svarbią šių dienų aktualiją – virtualią mados formą, kuri dar labiau trina tarpkultūrinius skirtumus; sukurta mados objektų kolekcija 3D formatu, taip pat suteikia savitumo koduojant drabužio vizualią žinutę.

S.Mockutės-Cicėnės darbo disertacijos vadovė, prof. dr. Jolanta Vazalinskienė teigė, jog „Luel“ yra gerai žinomas lietuviškas ženklas, atradęs ir beveik dvidešimt metų išsaugojęs sėkmės formulę.

Vienas pagrindinių jo bruožų yra tapatumo kodo įžvalgos ir sėkmingas jų plėtojimas nuolat keičiantis dinamiškai madai. „Tapatumo kodo kūrybiškos interpretacijos padėjo sėkmingai plėtotis ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, sulaukti pripažinimo parodose Jungtinėje Karalystėje, Prancuzijoje, Vokietijoje, Izraelyje ir kt., – pastebėjo J.Vazalinskienė. – Paskutiniais metais kūrybiniai ieškojimai prasiplėtė naujoje skaitmeninėje erdvėje, kurioje dizainerė S.Mockutė-Cicėnė pristato ateities mados vizijas, naujas išraiškos priemones ir tvaraus vartojimo galimybes.“

Paroda „Kodas LueL“ (Didžioji 15, Vilnius) veiks iki penktadienio, gruodžio 15 d. vakaro.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis