„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Markas Adamas Haroldas: „Dėl karantino gyvenu su negalia“

Naktiniu Vilniaus meru tituluojamas visuomenės veikėjas Markas Adamas Haroldas su sekėjais pasidalijo, kad dėl karantino metu prasčiau pasiekiamų medicinos paslaugų jam dabar tenka kęsti potrauminę peties artrozę – lėtai progresuojančią ligą, kuri vėliau gali pažeisti ir kitas kūno dalis. Tačiau savo kritiką jis siunčia ne medikams ir ne valdžiai, o tiems, kurie antradienį susirinko mitinguoti prieš ją ir prieš galimybių pasą. Anot visuomenininko, dėl daugelio laiku negydytų ligonių kalta būtent ši žmonių grupė.
Markas Adamas Haroldas
Markas Adamas Haroldas / Ernestos Čičiurkaitės / 15min nuotr.

Kaip Naktinis Vilniaus meras žinomas Markas Adamas Haroldas neseniai su žmona sulaukė pirmagimės dukros, tačiau šiuo laikotarpiu ją laikyti naujam tėčiui nėra taip lengva, nes jis patiria didžiulius peties skausmus.

Savo įraše soc. tinkluose M.A.Haroldas atskleidė, kad karantino metu jam teko atidėti tam tikras medicinos procedūras, dėl to dabar jam buvo diagnozuota potrauminė artrozė.

Dėl šios situacijos visuomenininkas kaltina „antivakserius“, nusiteikusius prieš galimybių pasą ir antradienį prie Seimo susirinkusius mitinguotojus. Jiems skirtu įrašu M.A.Haroldas sutiko pasidalyti ir su 15min skaitytojais:

„Prieš pandemiją susilaužiau petį, o prasidėjus pirmajam karantinui užsidarė ligoninės reabilitacijos skyrius. Todėl kineziterapijos negavau daug savaičių. Todėl mano rankos būklė po operacijos buvo labai prasta.

Vasarą gavau kontaktines paslaugas ligoninėje, bet rudenį aptikta infekcija. Antra operacija turėjo pašalint infekciją, bet nepavyko. Prasidėjus antram karantinui kontaktinė kineziterapija nebuvo įmanoma, todėl niekas nepastebėjo, kad mikrobas tyliai valgo mano sąnarį. Kadangi žmona buvo nėščia, nerizikavome kontaktuodami su specialistais, kurie ir su kitais pacientais dirba kasdien. Taigi, dėl pandemijos tiesiog negalėjau žinot, kad vyksta kažkas labai blogai.

Dabar jau per vėlu. Diagnozuota potrauminė artrozė. Mano petis negydomai pažeistas, negaliu pakelti savo dešinės rankos, negaliu sportuot, man skauda laikyti savo dukrą, skauda nuolatos, o vaistų nuo skausmo nevartoju dėl blogų šalutinių efektų.

Taip išeina, kad dėl karantino gyvenu su negalia. Bet yra kaip yra, neapsiverksiu dėl to, mano gyvenimas vis tiek saldus ir kiti nukentėjo žymiai smarkiau, pvz., numirė dėl infarkto, kai ligoninės buvo pilnos.

Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr./Ligoninė
Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr./Ligoninė

O kai eilinis laisvės riteris atjojo į feisbuką arba į Seimą deklaruot, kad skiepai yra individo reikalas, man kyla paprastas klausimas: o kaip kitų žmonių negalios ir mirtys yra jūsų asmeninis reikalas?

Jei dėl antivakserių bus trečias karantinas, ar jie sužalotiems išmokės kompensaciją iš savo asmeninės kišenės? Ne. Staiga jie reikalaus solidarumo apmokėjimo metu, nors atsisakydami skiepytis jie jau yra nuspjovę ant solidarumo principo.

Jiems, jums ir visiems mokesčių mokėtojams esant solidarumui turėsit pirkti man dirbtinį sąnarį. Tokių situacijų tūkstančiai. Jei bus trečias karantinas, kalba eis apie didelę biudžeto eilę, o ne tik „individo pasirinkimą“. Nežinau, kaip kitaip interpretuoti situaciją. Tai labai akivaizdžiai „neindividinė“ situacija.

Jei kitų žmonių pasirinkimai yra asmeniniai reikalai, kurie man nedaro įtakos, kodėl man skauda ranką? Kitaip tariant – kas minutę gaunu notifications'ų petyje, kad gyvenu visuomenėje ir puikiai suprantu, kad individų pasirinkimai gali pakenkt kitiems individams.

Kai studijavau teisę, neprisimenu kalbos apie teisę pakenkti kitus. Todėl esu skiepytas - ne tik dėl mano tradicinės šeimos saugumo, o ir dėl visų bendragyventojų.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Markas Adamas Haroldas
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Markas Adamas Haroldas

Principas, kad individo laisvė baigiasi ten, kur paliečia kitus, kadaise vadinosi „liberalizmas“. Instinktyviai visokio plauko radikalai bijo tokio liberalizmo apibrėžimo, nes tai reiškia, kad žmogus turi atsakomybę už savo veiksmus. Tos atsakomybės radikalai nenori. Jie nori „laisvės“ nuo tokios realybės. Jie nenori turėti stebėti gėjų gatvėse ir gerbti jų teisę pasirinkti drabužius. Jie nori „laisvės“ nuo kitų žmonių lygių teisių. Jie nori gyventi visuomenėje, kurioje taisykles rašo tik jie, o ne visi.

Manau, kad būtent dėl to ta minia prie Seimo susirinko reikalauti teisės ignoruoti kitų žmonių teises.

Beje, kai Morgana Danielė pabandys įgyvendinti mano teisę į medicininės kanapės gydymą nuo potrauminės artrozės skausmo, ta pati minia susirinks dar kartą pakarti Morganą dėl individo teisės ir laisvės gynybos ir niekas iš susirinkusių tame nesupras ironijos.

O mano ranka skauda, nafig. Ką pasakysi. Petys už laisvę.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs