„Ranault Scenic“ D.Martinaitis įsigijo prieš ketverius metus. „Iki šiol mašina nėra nė karto sugedusi ar kitaip mane nuvylusi. Šiaip į prancūziškus automobilius žiūriu įtariai, bet greičiausiai mano atvejis yra iš tų, kai žmogui paprasčiausiai pasiseka“, – dienraščiui L.T. atvirai klojo renginių vedėjas. Vyro teigimu, erdvus vienatūris jo darbe – sunkiai pakeičiamas dalykas. „Susimetu į automobilį visą mantą, kurios prireiks renginyje, ir – į kelią!“ – sakė pašnekovas.
Žmona kelyje – ne pagalbininkė
– Ar nemanote, kad vienam vyrui traukti į firmų ar turtingų privačių asmenų renginius, kur upėmis liejasi šampanas ir dar stipresni gėrimai, per daug pavojinga? – provokavome D.Martinaitį.
– O kas sakė, kad važiuoju vienas?!
– Tuomet su kuo?
– Tarkime, kad ir su žmona Vytaute.
– Tada viskas aišku: kaip ir daugelį vyrų, po vakarėlių namo jus parveža antroji pusė!
– Deja, Vytautė niekuo negali man padėti, nes iki šiol nemoka vairuoti. Kas mane pažįsta, žino: susiklosčius tam tikroms aplinkybėms nespjaunu į svaigiuosius gėrimus. Tačiau niekuomet jų nevartoju vesdamas vakarėlius. Nuo lengvabūdiškų žingsnių geriausiai sulaiko ne kas kitas, bet „Renault Scenic“ – niekuomet nesėdu prie mašinos vairo išgėręs.
– Trumpai grįžkime prie jūsų žmonos... Keista, kad šiame feminizmo amžiuje moteris nevairuoja. Ar tobulėti Vytautei uždraudė jos vyras?
– (Juokiasi.) Tikrai nesu iš tų storžievių, kurie savo pačioms gadintų gyvenimą, ką nors draustų. Sprendimą iki gyvenimo pabaigos nevairuoti Vytautė priėmė savarankiškai. Dar tuomet, kai ją vežiodavau pradedančiomis nuo spūsčių dusti Vilniaus gatvėmis. Žmona išsigando, kad esant sudėtingoms eismo sąlygoms gali neišvengti avarijų. Tad ir padarė išvadą, kad geriau apskritai nesėsti prie vairo.
– Nemėginote jos įkalbėti užsukti į vairavimo mokyklą?
– O kodėl turėčiau? Kiekvienas žmogus yra savo sprendimų valdovas.
Prancūzas gelbsti lietuvį
– Turbūt vienatūris „Renault Scenic“ nėra pirma mašina gyvenime?
– Anksčiau turėjau du „Mercedes-Benz“ – abu automobiliai buvo puikūs.
– Nuo vokiškų mašinų lyg ir nepuolama prie prancūziškų. Negi „Renault Scenic“ į akį krito vien dėl erdvaus salono?
– Ne vien. Dar svarbiau, kad turimas prancūziškas automobilis varomas visais keturiais ratais. Esu žvejys, ieškodamas grobio maišau Lietuvą skersai išilgai, kartais kelyje pasitaiko labai klampių vietų. Su „Mercedes-Benz“, kurių varomieji ratai yra užpakaliniai, daug kur užsukti tiesiog neišdrįsdavau. O su prancūziška mašina nebijau nukakti į atokiausius užkampius. Ne kartą automobilis ištraukė iš tokių klampynių, kuriose tariausi užstrigsiąs ilgam.
Vairuoja atsargiai
– Negi, jūsų nuomone, „Renault Scenic“ neturi trūkumų?
– Viena galiu paminėti – jam trūksta dinamikos.
– Ar jūsų atsakymas reiškia, kad kelyje pametate galvą ir galite vairuoti nutrūktgalviškai?
– Priešingai – esu atsargus vairuotojas. Prie vairo sėdau labai seniai, tačiau iki šiol patekau vos į du nedidelius eismo įvykius – nežymiai buvo apibraižyti automobilių kėbulai.
– Tuomet kam jums dinamika?
– Kai greičio paminą nuspaudi iki galo ir mašina ilgai galvoja, kol įsibėgėja, norom nenorom susierzini.
– Galėtumėte apibūdinti idealią mašiną, kurią norėtumėte turėti?
– O ar tokių gali būti?
Krivickas šmokė ir žmoną, ir tėvą
Prodiuseris Kristupas Krivickas prabangų visureigį „Subaru B9 Tribeca“ įsigijo dar neturėdamas vairuotojo pažymėjimo. Tačiau praėjus vos daugiau nei mėnesiui vyras dienraščiui L.T. tvirtino važiuoti nauju visureigiu mokantis ne tik žmoną Jurgitą, bet ir dvidešimties metų vairavimo patirtį turintį tėvą. „Visureigis „Subaru B9 Tribeca“ jam per greitas, per galingas, per erdvus, kad prie jo greitai priprastų. Todėl įsėdęs į mano mašiną tėvas pasijunta tarytum mokinys prieš instruktorių, t. y. mane. Tuo tarpu aš per pusantro mėnesio spėjau priprasti prie visureigio, mudu tapome vienu kūnu.
Kompleksuoja vairuodama „Subaru B9 Tribeca“ ir Jurgita. Matyt, sėdėdama prie visureigio vairo ji jaučiasi netvirtai. Kaip moteriai, jai neįprastai didelė mašina, be to, greičiausiai bijo įbrėžti brangų automobilį“, – dienraščiui L.T. aiškino Kristupas.
Mokymo rezultatais prodiuseris patenkintas. Anot K.Krivicko, po „kursų“ Jurgita ir viena nebijojo sėsti prie visureigio vairo.
Pavyzdys vyrams
Laidos „L.T. paparacai“ vedėja Natalija Zvonkė nuo pavasario važinėja atnaujintu japonišku vienatūriu „Mazda5 FL“. Dienraštis L.T. užsiminė, kad vienatūriai yra didesni už daugelį kitų lengvųjų mašinų, dažnai juos pastatyti keblu net ir vyrams, o dailiosios lyties atstovėms – juolab... „Tuomet manykite, kad kalbate ne su moterimi, o su vyru! Niekuomet neturėjau ir neturiu problemų statydama automobilį“, – lyg žaibu trenkė Natalija. Pasak jos, dar nebuvo atvejo, kad savo mašina būtų įvažiavusi į kitą automobilį, jį įbrėžusi. „Užtat vyrų vairuojamos mašinos mano anksčiau turėtą „Mazda MPV“ kliudė net du kartus“, – didelį akmenį į vyriškos giminės daržą metė dainininkė. „Taigi vyrai iš manęs galėtų šio to pasimokyti, o ne aš iš jų“, – sakė „L.T. paparacų“ vedėja.