„Pastebėjau, kad Tautvydas Barštys, mano manymu, nelegaliai nusileidžia savo straigtasparniu Šakių rajono Lukšių kaimo stadione. Tai buvo ne vienintelis kartas, kai jis čia nusileisdavo“, – tokio turinio laiškelį ir nuotraukas atsiuntė neprisistatęs 15min.lt skaitytojas.
T.Barštys naujienų portalui sakė, kad leistis Lukšių miestelyje (Šakių r.) turi metinį leidimą. Dėl leidimų tūpti tam tikrose tam tinkamose vietose pilotai turi būti sutarę arba su vietos savivaldos institucijomis, arba su privačių žemės sklypų savininkais.
Kalbėdamas su 15min.lt T.Barštys piktinosi, kad Lietuvoje vyrauja priešiškas ir senamadiškas požiūris į aviaciją, ypač mėgėjišką.
„Amerikoje, Anglijoje, netgi kaimynėje Latvijoje ir Lenkijoje yra viskas kur kas paprasčiau, ten į šią sritį jau yra atėjęs šiuolaikinis europinis mąstymas. O mūsų šalyje yra tiek visokių formalumų, kurie tarsi paimti iš senos rusiškos literatūros. Ta civilinė aviacija yra gana brangus malonumas, todėl viskas turi būti patogu. Juk moki už oro erdvę, nusileidimus, už kurą, už dar kažką. Aišku, saugumas yra svarbu, bet biurokratinis aparatas, tos valdiškos struktūros, pas mus yra per didelis stabdis“, – piktinosi pašnekovas.
Milijonierius dar pridūrė: „Kai Anglijoje daugiau kaip prieš šimtą metų atsirado automobilis, prieš jį ėjo žmogus ir įspėjo, kad kiti nesibaidytų, nes tai buvo kaip šėtonas. Kol kas ir Lietuvoje yra panašiai: jei kažkas naujo atsirado, tai dėl mūsų mentaliteto, kažkokio pavydo aplinka iškart žiūri negatyviai, o dar tos biurokratinės kliūtys... Tai dažnai netgi kyla klausimas, ar iš viso verta tuo užsiimti.“
Įsigijus autobusą nebūtina jo vairuoti
Paklaustas, ką lanko Lukšiuose, T.Barštys buvo lakoniškas: „Mūsų ten draugas, medžiotojas.“
Portalo žiniomis, šioje Šakių rajono gyvenvietėje milijonierius draugauja su kitu turtuoliu, žinomu vietos verslininku Juozu Daineliu.
T.Barštys minėjo, kad Šakių rajone jo sraigtasparnio skrydžiai dažniau būna „darbiniai, o ne pramoginiai“, pavyzdžiui, kai ūkininkai išsinuomoja orlaivį norėdami iš paukščio skrydžio apžiūrėti savo laukus.
– Ar žadate pats įgyti sraigtasparnio piloto licenciją? – 15min.lt pasiteiravo 51 metų T.Barščio.
„Scanpix“ nuotr./T.Barštys |
– Mokausi!
– Ar dar ilgai mokysitės?
– Nežinau dar, čia pagal norą.
– O koks tas jūsų noras?
– Nežinau. Atvirai pasakius, jei būtų noro, tai ir rytoj galėčiau turėti.
– Vadinasi, jus tenkina, kad esate skraidinamas, o ne pats pilotuojate?
– Jei nusipirksi autobusą – ar būtina būti autobuso vairuotoju?! Yra dalykų, kuriuos turi daryti profesionalai. Aviacijoje negali būti lengvabūdiškumo, čia yra atsakomybė, technikos ir saugumo lygis šioje srityje labai aukštas. Aviacija klaidų neatleidžia.
Chuliganizmai ore – jau praeitis
Kaip žinoma, vos tik įsigijęs sraigtasparnį T.Barštys spėjo pagarsėti kaip oro chuliganas. Aišku, pats milijonierius prie vairalazdės nesėdėdavo, tačiau jo samdyti pilotai vykdė šeimininko komandas.
2007 metų rudenį T.Barščio sraigtasparnis pašiurpino vilniečius, kai jo pilotas nusileido sostinės Vingio parko viduryje.
Tų pačių metų vasarą Kauno S.Dariaus ir S.Girėno aerodrome per motociklininkų šventę tas pats „Eurocopter 130 B4“ pažeidė skrydžių taisykles, kai kelių dešimčių metrų aukštyje skrido virš uždaryto aerodromo, pavojingai manevravo virš minios žmonių. Vėliau pilotui Civilinės aviacijos administracijos pastangomis buvo skirta 1 000 litų bauda.
Tokios pačios nuobaudos „Kauno grūdų“ orlaivio pilotas prieš trejus metus nusipelnė už tai, kad neturėdamas leidimo mažame aukštyje skriejo virš Palangos paplūdimio, vėliau neteisėtai nusileido kurorto teritorijoje.
Pretenzijų neturi
Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas antradienį 15min.lt sakė, kad T.Barščiui priklausančio sraigtasparnio skrydžiai netapo bloga tradicija: „Tų nesusipratimų buvo tik pradžioje. Bet viskas buvo išsiaiškinta, imtasi atitinkamų priemonių."
A.Šumskas apie T.Barštį dar pridūrė: „Aš jam asmeniškai niekada neturiu jokių pretenzijų.“
Šakių rajono savivaldybės administracijos direktorius Juozas Puodžiukaitis 15min.lt sakė žinantis, kad T.Barštys pas bičiulį J.Dainelį paprastai atskrenda 3–4 sykius per metus. „Niekam nuostolių jis nepadaro. Mokyklos stadione nusileisti yra saugu – tai plynas laukas, kur nėra arti medžių, avarija tikrai neįvyks“, – svarstė J.Puodžiukaitis.
Šakių rajono Lukšių seniūnijos galva Vidas Cikana 15min.lt pasakojo, kad T.Barščio orlaivis leidžiasi ne tik stadione, bet ir prie Zyplių dvaro. Beje, V.Cikana tituluojamas šio dvaro atstatytoju.
„Gražus malūsparnis – visiems vaikams džiaugsmas: laksto, fotografuojasi. Kai kuriuos net paskraidino! Įsivaizduojate, koks tai vaikams džiaugsmas? Tai tikrai gražus vaizdas mūsų kaime“, – tuo, kad milijonieriaus vizitai praskaidrina miestelio kasdienybę, džiaugėsi seniūnas.
V.Cikana sakė puikiai suprantantis, kad sraigtasparnio skrydžiai ne visiems kelia teigiamas emocijas.
„Atsimenu, stačiau namą ir juodai nusidažiau duris bei langus. Tai irgi daug kam nepatiko, net svarstė mane. Taip ir sraigtasparnis, kuris nusileido kaime. Visame pasaulyje tai normalus dalykas ir čia nematau jokios problemos“, – kalbėjo seniūnijos galva.
„Scanpix“ nuotr./Po T.Barščio sraigtasparnio pasirodymo Kaune prieš trejus metus kilo skandalas, jo pilotas buvo nubaustas 1 000 litų bauda. |
„Scanpix“ nuotr./T.Barščio sraigtasparnis Kaune |