Kino operatorius Algimantas Mikutėnas:
„Bartas tęsia Vytauto Žalakevičiaus ir Almanto Grikevičiaus kinematografijai būdingus principus: jo kuriamas kinas labai jausmingas, žmogiškas ir teisingas. Naujoji Barto juosta – tai žmogaus analizė. Jis studijuoja žmogaus dvasią, sąmonę ir perteikia tai kine. „Ramybė mūsų sapnuose“ įrodo, kad nuo savęs nepabėgsi. Kiekvienas žmogus yra atskiras pasaulis.
Gali perskaityti tūkstančius knygų, vis tiek padarysi taip, kaip tik tu gali padaryti. Mokslai, šiuo atveju, tik padeda įsigilinti į tam tikros mokyklos sistemą, tačiau svarbiausiu dalyku išlieka režisieriaus individualumas. Barto kūryboje tai labai stipriai jaučiama.
Akivaizdu, kad jis leidžia aktoriams improvizuoti ir išlaukia, kol jie subręs reikiamai emocijai. Kinas didelė mašina, jis ne visuomet leidžia laukti. Bartą gerbiu, nes jis gali nefilmuoti savaitę, jei mato, kad aktorius neturi ko pasakyti. Bartas nemeluoja žiūrovui. Jo buvimas greta aktoriaus, išlauktų emocijų perteikimas ekrane man yra genialus.“
Kino režisierius Kristijonas Vildžiūnas:
„Šiandien žiūrėjau filmą antrą kartą. Pirmasis kartas buvo Kanų festivalyje, kur įvyko jo pasaulinė premjera. Tąkart supratau, kad tai buvo geriausias Kanuose matytas filmas, įskaitant ir „Auksinės palmės šakelės“ laimėtoją.
„Ramybė mūsų sapnuose“ – lyg veidrodis, lyg į jį žiūrėtum. Jis labai gyvas – ir suerzina, ir pradžiugina. Skirtingose vietose kelia skirtingas emocijas. Filmas labai paveikus intymiame lygmenyje. Šarūnas pasielgė nepaprastai drąsiai. Aš taip turbūt neišdrįsčiau – kurti asmenišką filmą ir filmuoti tuos žmones, kurie jį ir inspiravo.“
TAIP PAT SKAITYKITE: Šarūno Barto filmo „Ramybė mūsų sapnuose“ premjeroje – būrys garsių svečių