Nuo Prancūzijos iki JAV ir Brazilijos: Juozo Statkevičiaus kolekciją Paryžiuje pamatė milijonai

Nuo Prancūzijos, Italijos iki JAV ir net Brazilijos – dizainerio ir teatro kostiumų dailininko Juozo Statkevičiaus kolekciją Paryžiuje pristatančios publikacijos žiniasklaidoje, fotogalerijos tinklaraščiuose ir įrašai socialiniuose tinkluose pasiekė mados gerbėjus daugiau nei 30 valstybių. Paryžiaus komunikacijos ekspertų atlikta analizė parodė, kad per tradicinę žiniasklaidą ir sklaidos internete kanalus J.Statkevičiaus kolekciją galėjo pamatyti auditorija, kurios dydis siekia daugiau nei 21 mln. skaitytojų.
Juozas Statkevičius
Juozas Statkevičius / Ryčio Šeškaičio ir asmeninio archyvo nuotr

Analizė parodė, kad per mėnesio laikotarpį rugsėjį-spalį buvo publikuotos 279-ios J.Statkevičiaus kolekciją Paryžiaus madų savaitėje pristatančios publikacijos žiniasklaidoje, fotogalerijos tinklaraščiuose bei įrašai socialiniuose tinkluose.

Per tradicinę spausdintinę ar internetinę žiniasklaidą pasiekta potenciali auditorija užsienyje ir Lietuvoje siekia 15,7 mln. skaitytojų, o dar beveik 6 mln. vartotojų įvairiose šalyse pasiekta per madų internetinius tinklaraščius, fotogalerijas ir socialinius tinklus.

Asmeninio archyvo nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymas Paryžiuje
Asmeninio archyvo nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymas Paryžiuje

Trimis Auksiniais scenos kryžiais ir Riterio kryžiumi „Už nuopelnus Lietuvai“ apdovanotas J.Statkevičius, paklaustas, kaip vertina Paryžiuje pristatytos 2025-ųjų metų pavasario-vasaros kolekcijos sklaidos rezultatus, atsakė, kad „tai tik pradžia“ – tai dar negalutiniai duomenys, nes publikacijos ir įrašai ir toliau pasirodo žiniasklaidos priemonėse bei socialiniuose tinkluose. Be to, socialiniuose tinkluose greičiausiai pasiekta ir dar didesnė, nei nurodyta Paryžiaus agentūros ataskaitoje, auditorija.

„Netrukus straipsniai ir kolekcijos aprašymai su nuotraukomis pasirodys pasaulinio garso madų žurnaluose. Manau, kad tai yra fantastiškas Lietuvos vardo garsinimas, kuris nenusileidžia nei krepšiniui, nei kitiems mūsų tautiečių pasiekimams, kuriais mes labiausiai didžiuojamės“, – Lietuvos vardo garsinimu pasaulyje džiaugiasi J.Statkevičius.

Asmeninio archyvo nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymas Paryžiuje
Asmeninio archyvo nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymas Paryžiuje

Teatro kostiumų dailininkas J.Statkevičius kūrė teatro kostiumus daugiau nei šimto garsių režisierių spektakliams. Tarp jų – tokie žinomi režisieriai, kaip Gintaras Varnas, Dalia Ibelhauptaitė, Eimantas Nekrošius, Rimantas Tuminas, Anželina Cholina, Oskaras Koršunovas ir kt. Dizaineris įsitikinęs, kad savo pasiekimais, ryškiais karjeros posūkiais ir darbais būtina dalintis garsiai, nes tai parodo, kiek daug talentingų kūrėjų turime būdami tokia nedidelė šalis.

„Mes, lietuviai, ir taip esame per daug kuklūs“, – teigia J.Statkevičius.

Paryžiaus mados savaitės metu J.Statkevičiaus kolekcija buvo demonstruojama istorinėje cirko salėje „Cirque d'Hiver Bouglione“, kurioje buvo rodytos mados grandų Alexander McQueen, Jean Paul Gautlier, Kenzo Tadaka, Thierry Mugler, Hubert de Gyvenchy kolekcijos.

Asmeninio archyvo nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymas Paryžiuje
Asmeninio archyvo nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymas Paryžiuje

Šį kartą nuo Napoleono laikų gražiausioje salėje pasirodė lietuvis, o mūsų šalies vardą išgirdo milijoninė skaitytojų auditorija – beveik aštuonis kartus didesnė, nei Lietuvos gyventojų skaičius.

Todėl, pasak J.Statkevičiaus, didžiuotis yra kuo ne tik mūsų šaliai, bet ir kiekvienam lietuviui.

„Tai buvo tikras mados šou“, – apie J.Statkevičiaus kolekcijos pristatymą Paryžiuje rašė „Madame Figaro“ – vienas žinomiausių prancūziško žurnalo „Le Figaro“ priedų, rašantis mados, grožio ir kultūros temomis.

„Dizaineris Juozas Statkevičius niekada nelaukia įkvėpimo – jis gali kilti bet kur ir bet kada. Stebėdamas aplinką, jis pastebi daugybę smulkmenų, kurios maitina jo kūrybos procesą: tai vaikystės prisiminimai, kinas, mados istorija, muziejai, Paryžius ir jo turtingas kultūrinis paveldas, netgi praeiviai gatvėje“, – apie lietuvių dizainerį rašė prancūzų meno ir kultūros žurnalas „Antonym Magazine“. Giliais interviu su menininkais ir mados kūrėjais išsiskiriančiame žurnale publikuotas straipsnis pavadinimu „Tūkstantis moters veidų pagal Juozą Statkevičių“.

Asmeninio archyvo nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymas Paryžiuje
Asmeninio archyvo nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymas Paryžiuje

„Dizainerio 2025 m. pavasario–vasaros aukštosios mados kolekcija atspindi kosmopolitišką stilių su šiaurietiškais lietuviškos kultūros akcentais. Ši kolekcija – tai duoklė komfortui ir ilgaamžiškumui“, – taip pat rašė „Antonym Magazine“.

Tuo tarpu prabangaus gyvenimo būdo temomis rašantis Prancūzijos žiniasklaidos leidinys „Luxury Touch“ J.Statkevičių apibūdino kaip kosmopolitiškos mados kūrėją, kurio darbus įkvepia lietuviška kultūra.

„Minimalistinė estetika, nepriekaištingi kirpimai, stilingai laisvos ir kartu šventiškos formos… Ši kolekcija yra tikras pagarbos ženklas komfortui ir nesenstančiai elegancijai.

Podiumo dekorui panaudota milžiniška mandala, simbolizuojanti kosminę harmoniją ir amžiną atgimimo ciklą. Dizaineris ją sukūrė iš savo kolekcijos audinių likučių, taip pabrėždamas tvarios mados svarbą“, – rašė „Luxury Touch“.

„Norėjau parodyti tvarios mados svarbą“, – patvirtina ir pats J.Statkevičius. Režisieriaus Gintaro Varno sumanytos mandalos simbolis bei kolekcijos pristatymą vainikavęs jos sugriovimo momentas pelnė gausias žiūrovų ovacijas bei žiniasklaidos pagyras. Pasak J.Statkevičiaus, mandala taip pat simbolizavo mados ratą – nes mada, kaip ir Žemė, sukasi ratu.

Asmeninio archyvo nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymas Paryžiuje
Asmeninio archyvo nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymas Paryžiuje

J.Statkevičius ant Paryžiaus mados podiumo sugrįžo po 24-erių metų, tad nieko stebėtino, kad dizainerio kolekcijos pristatymas sukėlė daug emocijų ne tik žiūrovams, bet ir jo komandai. Kartu su dizaineriu į Paryžių vyko 100 žmonių komanda, tarp kurių – profesionalūs Lietuvos vizažistai, šukuosenų meistrai, modeliai. „Iki šiol po kūną ne tik šiurpuliukai laksto, bet ir ašaros kaupiasi peržiūrinėjant kadrus iš spektaklį priminusio kolekcijos pristatymo, kuriame buvo ir muzika, ir choreografija, ir gerai surežisuotas finalas“, – apžvelgia J.Statkevičius.

Užsienio žiniasklaida, aprašiusi lietuvių dizainerio kolekciją, ne mažiau dėmesio skyrė ir pačios kolekcijos aprašymui, kurią, kaip ne kartą pabrėžė dizaineris, jis kūrė priešingai, nei tai daro Paryžius.

„Dabar labai populiarūs didelės formos drabužiai. Aš sukūriau ir parodžiau drabužius, kurie funkcionalūs, gražūs, patogūs ir elegantiški. Tokie, kokių žmonės trokšta tuomet, kai nori pasipuošti ir atrodyti stulbinamai“, – pasakoja Juozas, Paryžiuje pristatęs net 48 siluetus.

Lapkričio mėnesį dizaineris 2025-ųjų pavasario–vasaros kolekciją pristatys ir Vilniuje. J.Statkevičius sako, kad tautiečiams, pasiilgusiems grožio ir elegancijos, bus parodyta daug daugiau, nei pamatė Paryžius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis