Operos ir baleto teatre sužibo kiek siurrealistinė Kalėdų eglė: šiemet ją lydi ypatingas kvapas

Šventinis spindesys ir grožis pamažu įsisuka kasdienybėn. Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras įžiebė jau tradicija tapusią puošniąją Kalėdų eglę. Šiemet pagrindiniu akcentu tapo noras sužadinti naujus pojūčius. Kaip sako šventinės idėjos sumanytojas, operos režisierius Gediminas Šeduikis, teatrą galima pamatyti ekranuose, išgirsti per radiją, bet jo kvapą užuosti įmanoma tik atėjus.
Kalėdų eglė Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre
Kalėdų eglė Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre / Martyno Aleksos nuotr.

Kvietimas sužadinti jusles

Gruodžio 6-ąją „Bohemos“ spektaklio žiūrovų laukė netikėta staigmena. LNOBT orkestro varinių instrumentų kvinteto atlikta muzikinė ištrauka likus kelioms minutėms iki operos pradžios sudrebino pagrindinės fojė erdves ir iškilmingomis fanfaromis pakvietė susiburti arčiau žaliaskarės.

Šviesų įžiebimą palydėjo laikinai teatro vadovo pareigas einančio Audriaus Kundroto sveikinimo kalba, kuri šiemet ragino ne tik išvysti ar išgirsti teatrą, bet ir jį užuosti.

„Dėkojame visiems, kad mylite mūsų spektaklius ir taip aktyviai juose lankotės. Įžiebdami eglę, norime ne tik sukurti šventinę atmosferą, bet ir suteikti išskirtines patirtis, todėl šiemet pristatome ir eglutę palydintį teatro kvapą, kurį jau netrukus kiekvienas norintis galės parsinešti su savimi į namus“, – staigmeną atskleidė ir pristatė A.Kundrotas.

Martyno Aleksos nuotr./Laikinai LNOBT vadovo pareigas einantis Audrius Kundrotas
Martyno Aleksos nuotr./Laikinai LNOBT vadovo pareigas einantis Audrius Kundrotas

Klasika su siurrealizmo prieskoniu

Unikalaus teatro kvapo idėja gimė drauge su eglutės puošimo vizijos paieškomis. Šiemet ją dekoravęs floristas-dizaineris Antanas Mažonas pasiūlė kiek siurrealistinę, ne tik regą, bet ir kitas jusles sužadinančią koncepciją. Todėl kvapas tapo puikia priemone praplėsti įspūdžio ribas ir suteikti papildomų patirčių.

„Pačios idėjos prigimtis kilo iš klasikinio teatro prabangos, jo elementų: matome audinį, krištolą, auksą, žėresį. Tik, kadangi gyvename XXI amžiuje, norėjosi ir šiek tiek modernumo, siurrealizmo, keistų idėjų, kurios susijungdamos sukurtų ne sentimentalų, bet išskirtinį įspūdį. Kvapas padėjo perteikti teatro auros potyrį ir suteikė galimybę ne tik pamatyti jo atlikėjus, šokį, architektūrą, girdėti muziką, instrumentus, bet ir sužadinti penktąją juslę“, – kūrybines idėjas apžvelgė A.Mažonas.

Martyno Aleksos nuotr./Floristas-dizaineris Antanas Mažonas
Martyno Aleksos nuotr./Floristas-dizaineris Antanas Mažonas

Teatras kiekvieno namuose

Specialiai LNOBT unikalų aromatą iš teatro žmonių minčių, pojūčių ir asociacijų sukūrė Lietuvoje gerai žinoma kvapų namų „Smells Like Spells“ komanda. Išklausęs įsivaizdavimų, kuo kvepia vienas ar kitas teatro objektas, kvapų namų įkūrėjas Vilius Malinauskas pasiūlė savitą, niekur iki tol neegzistavusį kvapą, rašoma pranešime spaudai.

„Olfaktorinis, t. y. kvapo pojūtis visus mus lydi kiekvieną gyvenimo akimirką ir net nepastebint nuneša į prisiminimų bei asociacijų pasaulį. LNOBT skirtame kvepalų recepte paslėptos pačiulių, ambros, rožių, opiumo, muskuso bei juodųjų pipirų natos primins efemerišką teatrinio gyvenimo grožį ir paslapties trapumą, o lašas kadagių – apie Kalėdų nakties tylą. Tikime, kad šis derinys visus dar giliau nugramzdins į teatrines patirtis ir sukurs nepamirštamas akimirkas, kad ir kur jos būtų – teatre, namuose, automobilyje ar svečiuose,“ – mintimis pasidalino V.Malinauskas.

Iš arčiau užuosti teatrą galima iš šalia eglutės eksponuojamų indų. O norintiems parsinešti šį kvapą namo netrukus atsiras galimybė įsigyti specialiai šventiniam laikotarpiui paruoštų kvepalų, skirtų ypatingos erdvės įspūdžiui sukurti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis