Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pasipiktino už F.Kirkorovo koncertą negrąžinamais pinigais, organizatoriai atšauna – jie neprivalo

Kol organizatoriai sprendžia iškilusias problemas dėl nukeltų ar atšauktų koncertų, dalis bando už juos atgauti pinigus. Tačiau pavyksta toli gražu ne visiems. Į 15min redakciją trečiadienį kreipėsi vilnietė – rusų atlikėjo Filipo Kirkorovo koncertą Vilniuje nukėlus į rudenį, moteris pasakojo negalinti susigrąžinti sumokėtų pinigų už bilietą.
Filipas Kirkorovas
Filipas Kirkorovas / Asmeninio albumo, 15min nuotr.

Margaritos vardu prisistačiusi vilnietė pasakojo, kad gimtadienio proga 92 metų senelis padovanojo pinigų įsigyti bilietą į kovo 17 dieną turėjusį įvykti Rusijos žvaigždės Filipo Kirkorovo koncertą Vilniuje. 55 eurus kainavusį bilietą moteris pirko „Maximos“ kasoje, „Tiketos“ užsakymų sistemoje. Laiške buvo rašoma, kad ji iš anksto susitarė su krikšto mama dėl savo vaiko priežiūros koncerto metu, tačiau netrukus sužinojo, kad kovo 17 dieną renginys neįvyks ir yra perkeltas į spalio mėnesį.

„Kadangi dėl objektyvių priežasčių (vaiko slauga reabilitacijos metu) nebūsiu Vilniuje koncerto dieną, kreipiausi į bilietą pardavusią kasą dėl jo grąžinimo. „Maximoje“ jokios informacijos nepateikė, liepė kreiptis į „Tiketą“, „Tiketos“ telefonas yra nuolat užimtas“, – laiške rašė skaitytoja.

Anot skaitytojos, „Tiketa“ elektroniniu paštu į konkretų klausimą, kaip ji galėtų atgauti sumokėtus pinigus, atsako štampuotinomis frazėmis: „Sveiki, reaguodami į vyriausybės nurodymą, informuojame, kad kovo 17 d. turėjęs vykti Filipo Kirkorovo koncertas yra perkeliamas. Nauja renginio data bus paskelbta kaip įmanoma greičiau. Jau įsigyti bilietai galios ir naujai paskelbtam renginiui. Daugiau informacijos netrukus prie renginio aprašymo.“

Moteris piktinosi teigdama, kad rašydama „Tiketai“ nieko neklausė apie Vyriausybės nutarimą ar renginio datą, tenorėjo sužinoti informaciją apie bilieto grąžinimą.

„Bravo Events“ pinigų grąžinti neketina

Nesulaukusi atsakymo, ji paskambino renginio organizatoriams, UAB „Bravo Events“, ir uždavė tą patį klausimą. Tačiau ir čia jokio konkretaus atsakymo nesulaukė. Vis dėlto, jai buvo pažadėta, kad tuo metu susitikime buvęs vadovas Vaidas Zdancevičius perskambins. Skambučio moteris nesulaukė, todėl nieko nelaukusi parašė du elektroninius laiškus.

„Į pirmąjį vadovas ponas V.Zdancevičius neatsakė, nors atėjo automatinis patvirtinimas, kad perskaitė. Į antrą laišką, kuriame prašymas suteikti informaciją dėl pinigų grąžinimo buvo pateiktas kiek griežtesne reikalavimo forma, atrašė: „Laba diena, Margarita, Vyriausybei nuo 2020 m. kovo 13 d. uždraudus visus masinius renginius, koncertą, į kurį įsigijote bilietus, buvome priversti perkelti.

Atkreipiame Jūsų dėmesį, jog renginys yra perkeltas dėl force majeure aplinkybių, kaip tai įtvirtinta LR Vyriausybės nutarimo Nr. 840 dėl atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklių patvirtinimo (toliau – Nutarimas) 3.5. punkte (teisėti valstybės valdymo institucijų veiksmai).

Primename, jog, esant nenugalimos jėgos aplinkybėms, įsipareigojimų vykdymas yra atidedamas, tačiau šalims nesuteikiama teisė nutraukti ar anuliuoti sutartį. Jums įsigijus bilietą į koncertą, įsipareigojome suteikti jums paslaugą – dalyvauti ir pamatyti koncertą. Nenugalimos jėgos atveju nesame atleisti nuo šio įsipareigojimo įvykdymo, tačiau esame privesti nukelti šio įsipareigojimo įvykdymą į kitą datą. Sekite informaciją apie naują koncerto datą mūsų Facebook paskyroje ir bilietų platintojo tinklapyje prie renginio aprašymo.

Koncertas tikrai įvyks, tačiau Jums negalint atvykti į koncertą, pinigai už bilietus nebus grąžinami, nes esant force majeure aplinkybėms negalime ir esame atleisti nuo pareigos kompensuoti Jūsų patirtus nuostolius (Nutarimo 2 ir 7 punktai). Dėkoju už supratingumą ir gražios dienos.“

Kilo nepasitikėjimas įmonės veikla

Laiške, kuriuo skaitytoja kreipėsi į 15min redakciją, teigiama, kad ji – vieniša mama, auginanti neįgalų vienerių metų vaiką, o jos dviejų asmenų šeimos pajamos sudaro 225 eurus per mėnesį. Moteris piktinosi ir teigė norinti atgauti pinigus už sumokėtus bilietus, nes į koncertą nueiti galimybės pati nebeturi.

„Švaistytis pinigais ar juos kam priverstinai dovanoti neturiu nei noro nei, juo labiau, galimybės. Taigi, manau, kad tokiu organizatorių ir bilietų platintojų elgesiu yra pažeidžiamos mano kaip vartotojo teisės – koncertas neįvyko, perkeltas, faktiškai atšauktas, nauja data yra labai tolima, man netinkanti, noriu susigrąžinti savo pinigus“, – rašė Margarita.

Moteris taip pat piktinosi ir teigė esanti anksčiau susidūrusi su atšauktais renginiais, bet pinigai už bilietus būdavo grąžinami. Šiuo atveju, anot jos, toks požiūris į žmones skatina nepasitikėjimą įmone ir jos veikla.

„UAB „Bravo Events“ vadovo elgesys demonstruoja norą pasilikti sau pinigus, pasinaudodamas masine koronoviruso psichoze, tai galima pavadinti sukčiavimu ir vagyste. Juk kalbame apie dideles pinigų sumas, ne aš vienintelė, kas norės grąžinti bilietą. Toks cirkas, kur spjaunama į žmonių interesus, žiūrima tik savo, toks savivaliavimas, piktnaudžiavimas tarnybine padėtimi yra labai blogos verslo praktikos pavyzdys ir kelia rimtą iššūkį pasitikėjimui renginių organizatoriais ir verčia susimąstyti „o kas, jeigu...“ ir kas atsitiks su pinigais, jei bus panaši situacija“, – rašė moteris.

Ji taip pat pridūrė, kad tikisi, jog pats atlikėjas, turėjęs pasirodyti Lietuvoje, yra informuotas apie susiklosčiusią situaciją, todėl iš jo ir komandos laukiama konkrečių veiksmų.

„Taip pat informuoju, kad šiuo metu formuojama peticija Vyriausybei siekiant sukurti mechanizmą, kaip įpareigoti verslą, šiuo atveju, UAB „Bravo Events“, ne slapstytis už Vyriausybės nutarimų, o veikti pagal sąžinę nešant atsakomybę ir neapgaudinėti žmonių“, – pridūrė skaitytoja.

Organizatorius: „Pasikonsultavome su teisininkais – negrąžinsime“

15min trečiadienio popietę susisiekė su „Bravo events“ atstove spaudai, perduota, kad į šį klausimą atsakys vėlgi susirinkime buvęs vadovas Vaidas Zdancevičius. Į klausimus atsakyta raštu.

Jo teigimu, „Bravo events“ teko perkelti 16 koncertų, visi yra nukelti. Atšauktų nėra.

Kol kas nuostoliai dėl koronaviruso skaičiuojami. „Tikslų nuostolį galėsime paskaičiuoti tik tada, kai bus leista vėl organizuoti koncertus. Kuo ilgiau truks draudimas, tuo didesni nuostoliai“, – teigė V.Zdancevičius.

Paklaustas, kiek žmonių kreipėsi dėl bilietų grąžinimo, įmonės vadovas atrašė, kad tikslaus skaičiaus neturi.

„Dalis kreipėsi e-paštu, dalis per socialinius tinklus, kiti telefonu, o dar kiti kreipėsi į keturis bilietų platintojus su kuriais bendradarbiaujame platindami bilietus. Daug šių kontaktų dubliavosi“, – teigė įmonės vadovas.

„Mūsų ir mus konsultuojančiu teisininkų nuomone mes neprivalome grąžinti pinigų už bilietus į koncertus, kurie buvo perkelti (ne atšaukti) dėl visuotinio koncertų uždraudimo“, – 15min atsakė V.Zdancevičius.

Vartotojų teisių apsaugos tarnyba: pinigų grąžinimas gali užtrukti

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėjos Natalijos Jarmulkovič teigimu, tarnyba laikosi pozicijos, kad atšaukus renginį dėl tokių nenuplanuotų įvykių organizatoriai privalo apie tai įspėti bilietus įsigijusius asmenis, suteikti būtiną informaciją, o asmenims įvertinti galimybę, ar dalyvauti renginyje kita data, jeigu yra galimybė – stebėti renginį virtualiai, bet, jeigu nėra kitų galimybių susitarti, vartotojo visgi netenkina kitos alternatyvos, vartotojas turi teisę kreiptis į organizatorių dėl pinigų grąžinimo.

„Bet šiuo atveju renginio organizatorius, remdamasis nenugalimos jėgos aplinkybėmis, gali nukelti prievolės vykdymą, tai yra – grąžinimą. Gali nukelti iki tol, kol tos aplinkybės pasibaigs. Šiuo atveju pinigų grąžinimas gali užtrukti, bet vartotojas turi teisę reikalauti grąžinti pinigus“, – pabrėžė tarnybos atstovė.

Informuojame, kad VVTAT yra sulaukusi apie 40 vartotojų prašymų dėl ginčų su renginių organizatoriais atšaukus ar atidėjus renginį atsižvelgiant į koronavirusą. Taip pat dalinamės nuoroda į dažniausiai užduodamus vartotojų klausimus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais