Taip pat šiemet pirmą kartą į reitingą buvo įtraukti socialinio tinklo „TikTok“ veidai, kurie sėkmingai atrado ir išnaudojo šios kylančios platformos sėkmės faktorių, rašoma „Berta&Agency“ pranešime spaudai.
2022 m. „Instagram“ įtakingiausiųjų sąrašo viršuje nuo pat nuomonės formuotojų reitingavimo pradžios tebėra Karolina Meschino, antroje vietoje – topų naujokė Dalia Belickaitė, trečioji vieta lieka inkognito.
„Facebook“ populiariausioji Jurga Baltrukonytė užkopė iš trečios vietos ankstesniame reitinge ir nurungė stabiliai lyderiavusią „Beatos virtuvę“. Ši atsidūrė trečioje vietoje. Antrojoje ne pirmus metus laikosi „Babyblog“.
„YouTube“ platformoje į geriausiai vertinamo vietą sugrįžo Vaidotas Grincevičius-Whydotas, toliau rikiuojasi Lauryno Zmejausko-Safo ir Manto Bartusevičiaus kanalai.
Naujajame „TikTok“ turinio kūrėjų tope pirmauja „Godos_pr“ paskyra, antroje ir trečioje vietose – „Pedagogo Arnelio“ ir Federico Meschino.
Sėkmę lemia du kriterijai
Pagrindinių socialinių tinklų vartotojų lojalumą asmenybėms, o ne konkrečiam kanalui skaitmeninės rinkodaros agentūros ir tyrimo organizatorių „SuperYou“ vadovas Mindaugas Lataitis vertina kaip vis objektyvesnę priežastį, kodėl tie patys žinomi vardai kartojasi skirtingų platformų topuose.
„Šiemet įsitikinome ir susijusios tendencijos aktualumu – iš populiariausiųjų gretų nesunku pasitraukti nustojus kurti turinį ir dalintis juo nuosekliai. Atsakingiausiai dirbantieji šiuo klausimu metai iš metų pelno nepajudinamųjų titulą arba rotuojasi tarpusavyje“, – pastebimus dėsningumus ir įtaką influencerių reputacijai komentuoja M.Lataitis.
Tuo metu „SuperYou“ projektų direktorė Gabija Pilipavičiūtė priduria sakydama, kad gebėjimas pritaikyti turinį iš esmės nevienodiems kanalams – dar vienas kriterijus, nulemiantis sėkmę keliuose topuose. Pavyzdžiui, šiemet nemažai vardų atsidūrė tarp „Instagram“ ir „YouTube“ įtakingiausiųjų.
„Tai, kas veikia momentinių akimirkų, statinių arba trumpų vaizdo įrašų platformoje, nebūtinai pasiteisins toje, kur esame linkę žiūrėti ilgesnės trukmės vaizdo įrašus. Pasirinkdamas kanalą nuomonės formuotojas turi tiksliai perprasti jo specifiką, kad pasiektų norimą rezultatą.
Ši tendencija itin aktuali rinkodaros specialistams, norintiems dirbti su žinomais veidais, galinčiais pasiųsti vieną reikiamą žinutę skirtingais turinio formatais ir taip plačiau pasiekti tikslinę auditoriją“, – paaiškina G.Pilipavičiūtė.
Tebedominuoja „Instagram“
Paklaustas, kas apskritai augina influencerių populiarumą ir jų sekėjų skaičių, M.Lataitis pamini vartotojus masinančius įžymybių gyvenimų pokyčius ir įvykius. Būtent dėl šios priežasties, jo teigimu, reitingo senbuvių gretose visuomet gali atsirasti vietos ir naujokams.
„Tarkime, šeimos pagausėjimas ir iki tol aktyviai kasdienybe besidalinusio nuomonės formuotojo šeimoje paskatina ne tik aktyviau domėtis kuriamu turiniu, bet ir praplečia tikslinę sekėjų auditoriją dėl naujos, aktualios temos komunikacijos. Viena tokių sėkmės istorijų priklauso šiemet net į kelis topus įžengusiai Daliai Belickaitei,“ – dalijasi M.Lataitis.
Anot jo, kaip ir praėjusiais metais, šiemet ryškiausia konkurencija buvo stebima ir daugiausia užsakymų sulaukta socialinėje erdvėje „Instagram“. Mat čia nuomonės formuotojų koncentracija vis dar išlieka didžiausia, o turinio formatų gausa leidžia kurti įvairesnį turinį, per jį pasiekti pamatuojamą tikslinę paskyros auditoriją.
Naujai įtraukti „TikTok“ veidai
Komentuodama, kodėl šiemet pirmą kartą buvo įtraukta platforma „TikTok“, G.Pilipavičiūtė akcentuoja – nors šis kanalas nemažai kritikuojamas, poreikis ištirti daugiausia dėmesio čia sulaukiančius influencerius kilo dėl šio kanalo populiarumo jaunimo tarpe.
„Kai kurie, atsidūrę geriausiųjų sąraše, veikiausiai bus nežinomi, jei aktyviai nesinaudojate platforma, nes jos kūrėjai orientuojasi konkrečiai tik į šiam kanalui pritaikytą turinį. Jis unikalus, dažnu atveju šmaikštus, pritaikytas „greitam vartojimui“ ir atspindi išskirtinį autoriaus gebėjimą reaguoti į turinio tendencijas čia ir dabar“, – esminius „TikTok“ kūrėjų sėkmės faktorius išskiria G.Pilipavičiūtė.
Būtent gebėjimas atliepti kanalo vartotojų poreikius turiniui, taip patenkant į jų algoritmo lauką, lemia didelį pasiekiamumą ir populiarumą „TikTok“ veikiantiems nuomonės formuotojams. Žinomumas kituose kanaluose ar viešojoje erdvėje šiame kanale, anot G.Pilipavičiūtės, gali būti privalumas, tačiau tikrai ne pagrindinis rodiklis.
Kaip sudaromas influencerių reitingas?
Influencerių TOP 10 sudarytas pasitelkus du skirtingus kiekybinio tyrimo metodus: antrinių duomenų rinkimas ir analizavimas bei apklausos. „Instagram“, „Facebook“, „Youtube“ ir „TikTok“ platformų antrinių duomenų rinkimas vyko 2022 m. spalio–lapkričio mėn.
Pirmiausiai analizuoti viešai prieinami ir matomi influencerių duomenys: sekėjų skaičius, žmonių įsitraukimas į turinį (video peržiūros, komentarai) bei kuriamo ir auditorijoms atiduodamo turinio kiekis. Po to rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos „Kantar“ atlikta rinkodaros specialistų apklausa, apėmusi visų verslo sektorių atstovus, taip pat atskira Lietuvos gyventojų, naudojančių socialinius tinklus apklausa. Ekspertų apklausoje orientuotasi į turinio paveikumo, tekstų ir vizualų kokybės, taip pat įtaigumo ir paveikumo kriterijus. Tuo metu socialinių tinklų vartotojų teirautasi apie nuomonės formuotojų reputaciją ir tai, kiek juos galėtų rekomenduoti. Į reitingą įtraukiami tik tie influenceriai, kurie sutinka būti viešinami.
Kasmetinį tyrimą organizuoja skaitmeninės rinkodaros agentūra „SuperYou“, bendradarbiaudama su tyrimų bendrove „Kantar“ ir Lietuvos marketingo asociacija, viešinimu rūpinasi praktiškos komunikacijos agentūra „Berta&Agency“.