Patricija Gadžijeva jau metus kovoja dėl iš čiaupo bėgančio purvo: „Už ką mes mokame?“

Iš čiaupo tekantis purvinas vanduo, dėl to patiriami nepatogumai ir jį tiekiančios bendrovės abejingumas – su tuo jau daugiau nei metus nesėkmingai kovoja senamiestyje gyvenanti Patricijos Gadžijevos šeima ir jos kaimynai. P.Gadžijeva nesuvokia, kodėl šitiek laiko nerandama sprendimo, o „Vilniaus vandenys“, kad ir kiek į juos besikreiptų, visuomet pateikia tokį patį šablonišką atsakymą.
Nuolat pasikartojanti problema Patricijos Gadžijevos namuose – iš čiaupo teka purvinas vanduo
Nuolat pasikartojanti problema Patricijos Gadžijevos namuose – iš čiaupo teka purvinas vanduo / 15min ir asmeninio albumo nuotr.

Užburtas ratas

Patricija 15min pasakojo, kad pastaruoju metu nuolat kenčia dėl iš čiaupo tekančio purvino vandens. Blogiausia, kad tai tęsiasi jau ilgą laiką, bent pusantrų metų. Gyventojai ne kartą kreipėsi į „Vilniaus vandenis“, tačiau kiek beskambintų ir besiskųstų, pagerėjus situacijai po kurio laiko viskas vėl prasideda iš naujo.

„Jie visada sako tą patį – arba įvyko avarija, arba vykdomi remonto darbai, kurių metu išjudinami vamzdynai. Iš esmės tai suprantama, bet juk mato, kad viskas kartojasi, tai turėtų imtis kažkokių priemonių, kad gautumėme normalų vandenį“, – kalbėjo P.Gadžijeva.

Situacija pasikartojo ir prieš kelias dienas. Anot Patricijos, ji neretai pasireiškia ir tada, kai moteris susiruošia maudyti vaikų – tai vieną dieną, tai kitą.

„Jau juokauju, kad tai kaip loterija – einu maudyti vaikų ir galvoju, ar vonelėje bus rudas vanduo, ar normalus“, – apmaudo neslėpė Patricija. Prakalbusi apie atžalas, ji teigė, kad turint mažų vaikų, ši situacija tampa dar nemalonesnė. Esant purvinam vandeniui, negali ne tik išmaudyti vaikų, bet ir pagaminti jiems valgyti, o norint tą padaryti, vandenį turi pirkti iš parduotuvės.

Už viską reikia mokėti – net už purviną vandenį

Susisiekę su „Vilniaus vandenimis“, gyventojai sulaukia rekomendacijos nuleidinėti vandenį, kad šis vėl tekėtų švaresnis. Tačiau P.Gadžijeva svarsto – nejaugi gyventojams tiekti švarų geriamą vandenį nėra tiekėjų atsakomybė?

„Taip, po kurio laiko jis nebebėga toks baisiai rudas, tačiau nuosėdų jame tai vis tiek lieka“, – pridūrė Patricija.

Vis dėlto bėda ir ta, kad kartais vandenį tenka nuleidinėti ir ištisą dieną, kartais net keletą, o išlaidų už jį niekas juk nepadengia. Lyg to būtų maža, nuostolių gyventojai patiria kur kas daugiau.

„Nuleidinėdami tokį vandenį gadiname tiek kranus, tiek visą buitinę techniką. Su juo nei praustis, nei indų plauti, nei drabužių skalbti, nei vaikams košės virti. Nieko. Kaimynai kažkurią dieną išsikvietė santechnikus, tai apie tai, kas vyksta jų skalbimo mašinoje, išvis net pasakoti nėra ką – tos juodos nuosėdos tiesiog ir gyvena tavo buitinėje technikoje. Tad klausimas, kada reikės ją keisti, o kas už tai atsakys, nežinau“, – pasimetusi dėl nemalonios situacijos pasakojo P.Gadžijeva.

Ji supranta, kad būna atvejų, kurių nesuplanuosi – avarijos kartais įvyksta žaibiškai. Tačiau jų padariniai sprendžiami ne vieną dieną, tad tiek laiko turėtų pakakti, kad tiekėjas apie netinkamą vartoti vandenį informuotų gyventojus. Vis dėlto kartais atrodo, kad tokios avarijos ar remonto darbai čia vyksta pernelyg dažnai.

„Mes, gyventojai, dėl to nekalti. Ir nors piniginiu atžvilgiu nuostoliai nesudaro kosminės sumos, vis dėlto – už ką tada mes mokame? Mes mokame už švarų geriamą vandenį, ir ne tik jo negauname, bet dar ne savo noru susimokame papildomai“, – nemalonia istorija dalijosi Patricija.

Pasak Patricijos, „Vilniaus vandenys“ tikina, kad yra atliekami tyrimai ir toks vanduo sveikatai rizikos nekelia, tad galima jį gerti. „Bet ar matydami tokį purviną vandenį jį gertumėte? Tikrai ne“, – įsitikinusi moteris.

Roberto Daskevičiaus nuotr./Patricija Gadžijeva
Roberto Daskevičiaus nuotr./Patricija Gadžijeva

Komunikacija varo į neviltį

Tačiau purvinas vanduo – tik vienas iš nepatogumų, kuriuos patiria P.Gadžijevos šeima ir kiti namo gyventojai. Prie viso to prisideda dar ir prasta „Vilniaus vandenų“ komunikacija, su ja susidūrė ir prieš porą dienų.

„Naktį nebuvo vandens, ryte atsikeliame, vaikams gaminame maistą ir po to pamatome, koks teka vanduo. Tai jeigu būtų iš anksto informavę ir išsiuntę žinutes, kad taip nutiks, ką jie karts nuo karto padaro, bet ne visada, nevartotumėme tokio vandens“, – 15min sakė Patricija.

Moteriai pikta, nes gyventojai „Vilniaus vandenų“ jaučiasi ignoruojami. Bendrovė neduoda aiškių paaiškinimų, yra linkusi nusimesti atsakomybę ir, atrodo, nesiima jokių sprendimo būdų. O ir į laiškus, kuriuos gyventojai rašo be perstojo, atsakymų kartais reikia laukti ne vieną mėnesį.

„Iš pradžių pareiškia, kad atsakys per 14 dienų, bet niekas taip ir neatsako. Galiausiai gauni atsakymą tada, kai pasisakai viešoje erdvėje – po 49 dienų. Juokingai atrodo“, – stebėjosi P.Gadžijeva.

Patricija teigia jau nebežinanti, kur kreiptis pagalbos: „Mes nuolatos kenčiame. Kreipiesi, kur tik begali, bet visur atsitrenki į sieną. Tu vėl gauni tuos pačius laiškus, tokius pačius atsakymus, situacija kartojasi ir kartojasi. Gal tikrai čia toks sutapimas, kad viskas vyksta būtent mūsų kvartale, šioje vietoje nieko nekaltinu, bet tada reikia imtis kažkokių priemonių.“

VIDEO: Nuolat pasikartojanti problema Patricijos Gadžijevos namuose – iš čiaupo teka purvinas vanduo

Atsiprašo dėl laikinų nepatogumų

Kad išsiaiškintų, kokios yra minėtos situacijos priežastys ir kaip žadama ją spręsti, su „Vilniaus vandenimis“ susisiekė ir 15min. Atsakymas iš dalies buvo panašus į tuos, kuriuos gauna ir namo gyventojai – teigiama, kad tai tik laikini nepatogumai, iškilę dėl atliekamų darbų. Vis dėlto žadama, kad ateityje tiekiamas vanduo nebus prastos kokybės.

„Vilniaus vandenys“ atnaujina ilgai netvarkytą vandentiekio dalį, kad ateityje galėtų užtikrinti nepertraukiamą kokybiško vandens tiekimą. Kai kuriuose namuose sostinės Naujamiestyje vandenyje kurį laiką (iki 7 dienų), kol bus plaunamas vamzdynas, gali pasikartojančiai atsirasti geležies ir mangano dalelių.

Dedame visas pastangas, kad darbai būtų atlikti kuo sparčiau ir vandens kokybė būtų atstatyta. Atsiprašome klientų dėl laikinų nepatogumų“, – teigė „Vilniaus vandenų“ Komunikacijos skyriaus vadovas Mindaugas Linkaitis.

Jis pripažino, kad panašūs darbai buvo atliekami ir anksčiau, tačiau patikino, kad tokie atvejai, kai iš čiaupo bėga nekokybiškas vanduo, nėra pernelyg dažni.

„Minėtame Vilniaus miesto rajone šiemet skirtingu metu vyko keli tinklo atnaujinimo, remonto ir naujų klientų prijungimo darbai, tad namo gyventojams galėjo susidaryti įspūdis dėl nuolatinio vandens kokybės svyravimo“, – 15min komentavo bendrovės „Vilniaus vandenys“ atstovas.

„Klientai informuojami individualiai“

„Prieš tiekdami klientui geriamąjį vandenį „Vilniaus vandenys“ jį gerina filtruodami. Nepaisant to, ilgainiui geležis, manganas ir kiti mikroelementai nusėda ant vamzdžių sienelių“, – paaiškinimą, kodėl gyventojus kartais pasiekia prastesnės kokybės vanduo, pateikė M.Linkaitis.

M.Linkaičio teigimu, „Vilniaus vandenys“ periodiškai remontuoja arba atnaujina vamzdyną ir jo dalis, susidėvėjusias keičia naujomis, tad tenka trumpam atjungti vandenį. Vėliau dėl to iškyla nepatogumų – jį vėl įjungus, dėl ant vamzdžių sienelių susidariusių geležies ir mangano nuosėdų judėjimo vanduo susidrumsčia.

„Tinklo atnaujinimo darbai dažniausiai vyksta senesniuose Vilniaus rajonuose, kai kuriais atvejais ten, kur kelis dešimtmečius jis nebuvo tvarkomas, todėl jie yra būtini ir neišvengiami, kad būtų užtikrintas vandens tiekimas“, – tvirtino Komunikacijos skyriaus vadovas.

Jis teigė, kad apie nepatogumus gyventojams yra iš anksto pranešama: „Po remonto ar avarijos vandentiekio tinklai yra plaunami etapais, todėl vandens kokybė kelias dienas gali svyruoti. Apie tai klientai informuojami individualiai el. paštu arba SMS žinutėmis.“

M.Linkaitis pabrėžė, kad vanduo, kuriame yra padidėjęs mikroelementų kiekis, nedaro neigiamos įtakos sveikatos būklei. Anot Mindaugo, geležies, mangano ir kitų mikroelementų kilmė yra gamtinė ir geriamajame vandenyje jų atsiranda natūraliai.

„Vanduo pratekėdamas uolienomis tirpdo jame esančias mineralines medžiagas ir jomis prisisotina. Nuo jų įvairovės ir kiekio priklauso vandens skonis bei kitos savybės. Puikiai suprantame, kad netikėtai padidėjus jų koncentracijai, nemalonios išvaizdos ar skonio vanduo sukelia neigiamą reakciją, vis dėlto norime patikinti, kad tai nėra pavojinga“, – aiškino „Vilniaus vandenų“ Komunikacijos skyriaus vadovas.

Vis dėlto į užduotus klausimus apie tai, kas turėtų kompensuoti gyventojų patiriamus nuostolius, ir kodėl neretai yra ignoruojami jų skundai, atsakymų 15min taip ir nesulaukė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų