Per parą „TikTok“ išpopuliarėjusi B.Jakučionytė: „Užkabinau daugeliui aktualią temą“

Dešimtys tūkstančių peržiūrų ir patiktukų, staigiai kylantis sekėjų skaičius, pagerėję pardavimai jos ir kolegos rengiamose stovyklose – visas šis pripažinimas rašytoją, renginių organizatorę Birutę Jakučionytę netikėtai aplankė vos per parą. 48-erių moteris iš Vilkaviškio rajono savo sėkmės formulę surado socialiniame tinkle „TikTok“, paskelbusi trumpą filmuką apie tvarką paauglių kambariuose. Internete ji prisistato kaip ekspertė, bendrauja su vaikais bei paaugliais ir teigia, kad ją aplankiusi šlovė tėra tik lengvas apšilimas prieš grandiozinius ateities planus.
Birutė Jakučionytė su kolega Sauliumi Baltrūnu
Birutė Jakučionytė su kolega Sauliumi Baltrūnu / Asmeninio albumo nuotr.

Per vieną parą Birutės Jakučionytės paskelbtas vaizdo įrašas apie paauglių kambarių tvarkymą „TikTok“ platformoje surinko daugiau nei 200 tūkstančių tautiečių peržiūrų. Kaip jai pavyko taip greitai išgarsėti ir sulaukti jaunimo pripažinimo? Atsakymais į šį ir kitus klausimus moteris dalijasi su 15min portalo skaitytojais.

– Birute, šiandien jus galima vadinti „TikTok“ žvaigžde. Kaip šiame socialiniame tinkle atsidūrėte? Koks buvo jūsų tikslas?

– Daug metų ir įvairiomis formomis kuriu savo asmeninį turinį – dešimtmetį rašau tinklaraštį www.jakucionyte.lt, parašiau dvi knygas apie save, taip pat esu aktyvi feisbuke ir instagrame. Drąsiai ir atvirai kalbu apie savo asmeninį gyvenimą, žemiškas ir mamiškas problemas, esu dažnai pokštaujanti moteris, gebanti pasijuokti iš savęs ir sudėtingų situacijų.

Asmeninio albumo nuotr./Birutė Jakučionytė su kolega Sauliumi Baltrūnu
Asmeninio albumo nuotr./Birutė Jakučionytė su kolega Sauliumi Baltrūnu

Mano kolega, aktorius Saulius Baltrūnas, su kuriuo „Gervių lizde“ organizuojame vaikų edukacijas ir vasaros stovyklas, jau pernai kalbėjo, kad mūsų veiklą reikia filmuoti kaip realybės šou, nes mums nutinka daug komiškų situacijų. Šiemet nusprendėme filmuoti trumpus, juokingus įrašus, rodyti savo kasdienybę.

Prieš gerą mėnesį „TikTok“ pradėjome kurti stovyklavietės „Gervių lizdas“ turinį – pasakoti apie mūsų edukacijas, plastiko perdirbimą, ąžuolų auginimą, kažko naujo mokyti ir tiesiog rodyti mūsų juokingą gyvenimą. Stebėjau, kaip mano kolega S.Baltrūnas, serialo „Rezidentai“ aktorius, skina patiktukus. Mano rimti pasakojimai nelabai kam buvo įdomūs, todėl aš pasitraukiau į šalį – galvojau, tegul Saulius linksmina publiką, tegul dirba jo veidas. Stebėjome augančią auditoriją, džiaugėmės. Tačiau vieną vakarą nusprendžiau susikurti savo asmeninę „TikTok“ paskyrą ir įkėliau pirmąjį vaizdo įrašą apie paauglių kambarių tvarką.

Pirmasis Birutės vaizdo įrašas „TikTok“:

– Čia tiek jūs, tiek jūsų kolega Saulius prisistatote kaip ekspertai. Kodėl? Ar į socialinį tinklą „TikTok“ žiūrite per juoko prizmę?

Ekspertais save pavadinome, nes turime patirties daugelyje sričių, be to, turime norą ir savybę ne tik visada būti teisūs, bet dar ir pasijuokti iš savęs. Į daugelį dalykų savo gyvenime žiūrime per humoro prizmę.

Asmeninio albumo nuotr./Birutė Jakučionytė su kolega Sauliumi Baltrūnu
Asmeninio albumo nuotr./Birutė Jakučionytė su kolega Sauliumi Baltrūnu

Jeigu taip nedaryčiau, tikrai gyvenčiau sudėtingą ir komplikuotą gyvenimą. Manau, kad taip yra daugeliui. Žmonės turi daug įvairių bėdų, psichologinių traumų, priklausomybių, daro klaidų, jiems nesiseka – jeigu į viską žiūrėtų tik rimtai, būtų nepakeliamai sunku. Todėl mes, ekspertai, pirmiausia juokiamės iš savęs.

Į daugelį dalykų savo gyvenime žiūriu per humoro prizmę, jeigu taip nedaryčiau, tikrai gyvenčiau sudėtingą ir komplikuotą gyvenimą.

– Jūsų minėtas filmukas netikėtai tapo ypač populiarus – sulaukė virš 200 tūkstančių peržiūrų. Kaip pasijautėte, kai taip greitai išpopuliarėjote? Kaip manote, kuo sudominote žiūrovus?

– Tikrai nesitikėjau nei tiek dėmesio, nei tiek peržiūrų. Matyt, užkabinau daugeliui aktualią temą. Manau, kad sudominau savo natūralumu, nes nieko nevaidinau, specialiai nesiruošiau. „TikTok“ filmukuose esu tokia, kokia esu gyvenime, kalbu ten taip, kaip su vaikais per stovyklas ir edukacijas: nuoširdžiai, paprastai, su humoru. Vaikai vertina nuoširdumą, jį lengvai priima, todėl metai iš metų važiuoja į „Gervių lizdo“ stovyklas. Man tiesiog pasisekė perkelti tą savo šmaikštumą į internetą, pasidalyti juo su didesne auditorija.

Asmeninio albumo nuotr./Birutė Jakučionytė
Asmeninio albumo nuotr./Birutė Jakučionytė

– Kokios emocijos jus apėmė pamačius tokius peržiūrų skaičius?

– Kiekvienas žmogus apsidžiaugtų savo sėkme – apsidžiaugiau ir aš. Pirmomis dienomis galvojau, kad tai tik žaidimas, pasilinksminimas, buvo gera kurti taip lengvai, neįdedant daug pastangų. Tačiau po kelių dienų tėvai pradėjo pirkti kelialapius į stovyklas, nes vaikai paprašė, pamatę mano filmukus „TikTok“. Tas mane nustebino labiausiai. Prieš susikurdama savo ekspertės Jakučionytės paskyrą, tikrai nemaniau, kad tai kaip nors padės pardavimams.

– Vis dar vyrauja nuomonė, kad „TikTok“ orientuotas į vaikus. Ar jūs irgi taip manote? Kaip jūsų pačios vaikai reaguoja į tai, kad jų mamos filmukus žiūri jų bendraamžiai?

– Tikrai taip nemanau. Ten daug jaunų žmonių, 20-30-mečių – jie tikrai jau ne vaikai. Anksčiau nesinaudojau „TikTok“, man jis atrodė nepriimtinas. Dabar, kai filmuojame trumpus, juokingus vaizdo įrašus, panašius į realybės šou, suprantu, jog tai yra puiki vieta juos skelbti, nes iš instagramo ar feisbuko istorijų jie dingsta po paros. Perpratus „TikTok“, man jis tapo visai patrauklus, tik kad aš pati tai labai mažai ten kokius nors įrašus žiūriu – nelabai turiu tam laiko.

Savo vaikus tai tikrai nustebinau – jie dar kartą įsitikino, kad turi neeilinę mamą, kuri ne tik knygas rašo, su gongais groja, stovyklas organizuoja, bet ir „TikTok“, jų teritorijoje, kietai varo. Man smagu, kad jie džiaugiasi. Komanda, su kuria dirbame „Gervių lizde“, irgi džiaugiasi ir sveikina. Man asmeniškai labai gera, kad mūsų juokingi „Expertai Jakučionytė ir Baltrūnas“ užgimė vietoje, skirtoje vaikų ir jaunimo veikloms, edukacijoms ir stovykloms. Atrodo, kad taip turėjo būti, tai mūsų sėkmingai vykdomos veiklos seka.

Savo vaikus tai tikrai nustebinau – jie dar kartą įsitikino, kad turi neeilinę mamą.

Asmeninio albumo nuotr./Birutė Jakučionytė
Asmeninio albumo nuotr./Birutė Jakučionytė

– Tad tikriausiai galvojate, kad ir ir jūsų žiūrovų auditoriją sudaro jaunimas?

– Manau, kad mane seka vaikai ir paaugliai, jaunimas, jaunos mamos. Mano bendraamžių – žmonių virš 40-ies – ten mažai. Džiaugiuosi, kad iš jų sulaukiu labai daug komentarų, daug šypsenų. Didžioji jų dalis yra palaikantys, pritariantys. Bjaurių ar nešvankių – tikrai mažai. Ir čia pasitvirtina dar viena gyvenimo taisyklė – kaip šauksi, taip ir atsilieps.

– Esate internetinio turinio kūrėja, rašytoja, vaikų stovyklų organizatorė... Kaip viską suderinate?

– Jau minėjau, jog rezultatai matosi vasaros stovyklų pardavimuose. Manau, kad ateityje taip pat naudosiu šią platformą mūsų vykdomų edukacijų mokykloms, socialinių projektų, tokių kaip „Kamštelių vajus“, viešinimui, gal net knygų pardavimui. Per kelias dienas man jau pavyko suorganizuoti daug susidomėjimo sulaukusį konkursą #TvarkingasKambarys. Paprašiau paauglių filmuoti savo kambarius prieš ir po sutvarkymo, siųsti vaizdo įrašus man. Įsteigiau 50-ies eurų prizą.

Per pora dienų gavau virš 40-imt filmukų ir atsirado daugiau rėmėjų. „Gervių lizdo” komanda atrinko tris pačius geriausius įrašus, kuriuose matėsi, koks netvarkingas kambarys buvo prieš tvarkymą, ir kaip atsakingai buvo sutvarkytas po to.

Asmeninio albumo nuotr./Birutė Jakučionytė
Asmeninio albumo nuotr./Birutė Jakučionytė

Net trims vaikams skyrėme po 50-imt eurų. Toks rezultatas labai džiugina. Per porą dienų sutvarkyti 44 paauglių kambariai! Manau, kad darysime ir antrą šio konkurso dalį. Taigi, aš „TikTok” dar tik kojas apšilau – ateityje laukia daug veiklos. Man šis socialinis tinklas skiriasi nuo kitų platformų, nes yra greitas, aktyvus, daug veiksmo. Žinoma, tu ir pats turi spėti koja kojon su milžiniška jaunimo banga.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis