15min šokėja sutiko išsamiai papasakoti, kaip viskas nutiko. Kovo mėnesį, vieną vėlų vakarą, ji skubėjo į autobusų stotelę. Priėjusi perėją, kertančią V.Šopeno ir Sodų gatves, užsidegus žaliam šviesoforo signalui, mergina žengė gatve.
„Dar įsidėjau telefoną į kišenę, nes, kaip tyčia, pagalvojau, kad per perėją eiti ir žiūrėti į telefoną nesaugu – visko nutinka, tad geriau pasisaugoti“, – sakė G.Šulčiūtė.
Bet nelaimės, pasirodo, ji išvengė vos per plauką. Nuėjusi du trečdalius pėsčiųjų perėjos, šokėja išgirdo atvažiuojantį autobusą, o atsisukusi į dešinę pusę pamatė, kad jis lekia tiesiai į ją: „Jis važiavo tikrai greitai, todėl iš išgąsčio sustojau vidury perėjos. Vairuotojas mane pamatęs vos spėjo laiku sustabdyti autobusą.“
Mergina sako nė nespėjusi suprasti, kas vyksta, todėl dar kartą žvilgtelėjo į šviesoforo signalą, kuris jai rodė žalią šviesą. Anot Gintarės, įsitikinusi, kad galėjo eiti per perėją, ji atsisuko į vairuotoją ir pamatė piktai į priekį palinkusį vyriškį. Jis pradėjo rėkti ant šokėjos ir skėsčiojo rankomis.
„Aš ranka jam parodžiau į šviesoforą ir pasakiau: „Man dega žalia šviesa“, bet autobusas ėmė į mane važiuoti. Kadangi stovėjau vos per metrą nuo jo, pradėjau bėgti. Laimei, iki šaligatvio buvo likę nedaug. Kitu atveju autobusas mane būtų tiesiog partrenkęs ir pervažiavęs. Perėjoje. Kai man degė žalias pėsčiųjų šviesoforo ženklas. Žiauru“, – kalbėdama su 15min pasipiktinimo neslėpė G.Šulčiūtė.
Tačiau paklausta, ką tiksliai jai sakė vairuotojas, Gintarė neprisimena. Tuo metu lijo lietus, todėl nieko nelaukusi ji nubėgo į stotelę. Vėliau šią istoriją šokėja papasakojo instagrame, mergina taip pat planavo jos vos nepartrenkusį žmogų paduoti į teismą. Vis dėlto, kaip vėliau 15min pasakojo G.Šulčiūtė, tam būtų pritrūkę įrodymų.
„Kol kas į teismą nesikreipsiu. Pasikonsultavau su keliais žmonėmis. Kadangi neturiu filmuotos medžiagos ir daug pinigų, ką nors įrodyti bus sunku“, – sakė G.Šulčiūtė.
Ir nors šį kartą ji nusprendė nevarstyti teismo durų, pasidalijusi savo istorija socialiniame tinkle, sulaukė daugybės žmonių palaikymo, išgirdo ne vieną istoriją apie panašų įvykį.
„Pasirodo, ne vienas žmogus turi labai blogą patirtį su autobusų vairuotojais ne tik pačiame autobuse, bet ir gatvėje. Viena pažįstama minėjo, kad vairuotojas norėdamas ją pagąsdinti pradėjo važiuoti į moterį tiesiog perėjoje“, – pasakojo Gintarė.
Ji prisiminė, kad į tokį konfliktą su autobuso vairuotoju pati įsitraukė jau ne pirmą kartą. Vis dėlto supranta, jog Vilniaus gatvėse autobusams važinėti sunku – ne visada praleidžia lengvosios mašinos. Tačiau anot Gintarės, tai nėra pateisinama priežastis, kuri leistų vairuotojams kelyje elgtis neapdairiai.
„Reiktų daryti išvadas. Galbūt keisti vairavimo manieras? Galbūt važiuoti kiek greičiau? Vis dėlto manau, kad didžioji dalis autobusų vairuotojų yra įžūlūs, pikti, nepatenkinti ir kai kurie, kaip jau žinome, psichopatai.
Žmonės, kurie veža keleivius, turėtų būti absoliučiai kitokie – supratingesni, draugiškesni, žmogiškesni. Jeigu jiems nepatinka tai, ką daro, tegu keičia profesiją. Nes dėl psichinių sutrikimų ar pykčio priepuolių užvažiuoti ant žmogaus su autobusu nėra išeitis“, – apmaudo neslėpė Gintarė.
Šokėja taip pat atkreipė dėmesį ir sakė spaudoje mačiusi kelis straipsnius, kuriuose autobusų vairuotojai buvo apibūdinami kaip geranoriški bei dosnūs žmonės. Anot jos, teigiamų pavyzdžių tikrai yra, tačiau šokėja įsitikinusi, kad reikia daugiau dėmesio skirti keičiant tam tikrų asmenų netinkamus įpročius.
„Viename neseniai publikuotame straipsnyje aprašytas trejų metų senumo įvykis, kai vairuotojas pažadino keleivį ir paklausė, ar jis nepravažiavo stotelės. Tai buvo įvardinta kaip „labai geras ir gražus poelgis“. Visų pirma, viskas įvyko ne šiomis dienomis, tai neaktualu.
Antra, tai nėra ypatingas įvykis. Vairuotojas pamatęs užmigusį žmogų privalo jį pažadinti. Trečia, kitose šalyse autobusų vairuotojai ne tik pažadina, bet ir paklausia keleivių, kaip sekasi, kokia savijauta, padeda įlipti seniems žmonėms, mamoms su vežimėliais. Daug keliauju, tai mačiau savo akimis. Manau, kad kažkas gerai padirbėjo sumokėdamas už tuos lietuviškus straipsnius norėdamas pagerinti visą šitą teisingą šurmulį apie žiaurius autobusų vairuotojus“, – svarstė G.Šulčiūtė.
15min susisiekus su Vilniaus įmonės „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos vadove Migle Bielinyte, ji teigė, kad V.Šopeno ir Sodų gatvėje kursuoja UAB „Vilniaus viešojo transporto“ autobusai, todėl konkrečiai nustatyti, koks žmogus tą kartą sėdėjo už vairo, yra sudėtinga.
„Kadangi iš nurodytų detalių negalime konkrečiai nustatyti ir kurio vežėjo autobusas tai buvo, norime vežėjo vardu atsiprašyti dėl pasitaikiusio vairuotojo elgesio“, – sakė M.Bielinytė.
Ji teigė, kad viešojo transporto vairuotojai savo darbe privalo vadovautis ne tik Kelių eismo taisyklėmis, bet ir galiojančiu Keleivių aptarnavimo standartu. Jame apibrėžtos svarbiausios keleivių aptarnavimo situacijos bei taisyklės ir rekomendacijos, kaip elgtis jų metu.
„Vežėjai supranta, koks svarbus yra kokybiškas aptarnavimas ir dėmesys klientui, todėl vairuotojams organizuoja profesinės kvalifikacijos mokymus, kurie apima mandagų keleivių aptarnavimą, keleivių saugumo užtikrinimą ir specialius poreikius turinčių žmonių vežimą“, – kalbėjo komunikacijos vadovė.
M.Bielinytė sutiko, kad šokėja pateko į itin nemalonią situaciją, o tokio elgesio jų įmonė netoleruoja. Ji taip pat pridūrė, kad įmonė stengiasi, jog kelionės viešuoju transportu būtų ne tik greitos, patogios, tačiau ir saugios, malonios.
„Kiekvieną savaitę susitinkame su miesto viešojo transporto sistemoje dirbančiais vežėjais ir aptariame susidariusias problemines situacijas. Šį nemalonų incidentą bei galimas prevencines priemones taip pat būtinai aptarsime jau šią savaitę organizuojamame susitikime“, – sakė Miglė.
Pašnekovė pabrėžė, kad atsargūs turi būti ne tik transporto priemonės vairuotojai, bet ir pėstieji – kelio važiuojamąją dalį jie turi kirsti pagal KET, pėsčiųjų perėjose ir įžengdami į kelio važiuojamąją dalį įsitikinti, kad link jų neartėja transporto priemonės bei reguliuojamose pėsčiųjų perėjose jiems dega žalias šviesoforo signalas.
Paklausus, ar tai jau ne pirmas kartas, kai gaunami tokie nusiskundimai, M.Bielinytė sakė, kad užfiksavę keleivių ar kitų eismo dalyvių atsiliepimus dėl netinkamo vairuotojų elgesio, kiekvieną jų vežėjai nagrinėja atskirai: „Yra aiškinamos įvykių aplinkybės, kalbamasi su pačiais vairuotojais, jie įspėjami, o prireikus taikomos ir drausminės nuobaudos. Viešojo transporto vairuotojai yra rengiami atsakingai dirbti savo darbą, nes tai darbas su žmonėmis ir jų saugumu.“
Vis dėlto, kadangi Gintarė neprisimena autobuso numerio, labai sunku nustatyti įvykio aplinkybes, nes nėra žinoma konkreti informacija apie buvusią kelio eismo situaciją.
TAIP PAT SKAITYKITE: Pirmųjų Lietuvoje tverko pamokų mokytoja Gintarė Šulčiūtė: „Tai nėra tik vulgarus šokis“