Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 11 11 /22:57

Pirmąją rudeninės „Mados infekcijos“ dieną karaliavo konceptualumas ir eksperimentai

Penktadienio vakarą Vilniuje, Šiuolaikinio meno centre, vyko pirmoji rudeninė „Mados infekcija“. Jos metu penki lietuvių dizaineriai ir kūrybiniai duetai pristatė savo naujausias kolekcijas. Pirmąją mados festivalio dieną savo kolekcijas taip pat pristatė ir trys užsienio mados atstovai.
„Mados infekcijos“ akimirka
„Mareunrol‘s“ kolekcijos „Epizodas 1“ modelis / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Festivalį pradėjo latvių dueto „Mareunrol‘s“ kolekcija „Epizodas 1“. Rygoje gyvenantys ir dirbantys Marite Mastina ir Rolandas Peterkopsas savo prekinį ženklą garsina nuo 2002 metų. 2006 ir 2007 m. „Mareunrol‘s“ pelnė geriausių Latvijos mados dizainerių vardą. Pasak kūrėjų, jų naujausia kolekcija pasakoja apie „antgamtinę energiją, slaptas galias ir neliečiamas vertybes“. Dizainerių kolekcija pasakoja apie XXI amžiaus pelenę, kuri ieško savęs ir visomis priemonėmis bando išgyventi. Dvylikos modelių kolekcija visų žiūrovų atmintyje įstrigo dėl paukščių simbolikos – jų balsai girdėjosi manekenėms žygiuojant podiumu; dirbtiniai paukščiai zujo aplink modelių galvas, kėlė į viršų drabužių skvernus.

Audringų aplodismentų, kaip ir kolegos iš Latvijos, sulaukė lietuvių duetas. Aštuntus metus gyvuojantis ir 2003-iaisiais festivalyje „Mados infekcija“ debiutavęs prekės ženklas „LT identity“ šįkart pristatė kolekciją „Baltai“. Dizainerės Ieva Ševiakovaitė ir Jolanta Rimkutė teigia kuriančios „naujos tapatybės lietuvį, kurio kišenėse telpa ir pagarba praeičiai, ir drąsus žingsnis į ateitį“. Kurėjų teigimu, šia kolekcija XXI amžiaus erdvėje ieškoma gamtos traukos ir asmenybės šaknų. Kolekcijoje dominavo funkcionalūs pilkų tonų ar juodi marškinėliai, apsiaustai, džemperiai, universalūs krepšiai, kurti iš vilnos, medvilnės ir lino.

Juliaus Kalinsko/15 minučių nuotr./LT identity kolekcijos pristatymas
Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./„LT identity“ kolekcijos pristatymas, I.Ševiakovaitė (kairėje) ir J.Rimkutė

Taip pat 2003 metais festivalyje debiutavusi Gabrielė Januškevičiūtė pristatė kolekciją „111111“. Dviejų tarptautinių mados konkursų „Fashion Assembly“, „Stils un Mode“ nugalėtoja teigia, kad jos kūriniams įtakos turėjo retrospektyvinė Pieto Mondriano paroda, kuri paskatino stebėti kasdienybėje besireiškiančias įvairias abstrakčios grafikos formas. Pastarojoje kolekcijoje vyravo geometrinės abstrakcijos, trikotažas, monumentalios ir minkštos formos kontrastas – to netrūko ir Gabrielės kolekcijoje. Geometrinėmis figūromis, rombais ir zigzagais marginti drabužiai švytėjo mėlyna, balta, juoda ir raudona spalvomis.

Papildyta 21.41 val.: Antrąją pirmos festivalio dienos dalį pradėjo dizainerė Sandra Straukaitė. Dizainerė iki pat kolekcijos vakaro neatskleidė detalių, kokia bus jos naujausia kolekcija „ProtoTipai“. Vienos ryškiausių Lietuvos dizainerių darbai paprastai pasižymi griežtumu ir nenusakomo dydžio drabužių modeliais. „Baltic Fashion Award“ 2010 metų konkurse už konceptualumą ir inovatyvumą apdovanota S.Straukaitė vertina konstruktyvius kirpimus, natūralias medžiagas, patogumą ir, svarbiausia, idėją. Šįkart dizainerės devyniolika darbų buvo suskirstyti į dvi dalis: šviesiąją, dramblio kaulo spalvos, ir tamsiąją, juodos spalvos, kolekcijos puses. Dalies modelių veidus dengė originalios skrybėlaitės – perlenkti skrituliai.

Juliaus Kalinsko/15 minučių nuotr./Sandros Straukaitės kolekcijos pristatymas
Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Sandros Straukaitės kolekcijos modelis

Daugiau kaip dešimtmetį mados srityje besisukanti dizainerė Lilija Larionova pristatė kolekciją pavadinimu „(Pro)forma“. Savo stilių kaip pramoninį postmodernizmą apibūdinanti kūrėja savo drabužius skiria mada besidominčioms, modernioms visų amžiaus grupių miestietėms. Kolekcijoje vyravo aiškios minimalistinės linijos, atskleidžiamos per konceptualias, šiuolaikiškas architektūrines formas.

Olandų prekės ženklą „Ready to fish _“ vakaro metu pristatė dizainerė Ilja Visser. Novatorišką požiūrį į madą turinti kūrėja kuria vienu metu ir labai moteriškas, ir modernias kolekcijas. Pastarąją dizainerės kolekciją įkvėpė filmas „Paris, Texas“. Kolekcijoje romantiškos spalvos ir raštai derinami su šiurkščiomis medžiagomis, asimetriškais siluetais – taip kuriamas kontrastas tarp šių dviejų miestų. Tiesa, kolekcijos metu manekenės vaikščiojo itin atsargiai, o didžiulės platformos vieną manekenę privertė net suklupti.

Papildyta 22.57 val.: Trečiąją ir paskutinę vakaro dalį pradėjo dizainerių Dianos Kuzmickaitės ir Aušros Urbanavičiūtės kolekcija „Synesthesia“. Trečius metus iš eilės šiame renginyje dalyvaujančios kūrėjos ant festivalio podiumo pateko laimėjusios jaunųjų dizainerių konkursą „Injekcija“. Naujausioje kolekcijoje dizainerių duetas kalba apie tą patį matymo tašką, apie ėjimą į vieną idėjinį centrą iš skirtingų taškų.

Juliaus Kalinsko/15 minučių nuotr./Dianos Kuzmickaitės ir Auaros Urbanavičiūtės kolekcijos pristatymas
Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Dianos Kuzmickaitės ir Aušros Urbanavičiūtės kolekcijos pristatymas

Patrickas Mohras iš Vokietijos  save pristato kaip avangardistą, jis kuria paprastų, kasdienių formų unisex drabužius tiek vyrams, tiek moterims. Norėdamas pabrėžti savo kūrinių grynumą ir tikrumą, dizaineris naudoja medvilnę, vilną, odą. Kurdamas naujausią savo kolekciją „I want mohr“ dizaineris įkvėpimo sėmėsi iš niekada nesenstančių geometrinių siluetų ir formų. Kolekcijoje vyrauja šortai, blauzdinės, kelnės, įvairūs megztiniai, papuošalai ir aksesuarai iš odos, išmarginti grafiškais raštais ir ryškios citrinos bei vario spalvomis.

Šiemet dvyliktasis festivalis „Mados infekcija“ pirmą kartą vyksta du kartus – ne tik pavasarį, bet ir rudenį. Dvi dienas truksiantis festivalis suskirstytas pagal dvi linijas: pirmą festivalio dieną  pristatytos konceptualios, eksperimentinės kolekcijos, o antrąją karaliaus elegantiška mada. Pasak festivalio organizatorių, toks dizainerių išskirstymas pagal linijas turėjo padėti žiūrovams lengviau apsispręsti, jei jie svarstė, kuriai dienai pirkti bilietą.

Dauguma šio festivalio kolekcijų yra skirtos moterims. Organizatorių teigimu, šiemet festivalis surengtas du kartus, nes per kelias mados šventės dienas buvo sunku sutalpinti visus kolekcijas norinčius pristatyti dizainerius.

„Mados infekcijos“ scenografės Rūtos Bagdzevičiūtės teigimu, šiųmečio festivalio podiumas – „drąsus tūris su charakteriu, apvilktas medžiaga, kurios daug kas nemėgsta ir kritikuoja, bet visiems norėsis ją paliesti“. Vadovaudamasi šia mintimi ir kurdama rudeninės „Mados infekcijos“ atmosferą Šiuolaikinio meno centre scenografė iš viso panaudojo 10 skirtingų raštų tapetus.

Juliaus Kalinsko/15 minučių nuotr./Lilijos Larionovos kolekcijos pristatymas
Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Lilijos Larionovos kolekcijos pristatymas

Rudeninės „Mados infekcijos“ pirmosios dienos vaizdo siužetas:

VIDEO: Rudeninė 2011-ųjų „Mados infekcija“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos